Każdemu właścicielowi strony zależy na tym, aby jego serwis internetowy znalazł się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwarki. TOP10 to szansa na większą widoczność witryny i stale rosnącą liczbę zaangażowanych użytkowników i klientów. Chcesz, aby i Twoja strona wyświetlała się na pierwszej podstronie rankingu Google? Dowiedz się, co to pozycjonowanie i na czym polega!
Co to jest pozycjonowanie stron WWW?
Gdy internauta wpisze w pole wyszukiwarki frazę kluczową, otrzyma w odpowiedzi dwa rodzaje wyników wyszukiwania. Są to wyniki bezpłatne (organiczne, naturalne) oraz wyniki płatne (reklamy Google Ads, linki sponsorowane). Działania związane z pozycjonowaniem strony mają zaowocować wyższymi pozycjami witryny w rankingu organicznych wyników Google na jak największą liczbę słów kluczowych.
Przymierzając się do pozycjonowania strony WWW, musisz mieć na uwadze, że nie jest to pojedyncza akcja, która zajmie Ci chwilę. Jest to proces rozłożony w czasie. Składają się na niego różnorodne działania w obszarze on-site oraz off-site. Pozycje strony będą rosnąć stopniowo, wraz z kolejnymi czynnościami optymalizacyjnymi.
Nie ufaj poradnikom SEO, w których znajdziesz złote wskazówki na osiągnięcie szybkich efektów pozycjonowania. Najczęściej zawierają one wskazówki, jakie są niezgodne z wytycznymi Google. Mogą dawać szybkie wzrosty, ale gdy tylko algorytmy dostrzegą łamanie zasad, to strona straci wszystkie pozycje.
Odbudowanie ich może być często bardziej czasochłonne i kosztowne niż inwestycja w nową stronę. Strategia oparta na tzw. Black Hat SEO to niedozwolone działania, które zwiększają ryzyko otrzymania kary od Google. Korzystaj z porad White Hat SEO – to bezpieczna droga do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Choć oczywiście dłuższa i wymagająca więcej wysiłku.
Co wpływa na widoczność strony w SERP?
Jak to się dzieje, że niektóre strony wyświetlają się na czołowych pozycjach w SERP, a inne nie mogą przebić się przez konkurencję? Kolejność wyświetlania witryn w rankingu Google ustalają roboty. Nieustannie odwiedzają serwisy internetowe i starannie skanują ich zawartość. Wystawiają ocenę na podstawie złożonego algorytmu.
Biorą pod uwagę szereg czynników, m.in.:
- stopień optymalizacji witryny,
- zgodność z wytycznymi Google,
- atrakcyjność contentu i użyteczność informacji,
- szybkość ładowania serwisu,
- poprawność kodu,
- profil linków zewnętrznych oraz wewnętrznych.
Elementów, które wpływają na ostateczną pozycję w rankingu, jest oczywiście o wiele więcej (szacuje się, że nawet około 200). Na niektóre z nich masz realny wpływ. Wdrażając założenia optymalizacyjne, sprawisz, że Twoja witryna stanie się bardziej przyjazna i dla użytkowników, i dla robotów Google.
Jakie działania obejmuje pozycjonowanie strony internetowej?
Spotkałeś się już zapewne z pojęciami takimi jak pozycjonowanie oraz SEO. W języku potocznym często stosuje się je zamiennie i w zasadzie obecnie nie rozdziela się tych działań. Nawet, jeśli dokładne znaczenie słów jest inne, to i tak agencja SEO będzie na rynku tożsama z agencją od pozycjonowania.
Pozycjonowanie strony internetowej powinno obejmować m.in.:
- techniczne SEO,
- treści,
- rozbudowę profilu linków,
Co zyskasz, gdy Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?
Zastanawiasz się nad tym, czy warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej, skoro na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google będziesz musiał poczekać nawet kilka miesięcy? Oczywiście, że warto! Optymalnie dobrane wyrażenia kluczowe generują niezwykle wartościowy ruch organiczny.
Na Twoją stronę internetową trafią użytkownicy, którzy wpisali wcześniej w wyszukiwarkę frazę powiązaną z Twoim serwisem. Istnieje zatem ogromne prawdopodobieństwo, że skorzystają z Twojej oferty. Wyższe pozycje to także korzyści wizerunkowe.
Efektem działań SEO będzie większa rozpoznawalność marki. Im częściej Twoja domena będzie wyświetlać się użytkownikom, tym bardziej zapadnie im w pamięć. Jeśli pominiesz pozycjonowanie, to użytkownicy nie będą mieli jak trafić na Twoją stronę.
Oczywiście możesz skorzystać z płatnego pozycjonowania i reklam na serwisach społecznościowych. Jednak zawsze będziesz płacić za każde kliknięcie, a więc każde wejście na witrynę będzie Cię kosztowało. Pozycjonowanie organiczne ma ten plus, że planujesz całościowy koszt w oparciu o strategię i bez względu na liczbę wejść, cena działań nie będzie wyższa. Pozycjonowanie to obecnie podstawa każdego biznesu online.
Jeśli interesujesz się tematyką z nim związaną, to możesz z powodzeniem uczyć się go od podstaw krok po kroku. Jeśli jednak zależy Ci na pozycjonowaniu swojej strony, a masz jedynie ogólne pojęcie na ten temat, to najlepiej będzie, jeśli skorzystasz z pomocy doświadczonych specjalistów. Unikniesz tym samym wielu błędów, a przy tym będziesz mieć pewność, że stosowane przez nich techniki są nie tylko zgodne z obowiązującymi w danym czasie, ale jednocześnie będą aktualne – eksperci śledzą wszystkie zmiany i dostosowują do nich działania.
Artykuł partnera
Świetny artykuł! Klarownie wyjaśnia podstawy pozycjonowania stron internetowych, a przy tym oferuje praktyczne wskazówki dla każdego, kto chce poprawić widoczność swojej witryny w wyszukiwarkach. Doskonałe źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników!