Wyobrażasz sobie nowoczesną firmę bez strony internetowej? Teraz to prawdziwa rzadkość, ponieważ niezależnie od branży do większości klientów dociera się właśnie przez internet. Okazuje się jednak, że stworzenie profesjonalnej witryny nie wystarczy, aby przynosiła ona przedsiębiorstwu oczekiwane korzyści.
Użytkownicy muszą na nią trafić, a wyszukać ją mogą właśnie w wyszukiwarkach internetowych, w tym najpopularniejszej – Google. Statystyki dowodzą, że bardzo mała liczba użytkowników internetu odwiedza witryny, które znajdują się poniżej 10 pozycji na liście wyszukań. By znaleźć się w wynikach wyżej potrzebne jest pozycjonowanie stron. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy.
Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Od czego rozpocząć pozycjonowanie stron?
Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Jednak dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów.
Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy.
Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe, dlatego istnieją wyspecjalizowane firmy z odpowiednim zapleczem technicznym, które są w stanie prowadzić proces pozycjonowania na wszystkich obszarach: onsite i offsite – przykładem tego typu agencji jest EACTIVE, która funkcjonuje na rynku od wielu lat i która sama zajmuje topowe pozycje na liście wyników wyszukiwania, co dowodzi jej realnej skuteczności.
Wyszukiwarki budują bazę stron, analizują jej treść i tworzą indywidualny ranking – tym rankingiem jest pozycja na liście wyszukań na konkretne frazy. To, co jest brane pod uwagę przez wyszukiwarki jest owiane tajemnicą, dlatego proces pozycjonowania stron wymaga dużego doświadczenia, gdyż nie ma prostego poradnika co i jak należy robić – Google się tym otwarcie nie chwali.
Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.
Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. W rezultacie, użytkownicy sieci, którzy są potencjalnymi klientami Twojej firmy, łatwiej trafią na Twoją stronę internetową i skorzystają z Twojej oferty.
Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.
Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.
ABC prowadzenia działań SEO
Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.
Dla wyszukiwarek internetowych jednym z kluczowych kryteriów jest unikatowa i wartościowa treść obecna na stronach internetowych – dlatego w procesie pozycjonowania stron ich tworzenie jest jednym z podstawowych elementów. Jednak zawsze należy pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek wymagają specjalnie przygotowanych, odpowiednio nasyconych słowami kluczowymi tekstów. Należy więc zachować równowagę pomiędzy optymalizacją tekstu dla robotów Google’a, a przystępnością treści dla ludzkich użytkowników.
Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach.
Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę. Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt!
Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.
Czym się kierować przy tworzeniu unikalnych treści?
Przy pozycjonowaniu stron internetowych nie można zapomnieć o Content Marketingu. Działania content marketingowe polegają na tworzeniu niezwykle wartościowych i użytecznych treści, które skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Działania te w ścisły sposób łączą się z SEO. Jedną z najpopularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści.
Dla osób prowadzących firmę w danej niszy, naturalnym zdaje się dzielenie pewną wiedzą na blogu – to bardzo dobry sposób zarówno na ekspercki tekst wartościowy dla użytkowników jak też odpowiednia wartość pod kątem pozycjonowania stron.
Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki!
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!
Przy podstawach SEO warto podkreślić wagę i konieczność instalacji bezpłatnego narzędzia Google Search Console, które pozwala nam mierzyć uzyskiwane efekty z pozycjonowania oraz analizować pozycje strony w Google. Bardzo przydatny jest moduł „Skuteczność”, gdzie całkowicie za darmo Google udostępnia sprawdzarkę pozycji fraz kluczowych na jakie strona rankuje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Statystyki to jedno, ale warto też umieć z nich skorzystać, by wprowadzić korzystne zmiany.
Dokładnie tak, jak we wpisie. Nie wystarczy postawić strony i się cieszyć. Należy o nią zadbać pod kątem SEO, chociażby poprzez podstawową optymalizację oraz treści! Bez tego ani rusz! Jeśli do tego zaprojektuje się odpowiednią architekturę strony to wtedy można liczyć na efekty. Pozdrawiam.
Bardzo dziękujemy za komentarz. Zgadzamy się w pełni i mamy nadzieję, że pierwsze strony naszych odbiorców szybko zyskają rozpoznanie w sieci 🙂