Close Menu
TrybAwaryjny.pl
    Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    23 marca 2016
    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    22 maja 2015
    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    11 września 2015
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Kategorie
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Polecane
      • Praca
      • Komputer
      • Mobilne
      • Aplikacje online
      • Technologia
      • Cyberbezpieczeństwo
      • Hosting
      • Ciekawostki
      • Bezpieczne dzieci
      • Promocje i okazje
    • Rankingi i opinie
    • Cyberbezpieczeństwo
      • Antywirusy
        • Produkty Norton
        • Produkty Avast
        • Produkty AVG
      • Artykuły
        • Wszystkie
        • Norton
        • Avast
        • AVG
        • CCleaner
      • Informacje prasowe
      • Forum
      • Współpraca
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.pl
    Home»Porady dla biznesu»Znaczenie automatyzacji marketingu w strategii przedsiębiorstwa
    Porady dla biznesu

    Znaczenie automatyzacji marketingu w strategii przedsiębiorstwa

    23 lutego 2017Brak komentarzy3 Mins ReadUpdated:29 września 2020

    W ciągu ostatnich lat rola Internetu w strategii marketingowej polskich przedsiębiorstw uległa znacznemu zwiększeniu. Nowe kanały promocji pozwoliły na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, przyczyniając się też do obniżenia kosztów realizacji działań marketingowych. Jak to możliwe? Wpływ na to mają nowoczesne narzędzia informatyczne, pozwalające na automatyzację procesu.

    Internet wywiera realny wpływ nie tylko na rozwój nowych kanałów dystrybucji, ale także na finalny kształt wdrażanej strategii marketingowej. O ile sieć pozwala na skuteczne budowanie i podtrzymywanie relacji na linii firma-klient, to należy też wspomnieć, że niektóre elementy obranej strategii wykazują efektywność znacznie niższą od oczekiwanej.

    Wyeliminowanie tego problemu wymaga przeprowadzenia szczegółowych badań marketingowych, jednak wiąże się to z koniecznością zaangażowania znacznych środków finansowych, a sam proces jest długotrwały. Tutaj z pomocą przychodzą narzędzia do automatyzacji marketingu.

    Narzędzia do automatyzacji marketingu – jak to działa?

    Mówiąc o systemach, które pozwalają na zautomatyzowanie niektórych procesów marketingowych, należy mieć na myśli narzędzia łączące funkcjonalność systemów CRM (Customer Relationship Management), menedżerów e-mail marketingu oraz baz danych gromadzących statystyki odwiedzin oraz informacje o zachowaniach przedstawianych przez odwiedzających. System jest w stanie gromadzić dane na temat źródła wejścia na stronę, odwiedzanych podstron oraz czasu spędzonego przez użytkownika w danym obszarze witryny.

    Wszystko to składa się na kompleksową i co najważniejsze – gotową informację o potrzebach i oczekiwaniach klientów. Znaczenie takiej wiedzy jest wręcz nieocenione, bowiem pozwala na błyskawiczne wdrożenie nowych działań i wycofanie tych, które nie generują oczekiwanej konwersji.
    Istotą automatyzacji marketingu jest pozyskanie wiedzy, która umożliwi wprowadzenie unikalnych działań, które będą stanowiły odpowiedź na potrzeby przedstawiane przez określone grupy klientów. Oznacza to, że uzyskane informacje mogą być skutecznie wykorzystane do przeważenia szali decyzji zakupowej u tych osób, które wciąż jeszcze wahają się w tej kwestii.

    Na podkreślenie zasługuje fakt, że w tym przypadku nie zachodzi konieczność wprowadzania akcji promocyjnej dla wszystkich klientów. System skutecznie pogrupuje odbiorców na podstawie ich zachowania na stronie i w ten sposób ustali grupę, której potrzebna jest „dodatkowa zachęta”.

    Każdy właściciel małej firmy powinien rozważyć wdrożenie automatyzacji marketingu - ze względu  na oszczędność czasu i kosztów.

    Automatyzacja marketingu wpływa na zmniejszenie kosztów

    Systemy automatyzacji marketingu odpowiadają za realizację najbardziej żmudnego i długotrwałego procesu – zbierania danych i analizy zachowania klientów. W odróżnieniu od marketerów, narzędzia informatyczne mogą pracować dosłownie bez przerwy.

    Monitoring Internetu jest realizowany przez 24 godziny na dobę, dzięki czemu specjaliści na bieżąco otrzymują aktualne dane na temat reakcji osób, które odwiedzają daną witrynę. Pozwala to na znaczne usprawnienie i optymalizację całego procesu – czynności, które wcześniej wykonywane były ręcznie, często przy udziale całego zespołu, mogą odbywać się całkowicie bez udziału marketerów, co bezpośrednio przyczynia się do ograniczenia kosztów związanych z realizacją strategii.

    Optymalizacja to jednak jeszcze nie wszystko, z punktu widzenia przedsiębiorcy równie istotna jest możliwość podjęcia natychmiastowej reakcji. Zebrane informacje pozwalają określić nieefektywne narzędzia, dzięki czemu właściwie w dowolnej chwili można wdrożyć skuteczniejsze rozwiązania.

    Artykuł powstał we współpracy z twórcami aplikacji iPresso Marketing Automation.

    Oceń artykuł
    [Głosów: 0 Średnia: 0]
    Previous ArticleJak działa niszczarka plików AVG?
    Next Article Raport zagrożeń 24.02.2017- hackowanie wodociągów i wirus w… automacie do Coca-Coli
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Najnowsze komentarze
    • Adam Niestety nic nie zastapi zdrowego rozsądku i sprawdzania podejrzanych rzeczy, sam dalem s...Bezpieczeństwo w sieci – nowe zagrożenia w Q4 2024
    • Adam Bardzo ciekawy artykuł a dzięki podpowiedziom z Waszego serwisu mam bardzo fajny inter...Kiedy warto inwestować w on-premise, a kiedy wybrać rozwiązania chmurowe? Sprawdzamy opłacalność serwerów
    • Arkadiusz Zakrzewski Witam, Niestety nie my (firma CORE, dystrybutor marki AVG, Avast i Norton w Polsce) jesteś...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Nadia Napisałam już maila w tej sprawie, wypróbowałam opcję darmowego trialu i niestety cóż… no...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Wojtek Interesujący temat, ciekawe ile firm w Polsce w ogóle ma świadomość, jakie koszty idą za t...Raport kosztów naruszeń bezpieczeństwa danych w 2024 r. i przegląd najważniejszych zagrożeń
    Włącz cyberbezpieczeństwo
    CCleaner - Narzędzie do czyszczenia i przyspieszania
    Skuteczny Antywirus
    AVG Internet Security
    O nas

    TrybAwaryjny.pl tworzony jest przez doświadczonych ekspertów i pasjonatów. Porusza tematy około technologiczne, IT oraz cyfrowe. Tworzymy autorskie i darmowe artykuły, porady dla domu i firm, rankingi a także regularnie odpowiadamy na wszystkie pytania naszych czytelników. Jeśli masz problem z komputerem, tabletem czy telefonem lub chciałbyś zapytać o dowolny aspekt związany z siecią, nasi specjaliści udzielą Ci konkretnych odpowiedzi.

     

    Cyberbezpieczeństwo

    Pomagamy zrozumieć zagrożenia w Internecie oraz tłumaczymy jak bezpiecznie korzystać z telefonu, tabletu i komputera. Szeroko opisujemy cyberzagrożenia, na które są narażeni użytkownicy i wyjaśniamy jak skutecznie się przed nimi bronić. Posiadamy dedykowany dział, w którym poruszamy bezpieczeństwo dzieci oraz oferujemy rozwiązania antywirusowe dla domu, firm, szkół i placówek państwowych.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2025 Trybawaryjny.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    wpDiscuz