Software house to zespół specjalistów, którzy stworzą dla Ciebie wirtualną wizytówkę w postaci strony internetowej, aplikację webową lub dedykowane oprogramowanie pozwalającego na automatyzację procesów. Jak działa software house i czym wyróżnia się spośród innych firm tworzących oprogramowania? Przedstawiamy cechy, na jakie warto zwrócić uwagę.
Spis treści
- Czym jest software house?
- Software house a agencja interaktywna
- Co może zaoferować najlepszy software house?
Czym jest software house?
Software house to inaczej firma zajmująca się tworzeniem wszelkiego rodzaju oprogramowania na potrzeby własne lub dla klientów zewnętrznych. Jest to bardzo ogólna definicja, gdyż w rzeczywistości zakres świadczonych usług jest niezwykle szeroki. Niemniej jednak takie określenie pozwala zdefiniować ten typ przedsiębiorstw.
Software house’y wspomagają biznesy stawiające na digitalizację, oferujące swoje usługi przez Internet czy poszerzające zakres działalności. Stanowią również dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które posiadają stałego zespołu programistów, więc stawiają na outsourcing konkretnych zadań.
Firmy typu software house są stosunkowo nowym tworem, a powstały w efekcie specjalizacji branży interaktywnej. Stanowią odpowiedź na szybki rozwój Internetu oraz wzrost zapotrzebowania na zaawansowane usługi programistyczne. Działają na rynku obok agencji interaktywnych, z którymi bywają błędnie utożsamiane.
Software house a agencja interaktywna
Agencje interaktywne skupiają się na realizacji zadań mających na celu budowanie wizerunku firmy w sieci czy promocji konkretnych produktów. Na podstawie wytycznych klienta opracowują strategię marketingową, która umożliwi wzrost sprzedaży oraz dotarcie do większej liczby odbiorców. Oferta często obejmuje pozycjonowanie stron internetowych (SEO), działania w social mediach, a także copywriting, content marketing, UX/UI design czy obsługę płatnych form reklamy w sieci (SEM).
Agencje interaktywne zajmują się także tworzeniem stron www, aplikacji mobilnych oraz sklepów internetowych. Projekty zwykle bazują na gotowych rozwiązaniach, dzięki czemu zwykle są tańsze. Niemniej jednak nie dają możliwości pełnej personalizacji i dalszego rozwoju.
O ile agencje interaktywne skupiają się na projektach typowo marketingowych, tak software house’y są nastawione na projekty technologiczne oparte o dedykowane rozwiązania. Wysoka złożoność takich realizacji przerasta możliwości agencji interaktywnej.
Okazuje się, że software house’y mogą proponować kompleksowe rozwiązania, zastępując niekiedy konieczność skorzystania z usług agencji interaktywnej. Przykładowo przygotowaniem unikalnych treści, które pozytywnie wpłyną na pozycję strony w wynikach Google oraz przyciągną potencjalnych klientów zajmie się Gloo Software House. Z kolei specjaliści z dziedziny Social Media pomogą usprawnić e-marketing.
Co może zaoferować najlepszy software house?
Software house pozwala na stworzenie od podstaw w pełni spersonalizowanego produktu cyfrowego. W tym celu nie trzeba być na bieżąco z wszelkimi nowinkami technologicznymi ani posiadać rozległej wiedzy technicznej. Software house’y zatrudniają analityków biznesowych, którzy pomogą w dopracowaniu koncepcji. Stworzenie kreatywnego i oryginalnego oprogramowania nie tylko udoskonali i przyśpieszy procesy w firmie, ale pomoże też zyskać przewagę nad konkurencją.
Konsulting i wsparcie techniczne są niezbędne na każdym etapie realizacji projektu. Sprawna komunikacja pozwala na bieżące udoskonalanie produktu i dopasowywanie jego funkcjonalności do aktualnych potrzeb. Następnym krokiem jest testowanie oraz wdrożenie oprogramowania. Opieka powdrożeniowa gwarantuje szybką pomoc w razie problemów, a także możliwość dalszego rozwoju i aktualizacji.


Materiał przygotowany przez partnera serwisu.