5-6 października 2023 r. w Toruniu miał miejsce XII Kongres TIK w edukacji. To spotkanie przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za organizację oświaty, podczas którego podjęto kluczowe dla szkolnictwa tematy. Na tegorocznej edycji rozmawiano m.in. o cyberzagrożeniach wymierzonych w szkoły, a zagadnienie szczegółowo omówił nasz przedstawiciel.
Spis treści
Tematyka XII Kongresu TIK w edukacji
Kongres obfitował w tematykę, która zmienia lub w najbliższych latach będzie zmieniać oblicze polskiego szkolnictwa. Uczestnicy mogli wysłuchać prelekcji ekspertów i wymienić swoje doświadczenia z innymi przedstawicielami oświaty. Rozmawiano m.in. o sposobie wykorzystania sztucznej inteligencji i ChatGPT w nauce dzieci, ergonomii i wymaganiach szkolnych witryn internetowych czy metodach pozyskiwania dotacji dla szkół.
Dużą popularnością cieszyło się zagadnienie cyberbezpieczeństwa szkół. O tym, jak chronić placówki oświatowe przed utratą danych osobowych, atakami ransomware i innymi współczesnymi cyberzagrożeniami, szczegółowo opowiedział Robert Wach, przedstawiciel firmy CORE, oficjalnego dystrybutora produktów Norton, Avast i AVG w Polsce oraz wydawcy portalu trybawaryjny.pl.
„
Kongres obfitował w tematykę, która zmienia lub w najbliższych latach będzie zmieniać oblicze polskiego szkolnictwa.
Avast Business w sektorze edukacyjnym
Podczas swojej prelekcji podkreślił duże znaczenie oprogramowania antywirusowego w codziennej ochronie szkoły przed cyberzagrożeniami i utratą danych. Na przykładzie Avast Business i AVG AntiVirus Business wyjaśnił, w jaki sposób może ono zabezpieczać pracowników szkoły przed niepożądanymi skutkami ataku hakerskiego, np. w postaci oprogramowania ransomware.
Avast Business to oprogramowanie antywirusowe zaprojektowane z myślą o sektorze biznesowym i edukacyjnym. Narzędzie zapewnia ochronę w czasie rzeczywistym i skutecznie przeciwdziała cyberzagrożeniom. Skanuje nieznane pliki, analizuje klikane linki i ostrzega przed podejrzaną zawartością, a także chroni użytkownika przed oprogramowaniem szpiegującym.
Fajnie, że coraz więcej mówi się o sztucznej inteligencji w kontekście nauczania w szkołach – nie wzbraniać się, tylko wykorzystywać dostępne narzędzia. Podobnie jak szerzenie świadomości o cyberbezpieczeństwie w oświacie – to ważny, ale mam wrażenie, że obecnie bagatelizowany temat.