Problemy z komputerem pojawiają się w końcu w przypadku każdego tego typu urządzenia. Ich powodem mogą być wirusy, nieodpowiednie ustawienia systemu operacyjnego czy błędy, które pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Najczęściej łączy je jedno: trudność w ocenie przyczyny nieprawidłowości, szczególnie jeśli nie jesteśmy zaawansowanymi użytkownikami komputerów.
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
W takich przypadkach przydać się może zdalna pomoc informatyczna, czyli usługa bezpiecznego rozwiązywania kłopotów ze sprzętem, bez konieczności oddawania go do punktu napraw.
Zdalna pomoc informatyczna – jak to wygląda w praktyce?
Sytuacja epidemiologiczna w Polsce doprowadziła do tego, że wiele firm zachęca do korzystania ze swoich usług na odległość, przynajmniej wtedy, kiedy jest to możliwe. Co jednak zrobić, kiedy masz problemy z komputerem?
W wielu przypadkach przyczynę nieprawidłowego działania urządzenia można wykryć i usunąć zdalnie – wystarczy zwrócić się o pomoc do odpowiedniego specjalisty. Taką usługę oferuje home.pl. Jak ona działa?
Masz dwie możliwości:
- Jeśli wiesz, co należy zrobić, ale nie potrafisz tego wykonać bez pomocy specjalisty, zamów odpowiedni typ usługi, zapłać za nią, a informatyk skontaktuje się z tobą w ciągu 24 h.
- Jeśli nie wiesz, co jest przyczyną usterki, wybierz diagnostykę, a specjalista w ciągu 24 h zareaguje na twoje zgłoszenie i oceni, z czego wynikają komplikacje. Informatyk przygotuje też dla ciebie ofertę rozwiązania wykrytych nieprawidłowości.
Zakres usług informatycznych, z których możesz skorzystać na takich zasadach, jest szeroki. Najważniejsze jednak, że możesz wyeliminować problemy z oprogramowaniem bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to usługa szczególnie przydatna w mniejszych miejscowościach, w których dostęp do serwisu może być utrudniony.
Zakres rozwiązywanych problemów
Możliwość uzyskania wsparcia na odległość to wygodny sposób na uniknięcie szukania stacjonarnego serwisu komputerowego. Tylko czy zdalny informatyk – pomoc informatyczna online jest w stanie zaradzić wszystkim trudnościom? Z pewnością nie każdą naprawę można w ten sposób przeprowadzić, ale realne jest usunięcie wielu błędów.
Oto zadania, które możesz zlecić na odległość:
- Instalacja i konfiguracja systemu – dostosowanie ustawień Windows, instalacja sterowników i programów, aktualizacja oprogramowania, usprawnienie działania systemu operacyjnego i jego zaktualizowanie.
- Poprawa działania komputera i odzyskiwanie haseł – w tym polepszenie wydajności komputera i przyspieszenie jego uruchamiania.
- Ustawienia i naprawa poczty e-mail – instalacja skrzynki w programie pocztowym, blokowanie i kasowanie niechcianego SPAM-u, przywrócenie działania poczty e-mail.
- Usuwanie wirusów i niechcianych narzędzi – eliminowanie złośliwego oprogramowania, pasków narzędzi i niechcianych dodatków przeglądarkowych.
Jak wspomniałem, jeśli nie wiesz, w czym tkwi problem z Twoim urządzeniem, możesz najpierw skorzystać z usługi wstępnej diagnozy, po czym otrzymasz informację o koniecznych do przeprowadzenia naprawach.
Zdalny informatyk w home.pl – jak skorzystać z usługi?
W przypadku usługi zdalnego informatyka nie ma znaczenia odległość. Nie ponosisz kosztów dojazdu do serwisu i nie tracisz na to czasu. Masz pełną kontrolę nad przebiegiem prac wykonywanych na twoim sprzęcie.
Dzięki szyfrowanemu połączeniu twoje pliki są bezpieczne. Specjalista wytłumaczy prostymi słowami, na czym polega problem i szybko go rozwiąże.
Czy to usługa dla ciebie? Za przykład dajmy Izabelę, która zajmuje stanowisko kierownicze w firmie z branży kosmetycznej. Na co dzień pracuje przy komputerze, ale wykonuje wyłącznie podstawowe zadania, takie jak odbieranie poczty, odpowiadanie na nią, tworzenie dokumentów tekstowych i prostych arkuszy kalkulacyjnych.
Ma dorosłe dzieci i mieszka sama. Prywatnie używa komputera wyłącznie do korzystania z serwisów społecznościowych, poczty czy oglądania filmów. Nie zastanawia się, na jakie linki klika w sieci. Lubi też robić zakupy online, ale tylko wybiera produkty – o ich zamówienie prosi córkę.
Izabela nie potrafi wykonać na swoim urządzeniu np. zmiany ustawień pulpitu. Nie jest też do końca świadoma tego, co robi w sieci, czego efektem są pojawiające się wirusy i dodatki do przeglądarki, które utrudniają oglądanie stron. Choć próbowała, sama nie radzi sobie z rozwiązywaniem tych problemów. Co powinna zrobić? Najszybciej uzyska pomoc, jeśli skorzysta ze wsparcia zdalnego informatyka.
Jeśli masz podobne trudności, to pamiętaj, że zaradzić im może specjalista, z którym skontaktujesz się na odległość – bez wychodzenia z domu i bez wożenia sprzętu do serwisu.
Artykuł zewnętrzny