U większości z nas program antywirusowy od początku do końca trwania licencji działa bez zarzutu.
Jednak jeśli zdarzy się, że Twój komputer odmówi współpracy z programem AVG lub Avast, nie musisz panikować.
Wystarczy, że napiszesz do naszego działu pomocy technicznej AVG lub Avast. Nasi pracownicy postarają się zaradzić wszystkim kłopotom.
Jak zgłosić problem pomocy technicznej AVG i AVAST?
Żeby jednak przyspieszyć i ułatwić ich pracę, dobrze będzie w wiadomości przekazać następujące informacje:
Spis treści
- Jak opisać problem z działaniem programu?
- Najczęściej spotykamy się z następującymi kłopotami:
- Program nie chce się zainstalować
- Jeden lub więcej składników programu jest nieaktywny
- Program zgłasza, że licencja kończy się za mniej, niż 30 dni
- AVG lub Avast blokuje program, który nie powinien być blokowany
- Program ma problem z usunięciem zagrożenia
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Jak opisać problem z działaniem programu?
Przygotuj e-mail według poniższego schematu, wiadomość powinna zawierać każdy z poniższych podpunktów:
1. Jaki program posiadasz?
Opisz dokładnie pełną nazwę programu – samo stwierdzenie, że jest to antywirus nie wystarczy. Doprecyzuj, czy chodzi o wersję:
- AVG Internet Security, AVG TuneUp, AVG Free, AVG AntiVirus dla Android itd…
- Avast Internet Security, Avast Free, Avast Premier, Avast Ultimate, Avast CleanUp Premium itd…
Tutaj znajdziesz listę wszystkich programów AVG dla domu i małej firmy. Tutaj znajdziesz listę programów Avast dla domu.
2. Jaki numer licencji wprowadziłeś do programu?
Najłatwiej jest sprawdzić numer na certyfikacie. Możesz też łatwo sprawdzić go na koncie MyAccount dla licencji z serii Unlimited i Ultimate lub w przypadku pozostałych produktów w programie AVG w Moje AVG -> Moja subskrypcja
W przypadku licencji Avast, możesz to sprawdzić na koncie MyAvast, lub w programie Avast w Menu -> Moje licencje
3. Na czym dokładnie polega problem i co działo się przed jego wystąpieniem?
Opisz wszystko jak najdokładniej. Staraj się unikać stwierdzeń typu: „Mam problem. Wyskoczył komunikat o błędzie.”
Jeśli nie dodasz tutaj szczegółowych informacji, nasi technicy nie będą w stanie domyślić się przyczyn problemu. A bez tego nie uda się im zaproponować rozwiązania problemu.
Koniecznie dołącz zrzuty ekranu!
Powyższe elementy powinny znaleźć w każdym nowym zgłoszeniu do pomocy technicznej.
Kolejne elementy zgłoszenia różnić się będą w zależności od rodzaju problemu.
Najczęściej spotykamy się z następującymi kłopotami:
- Program nie chce się zainstalować
- Jeden lub więcej składników programu jest nieaktywny (pojawia się komunikat „Komputer nie jest w pełni chroniony”)
- Niedawno kupiony program zgłasza, że licencja kończy się za mniej, niż 30 dni
- AVG lub Avast blokuje program, który nie powinien być blokowany
- Program ma problem z usunięciem zagrożenia
Poniżej opiszę, jakie informacje powinieneś umieścić w mailach, dotyczących każdej z tych sytuacji.
Program nie chce się zainstalować
Zazwyczaj w wyniku nieudanej instalacji, pojawia się okno z komunikatem o błędzie. Wykonaj więc następujące czynności:
- Skopiuj i wklej do wiadomości numer błędu, jaki wyświetla się w oknie.
- Kliknij na Zapisz dziennik w lewym dolnym rogu okna z komunikatem o błędzie, następnie zapisz plik o rozszerzeniu .cab i załącz do wiadomości. UWAGA! Jeśli plik ma powyżej 5 MB, wyślij go za pośrednictwem tego formularza, a w wiadomości napisz, że wysłałeś plik na serwer i zamieść jego nazwę.
Jeden lub więcej składników programu jest nieaktywny
Spróbuj wykonać najpierw następujące czynności:
- Wejdź do programu i spróbuj włączyć nieaktywny składnik ręcznie:
- Uruchom komputer ponownie.
Jeśli mimo wykonania tych czynności program nadal będzie miał nieaktywne składniki, napisz, co już zrobiłeś samodzielnie.
Przyspieszy to znacznie dalsze kroki 🙂
Program zgłasza, że licencja kończy się za mniej, niż 30 dni
Prawie na pewno wprowadziłeś do programu numer handlowy (sprzedaży), a nie numer licencji. W takim przypadku:
- Sprawdź, czy zarejestrowałeś otrzymany numer na naszej stronie, i zapisałeś pełny numer licencji.
- Jeśli nie zarejestrowałeś – wejdź na www.avg.pl/rejestracja i zarejestruj swój program, a następnie przejdź do ostatniego punktu.
- Jeśli zarejestrowałeś numer, ale go sobie nie zapisałeś, wejdź na tą stronę, a następnie wprowadź adres email, na który rejestrowałeś licencję i przepisz kod z obrazka. Po chwili dostaniesz na maila wszystkie numery licencji, zarejestrowane na ten adres email.
- Jeśli masz numer licencji, przejdź od razu do ostatniego puntu 🙂
- W programie wejdź w Moje AVG -> Moja subskrypcja i wprowadź pełny numer licencji:
Jeśli mimo wykonania tych czynności program nadal będzie zgłaszał komunikat o upływającej wkrótce licencji, napisz, co już zrobiłeś samodzielnie. Przyspieszy to znacznie dalsze kroki 🙂
AVG lub Avast blokuje program, który nie powinien być blokowany
- AVG:
Wejdź w Menu -> Ustawienia -> Komponenty -> Osłona plików -> Dostosuj -> Wyjątki i dodaj folder programu do wyjątków skanowania:
Jeśli problem dotyczy programu lub urządzenia działającego w sieci wejdź w Menu -> Ustawienia -> Pełna ochrona -> Ulepszona zapora -> i zmień wszystkie profile sieciowe publiczne na prywatne.
- Avast:
Wejdź w Menu -> Ustawienia -> Ogólne -> Wyjątki i dodaj folder programu do wyjątków skanowania:
Jeśli problem dotyczy programu lub urządzenia działającego w sieci wejdź w Menu -> Ustawienia -> Ochrona -> Zapora ogniowa -> i zmień wszystkie profile sieciowe publiczne na prywatne.
Jeśli mimo wykonania tych czynności AVG nadal będzie blokował wskazany program, wykonaj następujące czynności:
- Wyślij do nas na serwer blokowany plik, a w mailu zamieść informację o jego nazwie.
- Zaczekaj na wyniki analizy kodu przesłanego pliku.
Program ma problem z usunięciem zagrożenia
- Wyślij do nas na serwer blokowany plik, a w mailu zamieść informację o jego nazwie.
- Zaczekaj na wyniki analizy kodu przesłanego pliku.
I ostatnia ważna informacja.
Czasem, jeśli sprawa wymaga szczegółowej analizy, nasz dział pomocy technicznej przesyła dane do laboratorium AVG. W takich przypadkach trzeba poczekać kilka dni na wyniki analizy i propozycję rozwiązania problemu, jaki u Ciebie wystąpił.
Musisz uzbroić się w cierpliwość i pamiętać, że dzięki dokładnej analizie będziemy mogli zaproponować Ci rozwiązanie dopasowane dokładnie do potrzeb Twojego komputera.
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Sprawdź dobry antywirus AVG Internet Security. Idealny jeżeli potrzebujesz profesjonalnej ochrony domowego komputera.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!
witam. a jak odblokować aplikację pod androidem?
Posiadam płatną subskrybcje AVG anty wirus i protection pro na Androida. Nie mogę w stacjonarnym komputerze skonfigurować anty theft?!
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wersja AntiVirus na komputerach nie ma składnika AntiTheft.
Jeśli masz wątpliwości co do cech programu albo konfiguracji pisz proszę na pomoc@avg.pl
Podałam formę płatności do której nie mam dostępu ( durna baba), jak ją zmienić na przelew? Pomóżcie proszę, bo nie ogarniam tego :(. Czy ja zawsze muszę coś sknocić 🙁
Dzień dobry,
proszę o kontakt z naszym biurem https://www.avg.pl/kontakt
Chętnie pomożemy 🙂
Do dnia dzisiejszego nic nie zrobili technicy w sprawie blokowania przez avg programu ELISOFT Firma 2018 przy wysyłaniu em@ili zgłaszałem ten problem i mnie olali
Dzień dobry,
25.06.2018 otrzymał Pan z naszej strony odpowiedź, jak poradzić sobie z problemem. Jako że nie otrzymaliśmy informacji zwrotnej, że sprawa nie jest załatwiona, założyliśmy, że wszystko Panu działa w porządku. Proszę wykonać instrukcję ze wspomnianego maila, a jeśli problem będzie nadal występował, proszę o ponowny kontakt z naszym działem pomocy technicznej.
Komponent „Ochrona poczty email” blokuję połączenie z serwerem Thunderbirda.
Dzień dobry,
proszę o kontakt z działem pomocy: https://www.avg.pl/pomoc-techniczna
Jak usunąć subskrypcję AVG INTERNET SECURITY?
Bardzo proszę, tutaj znajdzie Pan wszystkie potrzebne informacje.
https://trybawaryjny.pl/anulowanie-subskrypcji-avg/
AVG Ultimate licencja do użytku domowego, bez limitu stanowisk.
Po odnowieniu subskrypcji brak ikony AVG Zen, która wcześniej była. Nie mogę dodać innych użytkowników.
Proszę użyć AVG Remover, odinstalować AVG i zainstalować ponownie.
https://www.avg.com/pl-pl/avg-remover
https://www.avg.pl/pobierz
osłona przed rootkitami jest wyłączona, co robić
A którego programu dotyczy pytanie – AVG czy Avast?
AVG – Internet Security, windows 10 home, problem wydaję się usunięty, działo się to przed aktualizacją systemu windows już drugi raz. Wcześniej zapomniałem jak to ominąłem – może tak samo. W programie było zaznaczone wykrywanie rootkitów – ustawienia, jednak na stronie głownej AVG wywalał że osłona nie jest włączona (napraw nie działało) – zrobiłem w końcu tak – wyłączyłem wszystkie osłony (wcześniej odciąłem neta) i włączyłęm i teraz już żadnego błędu nie ma.
Rozumiem, dziękuję. Cieszę się, że udało się usunąć problem. Mam też nadzieje, że Pana opis przyda się innym.
Witam,
AIS, Windows 10, wersja AIS 20.2.3116 (kompilacja 20.2.5130.0)
na głównej stronie program wyrzuca informacje że zapora jest wyłączona – po kliknięciu napraw, pojawia się informacja że zapora jest niedostępna. Dzieje się to po tym jak przeprowadziłem aktualizacje AVG. Głębiej w ustawieniach zapora jest jakby włączona ale znowu nie można wybrać opcji: np włącz automatyczne skanowanie portów – nie można włączyć – więc chyba nie wszytsko jest ok i błąd ze strony głownej jest chyba poważny. Pytanie co robić ?
Dzień dobry,
Zacząłbym od usunięcia obecnej wersji AVG za pomocą tego narzędzia:
https://www.avg.com/pl-pl/avg-remover
Następnie proszę zainstalować AVG od zera. Jeśli to nie rozwiązuje problemu, należy skorzystać z poniższego link.a Może Pan przekleić wiadomość z pańskiego komentarza do formularza.
https://www.avg.pl/pomoc-techniczna
odinstalowałem samą zaporę – jako moduł w programie instalacyjnym AVG (AIS), po czym powtórnie ją zainstalowałem – pomogło!, wygląda na to że ta ważna aktualizacja AVG nie doinstalowała mi zapory, lub coś w Windowsie przerwało
Najważniejsze, że ostatecznie się udało.
Witam, po wpisaniu numeru licencji wyskakuje komunikat o prośbie połączania się z internetem lecz komputer jest z nim połączony. W czym tkwi problem?
Czy możliwe jest, że zablokował Pan dostęp AVG do Internetu za pomocą Windows Defender? Warto to sprawdzić. Jeśli dalej nie będzie działać, proszę skorzystać z tego linku jeśli to AVG:
https://www.avg.pl/pomoc-techniczna
Lub Avast:
https://avtrade.pl/formularz-pomoc-techniczna
Wykupiłem Avast Premium Security. Mam status transakcji: zrealizowana (28-11-2020) a nie otrzymałem żadnej informacji i nadal mam Avast Free.
Dzień dobry,
Proszę przesłać mi numer zamówienia na adres t.wasiewicz@core.com.pl
Postaram się pomóc.
Witam. Zainstalowałem AVG Ultimate. Miał być na wiele urządzeń ale nie mogę ich dodać. Dlaczego?
Każde urządzenie zostaje automatycznie dodane w chwili, gdy się Pan na nim zaloguje tym samym kontem Ultimate. Gdy raz Pan to zrobi, będzie Pan miał do nich dostęp z panelu zarządzania sprzętem.
AVG blokuje wejście na stronę panelu logowania, narzędzia które używam:
https://portal.uptime360.net/
(nie ma podstaw, nie ma tam zagrożeń)
Nie blokuje natomiast jego strony głównej:
https://uptime360.net/
Nie wiem, gdzie to zgłosić do AVG?
Zagrożenia raczej nie może być, zresztą inne antywirusy tego nie zgłaszają,
co można sprawdzić np.
https://www.virustotal.com/gui/url/8451359464a1ab3bdc901549ad01b55b8c935fb1555d234828c34020eca31335/detection
Zrzut ekranu:
Dziękuję za zgłoszenie, przesyłam to do techników. Wrócę z odpowiedzią jak tylko sam ją otrzymam.
Aby więcej się to nie pojawiało, należy dodać stronę do białej listy. Proszę zobaczyć poniższy zrzut ekranu.
https://imgur.com/a/z0x3Yqu
Bardzo dziękuję za interwencję w AVG.
Chciałbym być pewny odpowiedzi
i informacji dlaczego AVG uznał tą stronę za zagrożenie.
AntiTrack nie uznał jej za zagrożenie. Program ma zadanie blokować próby śledzenia i monitorowania aktywności (przykładowo tracking cookie, statystyki). Ta strona to robi, a zatem program zwrócił na to uwagę. Podsumowując spełnił swoje zadanie, zwraca uwagę użytkownika na to, że jakaś strona rejestruje coś na temat jego aktywności. Jak już Pan wie, ma Pan możliwość kompletnego zignorowania tego działania.
Co jednak zrobić, aby tego komunikatu nie zgłaszał?
Bo podobne problemy mają też inni …i są zdezorientowani.
Czy można to gdzieś zgłosić do AVG?
Czy mają jakiś formularz, do zgłaszania takich „false positive„?
PS
Dla normalnego człowieka, gdy antywirus zgłasza jakieś podejrzenie naturalnym jest że coś musi być.
Ja bym na miejscu pracownika firmy nie klikał w podejrzany link, jeśli coś by zgłosiło, że jest nie tak …
Celem tego narzędzia jest zgłaszanie takich przypadków. Właśnie po to się je aktywuje, żeby ostrzegało. Te komunikaty mają sprawić, że zastanowi się Pan dwa razy zanim wejdzie. Na tym polega bezpieczeństwo. Tak jak wspominałem, można dodać stronę do białej listy. Każdy sam o niej decyduje, nie ma więc globalnego katalogu takich zdarzeń. Coś co dla Pana jest bezpieczne, dla kogoś innego może nie być. Należy czytać komunikaty. Co zgłasza, dlaczego zgłasza. Po to uruchamia się to narzędzie, żeby zgłaszało przypadki. Kiedy zgłosi można samemu zadecydować co dalej z tym zrobić. Pana zachowanie z ostatniego zdania jest pożądane. Lepiej czegoś złego… Czytaj więcej »
Tylko, że na stronie: https://portal.uptime360.net/ nic nie ma co można uznać za wirusa, zagrożenie (można sprawdzić w kodzie strony www).
A jednak pojawia się ten komunikat i blokada, a wcześniej tego nie było.
Taka lista musi być po stronie AVG/Avast …
Zrobiłem inny test ze stroną https://portal.uptime360.net/:
I efekt, komunikat jest identyczny jak na wcześniej zgłaszanym AVG
(zrzut ekranu)
Dziękuję bardzo za komentarze. Strona ze względu na swoje zachowanie – podejrzenie o phishing, malware – została zdjęta z listy bezpiecznych stron. Procesem tym zawiaduje Google, ale inne podmioty też mają swój głos. Ta strona jest niebezpieczna dla użytkowników i o tym Avast i AVG informują. Dodanie tej strony do takiego repozytorium bezpiecznych stron przez Avast/AVG mogłoby narazić innych użytkowników na niebezpieczeństwo i to one wzięłyby na siebie ciężar odpowiedzialności za to. Także nie mogę się z Panem zgodzić. Jeśli Pan uważa, że ta strona jest dla Pana bezpieczna, to proszę dodać ją do swojej białej listy.
Dzień dobry
Co może być powodem wyłączenia „monitorowana zachowań ” w AVG Antywirus ?
Komunikat treści ” Monitorowanie zachowań jest wyłączone ”
co robić w tym przypadku
Na prawym dole był komunikat – a obok niego przycisk „włącz ” którego użyłem ale czy dobrze zrobiłem ?
Mógł Pan przypadkiem kliknąć w komunikacie o jakimś wydarzeniu, żeby wyłączyć monitorowanie. Włączając je ponownie postąpił Pan jak najbardziej ok.
Dzień dobry
Sytuacja wystąpiła w momencie gdy w przeglądarkę wpisałem gmail – nastąpiło otwarcie głównego panelu AVG z komunikatem o tresci ” Monitorowanie zachowań jest wyłączone ” więc niczego przypadkiem nie wyłączyłem .
nacisnąłem przycisk „włącz” ale nie jestem pewny czy nie było również przycisku ” napraw to”
i dlatego mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem
Na kafelku komputer było napisane brak ochrony na czerwono , wchodząc w kafelek komputer – monitoring ostrzegał przed złymi aplikacjami w kolorze czerwonym
kafelek pliki , strony www i poczta były zielone
Rozumiem, jak sytuacja teraz wygląda? Czy wszystko działa bez uwag? Jeśli tak, to nie martwiłbym się tamtą sytuacją.
Gdzie zgłosić pobranie opłaty mimo rezygnacji z subskrypcji?
Darmowy program na 60 dni, opłata pobrana z konta przed upływem 30 dni
Cześć,
Jak zawsze w przypadku subskrypcji automatycznych ze sklepu producenta https://support.avg.com/RefundForm?l=en
Nie chce mi się włączyć opcja „ochrona haseł”. Win10pro AVG Internet Security
Cześć,
Ten składnik został wycofany przez producenta. Z listy aplikacji wybierz AVG > Modyfikuj. Odznacz Password protection i kontynuuj, składnik zostanie odinstalowany z pakietu.
Normalnie usuwał się on w ramach niedawnej aktualizacji, ale u niektórych użytkowników ta zmiana się nie powiodła i składnik zgłasza błędny status.
posiadam program AVG Internet Sekurity i AVG TuneUP od dok@mojosoft.com.pl ,roczna subskrypcja 80 zł . Programy psuja mi w laptopie sterowniki i cały czas mam komunikaty ,kup ,kup na nowo jeszcze raz 149 zł i juszce raz 200 zł i tak w kółko . Moje pytanie jest kim wy jesteście złodziejami proszę szczerze odpowiedzieć
Cześć,
Programy niczego nie psują, po prostu oferują wypróbowanie i ewentualnie zakup dodatkowej aplikacji AVG Driver Updater. Jeśli nie chcesz tych powiadomień widzieć to w Internet Security przejdź do Menu > Ustawienia prywatności i wyłącz obie zgody w sekcji Oferty.
Witam. Mam program Avast Free Antivirus wersja 23.12.6094, system operacyjny Windows 10. Po przeprowadzeniu pełnego skanowania, na samym końcu z podsumowaniem, antywirus wyświetla komunikat: „Nie znaleziono złośliwego oprogramowania. Niektórych plików nie udało nam się przeskanować, ale w tych przeskanowanych nie znaleźliśmy żadnych zagrożeń”. Jak mogę naprawić ten błąd, dlaczego program antywirusowy nie może przeskanować wszystkich plików? Bardzo proszę o pomoc.
Cześć,
Ten komunikat dotyczy plików, które z różnych powodów są niemożliwe do uzyskania dostępu. Czasem to zablokowane obiekty systemowe, albo zablokowane przez aplikacje składniki zabezpieczające je przed naruszeniem spójności. Jest to normalna sytuacja i jeśli któryś z tych zablokowanych plików okazałby się podejrzany to program Cię o tym powiadomi i zaoferuje skanowanie w trybie przed uruchomieniem systemu gdzie pliki te nie będą w użyciu i będzie je w stanie przeskanować i potwierdzić rezultat.
Dziękuję bardzo za odpowiedź
Kupiłem avg driver updater.
Po skanowaniu program wykrył 16 starych sterowników po czym wykonał aktualizację. Uruchomiłem ponownie laptopa a tu problem.
Komputer nie odpala, co mam robić ???
Cześć,
Przykro mi, że tak się stało. Przed rozpoczęciem aktualizacji sterowników program tworzy punkt przywracania systemu, w takim wypadku jedynie przywrócenie punktu utworzonego przed aktualizacją może pomóc.
Dzień dobry
zakupiłem Avast Cleanup Premium i otrzymałem kod który jest błędny.Posiadam wszystkie dane na tema zakupu numer zamówienia nazwa dystrybutora oraz numer faktury .
czy może mi ktoś pomóc aktywować lub zrezygnować
Cześć,
Zapraszam do kontaktu na adres biuro@core.com.pl lub pomoc@core.com.pl chętnie pomożemy.