Close Menu
TrybAwaryjny.pl
    Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    23 marca 2016
    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    22 maja 2015
    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    11 września 2015
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Kategorie
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Polecane
      • Praca
      • Komputer
      • Mobilne
      • Aplikacje online
      • Technologia
      • Cyberbezpieczeństwo
      • Hosting
      • Ciekawostki
      • Bezpieczne dzieci
      • Promocje i okazje
    • Rankingi i opinie
    • Cyberbezpieczeństwo
      • Antywirusy
        • Produkty Norton
        • Produkty Avast
        • Produkty AVG
      • Artykuły
        • Wszystkie
        • Norton
        • Avast
        • AVG
        • CCleaner
      • Informacje prasowe
      • Forum
      • Współpraca
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.pl
    Home»Porady dla biznesu»Public relations w firmie – czy warto i jak zacząć?
    Porady dla biznesu

    Public relations w firmie – czy warto i jak zacząć?

    5 grudnia 2022Brak komentarzy2 Mins ReadUpdated:21 października 2024
    Public relations w firmie – czy warto i jak zacząć?

    Choć definicji public relations można przytoczyć bardzo wiele, w ogólnym rozrachunku mowa o działaniach mających na celu przekazanie wybranych informacji przez firmę. Komunikat może być kierowany zarówno do klientów, pracowników, jak i środowiska czy społeczności, w której funkcjonuje przedsiębiorstwo. Sprawdź, czym jest public relations i czy warto prowadzić takie działania w swojej firmie.

    Spis treści

    • Co to jest public relations?
    • Cele public relations
    • Public relations – jak zacząć?

    Co to jest public relations?

    Public relations można określić jako szereg działań mających na celu wypracowanie i podtrzymanie określonego wizerunku firmy wśród klientów, społeczności, a nawet pracowników. To zestaw narzędzi, które odpowiednio wykorzystane służą sprawnej komunikacji firmy z innymi podmiotami.

    Działania PR bardzo często są utożsamiane z marketingiem i choć na wielu płaszczyznach wzajemnie się uzupełniają, zawierają też znaczące różnice. Public relations traktuje się jako dwustronny dialog firmy z otoczeniem, podczas gdy typowa reklama zawiera jednostronny komunikat, wykreowany dla konkretnej grupy docelowej.


    „

    Public relations traktuje się jako dwustronny dialog firmy z otoczeniem.

     —  trybawaryjny.pl     


    Public relations to długotrwałe działania, których efekty często są widoczne po wielu miesiącach. Z tego względu w wielu firmach błędnie ignoruje się ich potencjał i stawia na bezpośredni marketing, przynoszący szybsze rezultaty.

    Cele public relations

    Głównym celem działań PR jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy lub organizacji i nawiązywanie cennych kontaktów, które mogą się przełożyć np. na wzmożoną obecność marki w mediach. Public relations ma również za zadanie zapobiegać kryzysom wizerunkowym czy wręcz odzyskiwać utracone zaufanie.


    Lubisz czytać nasze artykuły?

    Otrzymuj świeże informacje o nowych treściach i promocjach.



    Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez codzienne działania, które mogą m.in. polegać na powiadamianiu otoczenia o planach firmy czy chociażby wcielaniu się w rolę eksperta w swojej dziedzinie i służeniu pomocą.

    Nie można przy tym zapominać, że działania PR dotyczą również pracowników. To właśnie dzięki public relations można przekonać zatrudnione osoby do planowanych zmian i zachęcić ich do dalszej współpracy.

    Public relations – jak zacząć?

    Prowadzenie działań PR na własną rękę bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Z tego względu warto rozważyć zatrudnienie specjalisty, który przejmie najważniejsze obowiązki z tym związane.

    Alternatywą dla tworzenia etatu we własnej firmie są usługi zewnętrznych agencji, które mogą dla nas poprowadzić działania public relations, przedstawiając odpowiednią strategię i nakreślając optymalny plan. W zależności od zakresu współpracy może się to jednak wiązać z wyższymi kosztami.

    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz! Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!
    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!

    Materiał przygotowany przez partnera serwisu.


    Oceń artykuł
    [Głosów: 1 Średnia: 5]
    Polub nasz profil na Facebook!
    Previous ArticleShopware dla e-commerce – co to i czy warto z niego korzystać?
    Next Article Podstawy bezpiecznego korzystania z sieci. Porady i dobre praktyki
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Najnowsze komentarze
    • Adam Niestety nic nie zastapi zdrowego rozsądku i sprawdzania podejrzanych rzeczy, sam dalem s...Bezpieczeństwo w sieci – nowe zagrożenia w Q4 2024
    • Adam Bardzo ciekawy artykuł a dzięki podpowiedziom z Waszego serwisu mam bardzo fajny inter...Kiedy warto inwestować w on-premise, a kiedy wybrać rozwiązania chmurowe? Sprawdzamy opłacalność serwerów
    • Arkadiusz Zakrzewski Witam, Niestety nie my (firma CORE, dystrybutor marki AVG, Avast i Norton w Polsce) jesteś...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Nadia Napisałam już maila w tej sprawie, wypróbowałam opcję darmowego trialu i niestety cóż… no...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Wojtek Interesujący temat, ciekawe ile firm w Polsce w ogóle ma świadomość, jakie koszty idą za t...Raport kosztów naruszeń bezpieczeństwa danych w 2024 r. i przegląd najważniejszych zagrożeń
    Włącz cyberbezpieczeństwo
    Norton - Wielopoziomowa Ochrona Urządzeń dla firm
    Skuteczny Antywirus
    Encyklopedia Bezpieczeństwa AVG
    O nas

    TrybAwaryjny.pl tworzony jest przez doświadczonych ekspertów i pasjonatów. Porusza tematy około technologiczne, IT oraz cyfrowe. Tworzymy autorskie i darmowe artykuły, porady dla domu i firm, rankingi a także regularnie odpowiadamy na wszystkie pytania naszych czytelników. Jeśli masz problem z komputerem, tabletem czy telefonem lub chciałbyś zapytać o dowolny aspekt związany z siecią, nasi specjaliści udzielą Ci konkretnych odpowiedzi.

     

    Cyberbezpieczeństwo

    Pomagamy zrozumieć zagrożenia w Internecie oraz tłumaczymy jak bezpiecznie korzystać z telefonu, tabletu i komputera. Szeroko opisujemy cyberzagrożenia, na które są narażeni użytkownicy i wyjaśniamy jak skutecznie się przed nimi bronić. Posiadamy dedykowany dział, w którym poruszamy bezpieczeństwo dzieci oraz oferujemy rozwiązania antywirusowe dla domu, firm, szkół i placówek państwowych.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2025 Trybawaryjny.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    wpDiscuz