Telefonia internetowa to nowoczesne rozwiązanie, które coraz częściej pojawia się w polskich firmach. Wbrew pozorom, telefonia internetowa stanowi podstawową funkcję obecną nie tylko w firmach, które swoje usługi świadczą za pośrednictwem Internetu. Coraz częściej na telefonię internetową decydują się także przedsiębiorcy posiadający swoją siedzibę stacjonarną oraz działający na rynku lokalnym. Jak działa telefonia internetowa i dlaczego cieszy się tak dużą popularnością we współczesnym biznesie?
Telefonia internetowa i jej działanie
Aby wyjaśnić, jak działa telefonia internetowa, najpierw należy powiedzieć, czym właściwie ona jest. Telefonia internetowa to technologia oparta na wykonywaniu połączeń głosowych za pośrednictwem protokołu internetowego, w którym dane przesyłane są zgodnie z normą IP. Dane głosowe przesyłane są za pośrednictwem Internetu w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku zwykłych plików i danych. Telefonia internetowa znana jest także pod nazwą telefonii VoIP.
Do wykonywania połączeń za pośrednictwem telefonii internetowej potrzebne są urządzenia wyposażone w odpowiednie oprogramowanie. Telefony służące do wykonywania połączeń VoIP mogą być więc zarówno telefonami wyglądającymi, jak tradycyjny telefon stacjonarny (z tym wyjątkiem, że nie są one połączone ze stałą linią telefoniczną), jak też zwykłymi smartfonami oraz komputerami z zainstalowanym na nich oprogramowaniem umożliwiającym wykonywanie połączeń internetowych. Zamiast być połączone z siecią stacjonarną, muszą natomiast posiadać stały dostęp do Internetu.
Aby bez problemów korzystać z telefonii internetowej konieczne jest także posiadanie dostępu do szerokopasmowego Internetu o przepustowości łącza co najmniej 128 kbit/s.
Podstawową zaletą telefonii internetowej jest możliwość odbierania i wykonywania połączeń głosowych z naszego numeru telefonu (także tego stacjonarnego), z dowolnego miejsca na świecie. Oznacza to znaczną oszczędność, gdyż przebywając poza granicami naszego kraju i korzystając z przy tym z telefonii VoIP, unikamy ponoszenia wysokich kosztów związanych z roamingiem oraz połączeniami międzynarodowymi.
Co trzeba zrobić, aby podłączyć w swojej firmie telefonię internetową
Usługi telefonii internetowej, podobnie jak w przypadku telefonii stacjonarnej i komórkowej, są świadczone przez jej operatorów. W pierwszej kolejności musimy więc znaleźć dobrego dostawcę tej usługi. Jeśli zainteresowało Cię to, jak działa telefonia internetowa – Dzinga to jeden z obecnych na polskim rynku sprawdzonych operatorów, który oferuje m. in. tę usługę.
Warto jest skorzystać właśnie z jego oferty, gdyż oprócz samej telefonii internetowej, mamy także możliwość podłączenia w naszej firmie także wirtualnej centrali telefonicznej wraz z platformą Call-Flow Management, która pozwala na kompleksowe zarządzanie wszystkimi usługami głosowymi obecnymi w firmie. Połączenie CFM i telefonii internetowej to bowiem gwarancja znakomitej i nowoczesnej komunikacji głosowej w każdym biznesie.
Artykuł przygotowany przez partnera serwisu
My w firmie korzystamy z oferty Super Voip i jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego rozwiązania. Daje ono sporo możliwości i ułatwia pracę.
Przede wszystkim korzystanie z telefonii internetowej pozwala znacznie zmniejszyć koszty za połączenia telefoniczne. Dzięki wdrożeniu telefonii TeleCube w mojej firmie, rachunki za połączenia spadły o ponad 30%, a wszystkie połączenia wewnątrz firmy są darmowe.
Zgadza się, wielu operatorów ma darmowe połączenia wewnątrz firmy, a i rachunki niższe.