Nie da się ukryć, że historia ma wielką moc. Opowiadanie historii jest bardzo ważne w pojęciu komunikacji międzyludzkich. Czemu jeszcze je opowiadamy? Dzieląc się swoją historią, wyrażamy uczucia, a także informujemy o celu, jakim się kierujemy – my i nasza firma. Rynek e-commerce jest bardzo rozbudowany, a konkurencja niezwykle trudna. Wciąż jednak można wybić się na sprawdzonych i dobrych pomysłach. Mimo wszystko znacznie lepiej jest zaleźć dla siebie niszę i stworzyć opowieść, misję i historię swojej firmy. Tworzenie tzw. storytelling niesie za sobą wielkie korzyści. Pamiętaj jednak, żeby być szczerym, ponieważ wcześniej czy później wszelkie fałszerstwa, czy nieprawości wyjdą na jaw. Szczera historia oraz poczucie misji przyciągnie klientów i pozwoli im nawiązać autentyczny kontakt.
Kim są Twoi klienci? Zdefiniuj ich.
Chcąc wiedzieć więcej o swojej historii, tej którą chcesz opowiedzieć, musisz znać lepiej swoich potencjalnych klientów. Zrozumienie grupy docelowej to połowa sukcesu. Kiedy zrozumiesz ich sposób myślenia, dużo łatwiej będzie Ci dopasować do nich treści i zaangażować bezpośrednio w markę. Jak można określić swoich klientów? Skąd masz wiedzieć, kim oni są lub będą? Wystarczy, że odpowiesz sobie na kilka podstawowych pytań. Zastanów się:
- Jak mogą wyglądać Twoi potencjalni klienci?
- Kluczowa tematyka – co mogłoby zainteresować Twoich klientów?
- Nad problemami, jakie mogą mieć Twoi potencjalni klienci?
- W jaki sposób to właśnie Twoje produkty (a nie konkurencji) mogą pomóc im je rozwiązać?
Kiedy szczerze odpowiesz sobie na wszystkie zadane pytania, a może dodasz i kilka swoich, z pewnością będziesz mieć lepszy obraz tego jak wygląda sprawa z Twoimi potencjalnymi klientami. Zrozumiesz ich i pomożesz rozwiązać wszelkie problemy. Dobrze dopasowana treść dla odpowiedniej grupy docelowej pozwoli nie tylko polubić Twoją firmę, ale i jej zaufać. Kolejnym elementem jest kluczowe oprogramowanie i moduły – więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie x13.pl.
Odpowiednie narzędzia reklamowe
Nigdy nie zapominaj o słowach typu: „Promocja!”, „Wyprzedaż!”, czy „Mega okazja!”. To bardzo ważne, aby zachęcać hasłami swoich potencjalnych i nowych klientów. Buduje się wtedy emocjonalna więź, oparta na ważnych dla firmy emocjach. Reklamy, zarówno te tradycyjnie, jak i te cyfrowe, mają swój cel, a wykorzystanie ich w odpowiedni sposób, może przynieść firmie wielkie korzyści. Zadbaj też o odpowiednie oprogramowanie dla swojego sklepu internetowego, aby jego zarządzanie było proste i miała w ofercie dodatkowe, ciekawe i przyśpieszające prace / rozliczenia moduły (np. jednym z najlepszych systemów dla rynku e-commerce oferuje presta shop).
Na koniec warto zaznaczyć, że nikt nie może opowiedzieć dwa razy tej samej historii – to się po prostu nie sprzeda. Narracja Twojej opowieści, historii i celu musi być oryginalna i wyjątkowa na wielu płaszczyznach, w przeciwnym razie nie ma to kompletnie sensu, a szansę na sukces maleją.
Masz pytania? Chciałbyś coś dodać? Zostaw komentarz poniżej!
Artykuł sponorowany