Pierwsze telefony komórkowe przypominały walizki, potem zmniejszono je do rozmiaru cegły lub dużej krótkofalówki. Od tamtego czasu technologia przebyła bardzo długą i wyboistą drogę. Dzisiaj przodujący producenci prześcigają się w pomysłach na nowe rozwiązania. Mamy skanery odcisku palca w ekranach, rozbudowane technologie rozpoznawania twarzy, płatności zbliżeniowe dzięki modułowi NFC, a wszystko to zamknięte w cienkiej na kilkanaście milimetrów bryle.
Smartfon jest dziś najczęściej używanym urządzeniem komunikacyjnym, centrum rozrywki, biurem i komputerem na raz.
Od luksusu do masowej produkcji tanich urządzeń – zmora serwisów
Kiedyś telefony były dobrem luksusowym, tylko nieliczni mogli sobie pozwolić na jego zakup. Koszt samego urządzenia to jedno, koszty użytkowania to drugie. Minuta połączenia w pierwszej w Polsce sieci komórkowej Centertel kosztowała 10 złotych, a płaciło się również za połączenia przychodzące.
Ceny zaczęły się normować na przełomie wieków. Aktualne ceny (mniej więcej oczywiście) pojawiły się dopiero w późnych latach 2000. Na przełomie lat 2010 telefony mocno staniały, stały się dostępne dla każdego.
Oczywiście nie mówimy tutaj o modelach premium takich marek jak Apple czy Blackberry. Ludzie masowo kupowali tanie smartfony, których naprawa zupełnie się nie opłacała. Gdy telefon odmawiał współpracy, lądował w szufladzie, a do ręki wpadał następny.
Część z nas wciąż tak robi, zdając sobie sprawę z tego, że nie ma sensu oddawać telefonu za 500 złotych do serwisu, lepiej kupić kolejny.
Telefon na lata – opłacalna inwestycja i gwarancja producenta
Świadomość ludzi rośnie z roku na rok, dzięki czemu część z nas zdała sobie sprawę, że błędne koło kup – wyeksploatuj – schowaj – kup nie ma sensu. Po pierwsze kupując nowy telefon co rok, generujemy sporo kłopotliwych elektrośmieci, po drugie tanie telefony oferują średnią jakość.
Pamięć szybko się zapycha, telefon „zamula”, a jego bateria ledwo zipie. To właśnie dlatego po kilkunastu miesiącach „smartfonowe trupy” lądują na dnie szuflady. Jeśli zastanowimy się nad tym, ile pieniędzy co roku przeznaczamy na nowe urządzenie, kilka chwil wystarczy, aby wykalkulować, że zakup lepszego, nieco droższego urządzenia bardziej się opłaca.
Telefony znanych marek takich jak Samsung, Huawei, czy Apple oferują najlepszą jakość produktów, które dzięki dobrym komponentom temu przetrwają z nami nawet kilka lat. Chęć zmiany wynika wtedy z rozwoju technologii, a nie śmierci smartfona.
Stosunek ceny naprawy do wartości urządzenia – kiedy serwis się opłaca?
Kupując coraz droższe smartfony, dochodzimy do wniosku, że ich naprawa jest opłacalna. Wymiana wyświetlacza w smartfonie premium, który ma przed sobą jeszcze kilka lat służby wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem. Naprawa telefonów komórkowych powoli wraca do łask, a słowa serwis autoryzowany nie przysparzają nam zawrotów głowy.
Jesteśmy świadomi wartości urządzeń oraz kompetencji profesjonalnych serwisantów, którzy szybko zdiagnozują problem i naprawią urządzenie. Udajemy się do serwisu gdy musimy wymienić wyświetlacz, gniazdo ładowania, lub gdy telefon narażony był na nieplanowany kontakt z wodą. Większość problemów da się rozwiązać niewielkim nakładem finansowym.
Kiedy warto wybrać serwis autoryzowany?
Do serwisu autoryzowanego możemy udać się zawsze, jednak jest to szczególnie ważne gdy nasze urządzenie jest jeszcze na gwarancji producenta. Ingerencja serwisu autoryzowanego we wnętrze telefonu nie ma wpływu na gwarancję, co nie działa w przypadku zwykłego serwisu telefonów komórkowych. Drugim bardzo ważnym aspektem jest fakt, że w serwisie autoryzowanym możesz liczyć na fachową obsługę profesjonalnych serwisantów, którzy są wyspecjalizowani w naprawie telefonów danej marki np. autoryzowany serwis Apple, będzie zatrudniał specjalistów, znających szczególnie się telefonach tego kalifornijskiego producenta.
Po trzecie tutaj masz pewność oryginalności części. Serwisanci w autoryzowanych serwisach używają oficjalnych części producenta. Więc jeśli zależy ci na gwarancji najlepszej jakości, zgłoś się do serwisu autoryzowanego.
Artykuł powstał we współpracy z WK Serwis
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!