Kampania #tk6 (Wyzwanie 6) zorganizowana z okazji Dnia Bezpieczniejszego Internetu (Safer Internet Day) zachęca do mądrego dzielenia się informacją w Internecie oraz unikania pozostawiania zawstydzających oraz trwałych śladów online.
W społeczeństwie, w którym komunikacja poprzez urządzenia mobilne oraz dostęp do sieci społecznościowych jest niemal natychmiastowy, wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji wysyłania tego tekstu, czy tamtego zdjęcia. #tk6 zostało stworzone w oparciu o ideę, według której ludzie powinni zastanowić się zanim coś rozpowszechnią w sieci. W jej myśl, akcja zachęca do „wstrzymania się przez 6 sekund” przed podjęciem takiej decyzji.
Członkowie społeczeństwa #tk6 podejmują swoje własne „sześciosekundowe wyzwanie” na trzy różne sposoby:
- Sześć Sekund Ciszy: Wraz z pomocą znajomych oraz Skautów (członków The Scount Association), dzieci podejmują wyzwanie nakręcenia filmu, na którym odliczają w ciszy do sześciu, na symbol sześciosekundowego przemyślenia przed publikacją treści online.
- Cytrynowe Wyzwanie: Po zaakceptowaniu nominacji, osoby biorące udział w wyzwaniu mają za zadanie wgryźć się w cytrynę i wytrzymać jej smak przez sześć sekund. Następnie, wybierają kolejne sześć osób, które mają się tego podjąć.
- Bądź Gotów: Wyzwanie polega na stworzeniu sześciosekundowego filmiku ilustrującego motto Skautów – „Bądź Gotów”. Filmik ma symbolizować czas potrzebny na przemyślenie decyzji o opublikowaniu treści w sieci.
Wyzwania, opisane hashtagiem #tk6, można nadsyłać poprzez Facebook, Instagram oraz Twitter.
W oczach organizatorów (AVG Technologies oraz The Scout Association), rozwój platformy #tk6 – wpieranej przez media społecznościowe, ma oferować trzy kluczowe typy interakcji:
- Połączenie (Connect) – poprzez budowę społeczności
- Odkrywanie (Discovery) – poprzez włączenie #tk6 do świadomości zachowań
- Zaangażowanie (Engage) – poprzez dzielenie się ważnymi oraz interesującymi treściami
Dzięki zaangażowaniu w stworzenie tego programu organizacji The Scout Association (oraz jej szerokiej sieci), „wyzwanie 6″ zachęci młode, obyte z siecią pokolenie do zmiany zachowania online. W ramach programu powstaje forum, gdzie młodzi ludzie będą mogli dzielić się z głównymi problemami swojego świata, uczyć się od siebie nawzajem oraz podejmować lepsze decyzje w przyszłości.
Przeglądając treści dostępne w sieci, znakomita większość z nich jest zaadresowana do rodziców, lub traktuje młodzież protekcjonalnie. Chcemy stworzyć miejsce w sieci, gdzie młodzież może pozytywnie wpływać na siebie nawzajem zamiast wysłuchiwać (a raczej ignorować) pogadanek dorosłych. Przy użyciu odpowiednich narzędzi oraz odrobiny czasu do namysłu (powiedzmy, że sześciu sekund), młodzi ludzie mogą stać się bardziej odpowiedzialni, niż większości z nas się wydaje.
„AVG z dumą dodaje kampanię #tk6 do swojej inicjatywy #smartuser (#smartuser initiative)”, mówi Tony Anscombe, Starszy Specjalista ds. Bezpieczeństwa w AVG Technologies. „Inicjatywa #smartuser ma na celu edukację, zachęcanie oraz pomoc ludziom w dostępie do informacji związanych z odpowiedzialnością w sieci, zarówno w odpowiedniej formie jak i w odpowiednim czasie. Współpraca z organizacją The Scount Association rozpowszechni #tk6 wśród milionów ludzi zarówno z nią związanych, jak i pośrednio niezwiązanych, oraz zachęci ich do aktywnego uczestnictwa w tej kampanii.”
„Pracując razem, chcemy stworzyć społeczeństwo #tk6, w które znaczące oraz wpływowe marki czy organizacje będą mogły się zaangażować,” mówi Alex Killick, Manager ds. Współpracy Biznesowej w The Scout Association. „Naszym wspólnym celem w tej współpracy, jest dostarczenie wspólnej przestrzeni gdzie taka społeczność może być nie tylko stworzona, ale gdzie może również dzielić się problemami, przed którymi staje.”
Jak myślisz, czy taka kampania odniesie sukces?
Źródło: //now.avg.com/take-six-before-posting-online/
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Sprawdź dobry antywirus AVG Internet Security. Idealny jeżeli potrzebujesz profesjonalnej ochrony domowego komputera.