Rozpocznij karierę w e-commerce poprzez storytelling

0

Nie da się ukryć, że historia ma wielką moc. Opowiadanie historii jest bardzo ważne w pojęciu komunikacji międzyludzkich. Czemu jeszcze je opowiadamy? Dzieląc się swoją historią, wyrażamy uczucia, a także informujemy o celu, jakim się kierujemy – my i nasza firma. Rynek e-commerce jest bardzo rozbudowany, a konkurencja niezwykle trudna. Wciąż jednak można wybić się na sprawdzonych i dobrych pomysłach. Mimo wszystko znacznie lepiej jest zaleźć dla siebie niszę i stworzyć opowieść, misję i historię swojej firmy. Tworzenie tzw. storytelling niesie za sobą wielkie korzyści. Pamiętaj jednak, żeby być szczerym, ponieważ wcześniej czy później wszelkie fałszerstwa, czy nieprawości wyjdą na jaw. Szczera historia oraz poczucie misji przyciągnie klientów i pozwoli im nawiązać autentyczny kontakt.

Kim są Twoi klienci? Zdefiniuj ich.

Chcąc wiedzieć więcej o swojej historii, tej którą chcesz opowiedzieć, musisz znać lepiej swoich potencjalnych klientów. Zrozumienie grupy docelowej to połowa sukcesu. Kiedy zrozumiesz ich sposób myślenia, dużo łatwiej będzie Ci dopasować do nich treści i zaangażować bezpośrednio w markę. Jak można określić swoich klientów? Skąd masz wiedzieć, kim oni są lub będą? Wystarczy, że odpowiesz sobie na kilka podstawowych pytań. Zastanów się:

  • Jak mogą wyglądać Twoi potencjalni klienci?
  • Kluczowa tematyka – co mogłoby zainteresować Twoich klientów?
  • Nad problemami, jakie mogą mieć Twoi potencjalni klienci?
  • W jaki sposób to właśnie Twoje produkty (a nie konkurencji) mogą pomóc im je rozwiązać?

Kiedy szczerze odpowiesz sobie na wszystkie zadane pytania, a może dodasz i kilka swoich, z pewnością będziesz mieć lepszy obraz tego jak wygląda sprawa z Twoimi potencjalnymi klientami. Zrozumiesz ich i pomożesz rozwiązać wszelkie problemy. Dobrze dopasowana treść dla odpowiedniej grupy docelowej pozwoli nie tylko polubić Twoją firmę, ale i jej zaufać. Kolejnym elementem jest kluczowe oprogramowanie i moduły – więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie x13.pl.

Odpowiednie narzędzia reklamowe

Nigdy nie zapominaj o słowach typu: „Promocja!”, „Wyprzedaż!”, czy „Mega okazja!”. To bardzo ważne, aby zachęcać hasłami swoich potencjalnych i nowych klientów. Buduje się wtedy emocjonalna więź, oparta na ważnych dla firmy emocjach. Reklamy, zarówno te tradycyjnie, jak i te cyfrowe, mają swój cel, a wykorzystanie ich w odpowiedni sposób, może przynieść firmie wielkie korzyści. Zadbaj też o odpowiednie oprogramowanie dla swojego sklepu internetowego, aby jego zarządzanie było proste i miała w ofercie dodatkowe, ciekawe i przyśpieszające prace / rozliczenia moduły (np. jednym z najlepszych systemów dla rynku e-commerce oferuje presta shop).

Na koniec warto zaznaczyć, że nikt nie może opowiedzieć dwa razy tej samej historii – to się po prostu nie sprzeda. Narracja Twojej opowieści, historii i celu musi być oryginalna i wyjątkowa na wielu płaszczyznach, w przeciwnym razie nie ma to kompletnie sensu, a szansę na sukces maleją.

Masz pytania? Chciałbyś coś dodać? Zostaw komentarz poniżej!

Artykuł sponorowany

Oceń artykuł
[Głosów: 2 Średnia: 5]

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!

Prowadzisz małą lub średnią firmę?

Pobierz Darmowy Ebook - Bezpieczna firma z AVG, który pomoże Ci zwiększyć bezpieczeństwo biznesu, zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Znajdziesz w nim ponad 30 konkretnych artykułów, dzięki którym dowiesz jak się jak szybko i łatwo, za pomocą darmowych narzędzi zadbać o takie rzeczy jak: polityka bezpiecznych haseł, backup cennych danych, blokowanie portów USB, korzystanie z pulpitu zdalnego, awaryjne odzyskiwanie danych... i wiele, wiele więcej!

Pobierz e-book teraz!

O Autorze

Trybawaryjny.pl to strona zawierająca przydatne informacje, porady i ciekawostki dotyczące komputerów, pisane prostym i zrozumiałym językiem. Portal jest tworzony przy współpracy z ekspertami oprogramowania antywirusowego AVG.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Podobał Ci się ten tekst? Dołącz do nas na Facebooku i nie przegap NOWYCH artykułów!
Polub AVG na Facebooku