Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Porady
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Android
      • Windows
      • Przydatne programy
        • Komputer
        • Mobilne
    • Ciekawostki
    • AVG
      • Strona AVG w Polsce
      • AVG krok po kroku
      • Blog AVG
      • Informacje prasowe
      • Napisali o AVG
      • Promocje
      • Programy
        • Dla domu
        • Dla małej firmy
        • Dla biznesu
      • Forum
    • AVAST
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    Strona główna»Porady dla firmy»Znaczenie automatyzacji marketingu w strategii przedsiębiorstwa
    Porady dla firmy

    Znaczenie automatyzacji marketingu w strategii przedsiębiorstwa

    Brak komentarzyPrzeczytasz w 3 minuty

    W ciągu ostatnich lat rola Internetu w strategii marketingowej polskich przedsiębiorstw uległa znacznemu zwiększeniu. Nowe kanały promocji pozwoliły na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, przyczyniając się też do obniżenia kosztów realizacji działań marketingowych. Jak to możliwe? Wpływ na to mają nowoczesne narzędzia informatyczne, pozwalające na automatyzację procesu.

    Internet wywiera realny wpływ nie tylko na rozwój nowych kanałów dystrybucji, ale także na finalny kształt wdrażanej strategii marketingowej. O ile sieć pozwala na skuteczne budowanie i podtrzymywanie relacji na linii firma-klient, to należy też wspomnieć, że niektóre elementy obranej strategii wykazują efektywność znacznie niższą od oczekiwanej.

    Wyeliminowanie tego problemu wymaga przeprowadzenia szczegółowych badań marketingowych, jednak wiąże się to z koniecznością zaangażowania znacznych środków finansowych, a sam proces jest długotrwały. Tutaj z pomocą przychodzą narzędzia do automatyzacji marketingu.

    Narzędzia do automatyzacji marketingu – jak to działa?

    Mówiąc o systemach, które pozwalają na zautomatyzowanie niektórych procesów marketingowych, należy mieć na myśli narzędzia łączące funkcjonalność systemów CRM (Customer Relationship Management), menedżerów e-mail marketingu oraz baz danych gromadzących statystyki odwiedzin oraz informacje o zachowaniach przedstawianych przez odwiedzających. System jest w stanie gromadzić dane na temat źródła wejścia na stronę, odwiedzanych podstron oraz czasu spędzonego przez użytkownika w danym obszarze witryny.

    Wszystko to składa się na kompleksową i co najważniejsze – gotową informację o potrzebach i oczekiwaniach klientów. Znaczenie takiej wiedzy jest wręcz nieocenione, bowiem pozwala na błyskawiczne wdrożenie nowych działań i wycofanie tych, które nie generują oczekiwanej konwersji.
    Istotą automatyzacji marketingu jest pozyskanie wiedzy, która umożliwi wprowadzenie unikalnych działań, które będą stanowiły odpowiedź na potrzeby przedstawiane przez określone grupy klientów. Oznacza to, że uzyskane informacje mogą być skutecznie wykorzystane do przeważenia szali decyzji zakupowej u tych osób, które wciąż jeszcze wahają się w tej kwestii.

    Na podkreślenie zasługuje fakt, że w tym przypadku nie zachodzi konieczność wprowadzania akcji promocyjnej dla wszystkich klientów. System skutecznie pogrupuje odbiorców na podstawie ich zachowania na stronie i w ten sposób ustali grupę, której potrzebna jest „dodatkowa zachęta”.

    Każdy właściciel małej firmy powinien rozważyć wdrożenie automatyzacji marketingu - ze względu  na oszczędność czasu i kosztów.

    Automatyzacja marketingu wpływa na zmniejszenie kosztów

    Systemy automatyzacji marketingu odpowiadają za realizację najbardziej żmudnego i długotrwałego procesu – zbierania danych i analizy zachowania klientów. W odróżnieniu od marketerów, narzędzia informatyczne mogą pracować dosłownie bez przerwy.

    Monitoring Internetu jest realizowany przez 24 godziny na dobę, dzięki czemu specjaliści na bieżąco otrzymują aktualne dane na temat reakcji osób, które odwiedzają daną witrynę. Pozwala to na znaczne usprawnienie i optymalizację całego procesu – czynności, które wcześniej wykonywane były ręcznie, często przy udziale całego zespołu, mogą odbywać się całkowicie bez udziału marketerów, co bezpośrednio przyczynia się do ograniczenia kosztów związanych z realizacją strategii.

    Optymalizacja to jednak jeszcze nie wszystko, z punktu widzenia przedsiębiorcy równie istotna jest możliwość podjęcia natychmiastowej reakcji. Zebrane informacje pozwalają określić nieefektywne narzędzia, dzięki czemu właściwie w dowolnej chwili można wdrożyć skuteczniejsze rozwiązania.

    Artykuł powstał we współpracy z twórcami aplikacji iPresso Marketing Automation.

    Oceń artykuł
    [Głosów: 0 Średnia: 0]

    Podobał Ci się ten artykuł?

    Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!

    Prowadzisz małą lub średnią firmę?

    Pobierz Darmowy Ebook - Bezpieczna firma z AVG, który pomoże Ci zwiększyć bezpieczeństwo biznesu, zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

    Znajdziesz w nim ponad 30 konkretnych artykułów, dzięki którym dowiesz jak się jak szybko i łatwo, za pomocą darmowych narzędzi zadbać o takie rzeczy jak: polityka bezpiecznych haseł, backup cennych danych, blokowanie portów USB, korzystanie z pulpitu zdalnego, awaryjne odzyskiwanie danych... i wiele, wiele więcej!

    Pobierz e-book teraz!

    Encyklopedia Bezpieczeństwa

    Odbierz darmowe porady od AVG
    automatyzacja marketing
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    trybawaryjny
    • Facebook

    Trybawaryjny.pl to strona zawierająca przydatne informacje, porady i ciekawostki dotyczące komputerów, pisane prostym i zrozumiałym językiem. Portal jest tworzony przy współpracy z ekspertami oprogramowania antywirusowego AVG.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Najnowsze komentarze
    • Patryk Dropbox jest świetny. Fajnie zintegrowany z wieloma aplikacjami, wygodny, wiele użytecznyc...Dropbox – dysk w chmurze
    • Wiktoro Dobre zasilacze awaryjne UPS ma w ofercie marka armacJaki zasilacz UPS do firmy wybrać?
    • Arkadiusz Zakrzewski Cześć, Skontaktuj się z biuro@avg.pl podaj dane subskrypcji (numer zamówienia oraz nr refe...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Robert Zainstalowałem i opłaciłem subskrypcję produktu avg TuneUp i teraz mam problem z anulowan...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Asia Świetny artykuł, ale warto go trochę zaktualizować, bo powstało sporo ciekawych stron z ra...Aplikacja z promocjami – którą wybrać?
    Skuteczny Antywirus
    O nas

    TrybAwaryjny.pl to strona stworzona specjalnie dla użytkowników antywirusa AVG. Oprócz szeregu porad i artykułów dotyczących bezpieczeństwa, znajdziecie tutaj wszystko to co jest związane z programami AVG w Polsce. Możecie również zadać pytania dotyczące bezpieczeństwa komputerów ekspertom pomocy technicznej AVG.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2023 Trybawaryjny.pl

    Wypełnił powyższe pole i naciśnij Enter żeby wyszukać. Naciśnij Esc żeby anulować.

    wpDiscuz