W związku z ostatnimi artykułami dotyczącymi zmian polityki prywatności, publikujemy komunikat, który wydała centrala AVG.
Jeżeli chodzi o najważniejsze elementy, które budzą najwięcej kontrowersji:
- dane nie będą udostępniane firmom trzecim
- użytkownik będzie mógł dobrowolnie zgodzić się na udział w programie pobrania danych
- zmiany mają na celu stworzenie polityki prywatności bardziej otwartą i przejrzystą
Niżej treść komunikatu:
Zapowiedzieliśmy nową, jednostronicową, łatwą do przeczytania politykę prywatności, która daje naszym klientom informacje, których potrzebują zamiast długiego, pisanego prawniczym językiem dokumentu, który trudniej zrozumieć.
Nasz CEO, Gary Kovacs zapowiedział na konferencji Mobile World Congress, że AVG wdraża nową, jasną i przystępną wersję swojej Polityki prywatności dla swoich użytkowników i zachęca branżę do tego samego.
Nowa Polityka prywatności nie będzie stosowana przed 15 października. Wydaliśmy nową wersję dokumentu miesiąc przed jego faktycznym wprowadzeniem jako obowiązujący aby dać użytkownikom czas na przesłanie komentarzy i uwag, które na pewno się pojawią.
Gdy tworzyliśmy nowy format naszej polityki prywatności, zdecydowaliśmy, że użytkownicy muszą mieć możliwość wyboru czy chcą lub nie brać udział w naszym anonimowym programie zbierania danych.
Obecnie dodajemy te opcje do niektórych z naszych darmowych produktów i możemy potwierdzić, że żadne udostępnianie danych nie będzie miało miejsca dopóki nasi klienci nie będą mogli dokonać wyboru.
Większość oprogramowania oraz stron internetowych zbiera dane o ich użytkowaniu.
Statystyki i dane o użytkowaniu pozwalają dostosowywać je dla swoich klientów, a także udostępniać zebrane dane podmiotom trzecim aby umożliwić im ulepszenie bądź tworzenie nowych produktów. Przykładowo, wiedza, że 10 milionów widzów lubi określonego typu program TV daje nadawcy wiedzę, aby jego producenci tworzyli więcej tego typu programów. To również sposób w jaki korporacje taksówkowe ustalają jak rozlokować w mieście swoją flotę, a firmy reklamowe wiedzą gdzie umieszczać bannery i billboardy.
Nawet my, w AVG opublikowaliśmy anonimowe informacje o wydajności aplikacji.
Nie sprzedajemy i nie będziemy sprzedawać nikomu, nawet reklamodawcom żadnych danych osobistych ani umożliwiających identyfikację użytkownika.
AVG stale wzywa branżę do upraszczania swoich polityk prywatności aby dostarczać prosty, jednostronicowy widok zawierający niezbędne informacje.
Jesteśmy dumni z naszej nowej Polityki prywatności i zamierzamy kontynuować nasze dążenia do większej przejrzystości i większego wyboru dla użytkownika.
17 września 2015
źródło: now.avg.com/understanding-the-new-privacy-policy/
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Wykorzystaj wielofunkcyjny antywirus AVG do pełnej ochrony Twojego komputera .
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!
Dzięki wielkie za ten artykuł. Mnie uspokoiliście. I za to wam bardzo dziękuje. A moglibyście zgłaszaś luki bezpieczeństwa z programów czyli firmom które produkują dane programy które posiadają takie luki.
Dzieki wielkie za ten artykul. Mnie uspokoiliscie. I za to wam bardzo dziekuje. A moglibyscie zglaszas luki bezpieczenstwa z programow czyli firmom ktore produkuja dane programy ktore posiadaja takie luki.