Obsługa klienta to jeden z najtrudniejszych obszarów prowadzenia działalności gospodarczej. Jej wysoki poziom trudno utrzymać, gdy tak wiele zależy od bezpośrednich rozmów i codziennej cierpliwości i wyrozumiałości. A prawda jest taka, że tylko odpowiedni poziom obsługi gwarantuje nam zadowolenie, ale też przywiązanie klientów do naszej marki.
Choć na co dzień nie każdy przelicza to na wielkość przychodów, to w skali roku niezadowolenie klienci, którzy zrezygnują z naszych usług stanowić już będą pokaźną sumę. Dlatego tak ważne jest, by umieć zarówno sprzedać, ale też odpowiednio zająć się klientem, gdy dopiero dopytuje o szczegóły lub zgłasza problem czy reklamację. Czy wiesz, jak trudno jest zdobyć zaufanie klienta? A utrzymanie go przy sobie jest kolejnym wyzwaniem.
Dlaczego należy dbać o wysoką jakość obsługi klienta?
Pierwsze wrażenie jest kluczowe, gdy chodzi o pozyskanie klientów. Sposób sprzedaży naszego produktu czy usługi powinien prezentować właściwy, profesjonalny i rzetelny poziom. Wiele osób zapomina jednak, że tu nie kończy się nasza relacja z klientem.
W zależności od charakterystyki naszej branży, klient może chcieć produkt zwrócić, zgłosić jakieś uwagi, dopytać o dodatkowe części czy po prostu zareklamować. Te etapy rozmów z klientami są szczególnie istotne i wrażliwe. Możemy w szybki sposób zatrzeć dobre wrażenie z zakupu i zapomnieć o tym, że klient będzie chciał jeszcze skorzystać z naszej oferty, jeśli nie zajmiemy się nim z dużą uwagą i cierpliwością.
Jak prowadzić skuteczny dialog z klientami?
Klienci mogą dziś komunikować się z nami na wiele różnych sposobów. Z jednej strony daje nam to ogromne możliwości na reklamę i dotarcie do nich, z drugiej jednak, sprawia nam trudność opanowanie wszystkich tych kanałów jednocześnie. Tymczasem nieodebrane telefony i pominięte maile to prawdziwa zmora wśród przedsiębiorców i bardzo nielubiana rzecz przez klientów.
Jak usprawnić obsługę klienta w Twojej firmie? Postaw na sprawdzone i elastyczne rozwiązanie jakim jest system Thulium. Oparty o sprawny helpdesk i rozbudowane contact center pomoże Ci w kompleksowym ujęciu całego kontaktu z klientami. Nie tylko gwarantuje odebranie wszystkich połączeń i obsługę wszystkich maili, ale też ułatwi nadzór nad prowadzonymi z klientami rozmowami, co jest szalenie ważne do stałego poprawiania ich poziomu.
Po co w naszej firmie ticketing?
Jednym z kluczowych elementów systemu Thulium jest system ticketowy, czyli system obsługi zgłoszeń. W wyraźny i zauważalny sposób zwiększa on szybkość i jakość obsługi, co przekłada się na lepsze doświadczenia klienta z nami. Wszelkie zgłoszenia klienta do nas, czy to z pytaniem, czy z reklamacją czy z zamówieniem, przekształcane są w ticket, wirtualny kwit, który zostaje przypisany do danego doradcy obsługującego zgłoszenie.
Thulium pozwala na zarządzanie takimi ticketami, przekazywanie ich do innego doradcy w razie potrzeby. A w ten sposób automatyzujesz wiele codziennych i rutynowych działań, co pomoże w unikaniu pomyłek. System ticketowy wprowadza porządek i jasny podział obowiązków – każdy wie, nad czym pracuje.
Artykuł partnera