Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Porady
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Android
      • Windows
      • Przydatne programy
        • Komputer
        • Mobilne
    • Ciekawostki
    • AVG
      • Strona AVG w Polsce
      • AVG krok po kroku
      • Blog AVG
      • Informacje prasowe
      • Napisali o AVG
      • Promocje
      • Programy
        • Dla domu
        • Dla małej firmy
        • Dla biznesu
      • Forum
    • AVAST
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    Strona główna»Ciekawostki»Gdzie targetolog może znaleźć muzykę do reklam?
    Ciekawostki

    Gdzie targetolog może znaleźć muzykę do reklam?

    4 komentarzePrzeczytasz w 4 minuty
    Gdzie szukać muzyki do reklam?
    Potrzebujesz muzyki do swojego filmu? Sprawdź skąd najlepiej ją pobrać.

    Wszystkie popularne systemy reklamowe sprawdzają teledyski pod kątem praw autorskich, a szczególnie rygorystyczne są: Facebook, Google, TikTok, YouTube i Instagram, czyli wszystkie te rozwiązania, z których korzystamy na co dzień. Tak rygorystyczne podejście wobec zamieszczanych treści jest całkiem zrozumiałe: jeśli nie będzie występowało, posiadacze praw autorskich zaczną wysyłać tysiące roszczeń, skutkujących znacznymi stratami finansowymi. Pojawia się dość aktualne pytanie: gdzie można znaleźć wysokiej jakości, niedrogą, a jednocześnie jakościową i dopuszczoną do wykorzystania muzykę do reklam? Postaramy się na nie odpowiedzieć w tym artykule.

    Muzyka bez praw autorskich: czy to jest możliwe?

    Określenie „muzyka bez praw autorskich” jest bardzo warunkowe, gdyż każda kompozycja muzyczna, niezależnie od stopnia jej oryginalności, musi mieć autora. Ponadto zgodnie z prawem międzynarodowym, nie trzeba rejestrować swoich praw autorskich, aby zostać uznanym za autora stworzonego dzieła, m.in. też muzyki.

    Zatem jeśli poszukujemy muzyki do reklamy, należy wyszukiwać nie taką, która nie jest chroniona prawem autorskim, ale taką, z której ma się prawo korzystać wedle własnego uznania. Taka muzyka jest dostępna w Internecie, a wszystkie kompozycje można podzielić na dwie grupy: darmowe oraz płatne.

    Darmowych jest mało, a wśród nich trudno jest też znaleźć coś oryginalnego i niepowtarzalnego. Bardziej opłaca się muzyka do pobrania, sprzedawana przez właścicieli w przystępnych cenach. Teraz wiele serwisów udostępnia muzykę do filmów na YouTube w ramach subskrypcji, a za jedyne 10-20 USD miesięcznie można otrzymać pełny dostęp do dziesiątek tysięcy fajnych licencjonowanych utworów. Jeśli fachowo zajmujesz się promocją w sieciach społecznościowych, wcale nie jest to wygórowana opłata.

    Licencja na muzykę do reklamy: jak zaoszczędzić?

    Uzyskanie licencji na muzykę do reklamy to kolejny problem, z którym mają do czynienia marketingowcy. Koszt tej usługi od wielu lat pozostaje bardzo wygórowany, szczególnie jeśli korzysta się z usług firm europejskich lub amerykańskich. Są jednak serwisy, na których licencjonowanie zostało już zrealizowane i użytkownik, który chce skorzystać z muzyki musi zapłacić wyłącznie za kompozycje.

    Co to jest muzyka copyright-free, royalty-free oraz public domain

    Wyszukując muzykę dla swoich filmów zdecydowanie miałeś do czynienia z takimi określeniami. Trudno jest jednak nie mając wykształcenia prawniczego dokładnie powiedzieć, co oznaczają.  Najczęściej padające pytanie brzmi tak: czy można bez jakichkolwiek konsekwencji wykorzystywać muzykę copyright-free?

    Odpowiedź na to pytanie jest negatywna – należy kupić licencję, a po zamieszczeniu kompozycji także wspomnieć o jej autorze. Z mniejszymi ograniczeniami jest związane wykorzystanie muzyki public domain, jednak należy zwracać uwagę na to, jaki rodzaj takiej licencji obejmuje wybraną kompozycję: na przykład autorzy mogą udostępniać muzykę do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie w celach niezarobkowych. Za muzykę royalty-free zapłacisz tylko raz, a w przyszłości nie będziesz proszony o odnowienie licencji.

    Wykorzystując muzykę public domain możesz  skutecznie prowadzić kampanie marketingowe, skierowane do dowolnej ilości odbiorców. Takich kompozycji można poszukiwać w bibliotekach muzyki, które pojawiły się na pocz. lat 2000. Cennik zależy od rodzaju muzyki:

    • wszelkiego rodzaju małe fragmenty ekranów powitalnych, logo, intro kosztują średnio około 35 zł;
    • minimalna licencja na środkowy segment (utwory od 30 sekund do prawie 2 minut) będzie kosztować od 40 do 60 zł ;
    • jeśli jest to pełnoprawny utwór od 2 minut lub więcej, minimalna licencja będzie kosztować około 100 zł.

    W zależności od tego, dla jakiej publiczności (w jakiej ilości) będziesz używać muzyki, cena będzie się sumować. Najdroższą licencją jest wykorzystanie muzyki do dużych filmów (dokumentalnych lub fabularnych) oraz do reklam w kanałach telewizyjnych. Koszt wynosi od 1200 zł za pełny utwór.

    Cennik podany powyżej jest przystępny, szczególnie jeśli porównać go z cennikiem usług studiów muzycznych. Dlatego właśnie muzyka giełd jest tak popularna na całym świecie wśród osób prywatnych i małych firm, które chcą legalnie wykorzystywać muzykę w swoich komercyjnych i publicznych projektach. Jednocześnie jakość takiej muzyki jest bardzo przyzwoita.

    Można wybierać kompozycje autorów, którzy tworzą muzykę specjalnie w celach reklamowych. Obecne są w niej liczne efekty dźwiękowe dla jaśniejszej wizualizacji przejść lub jakiegoś rodzaju efektów wideo. Należy także pamiętać o tym, że kupuje się tylko licencję na jednorazowe wykorzystanie muzyki w jednym ze swoich projektów.

    Jeśli chcesz wykorzystać tę samą muzykę w swoim innym projekcie, musisz ponownie kupić licencję. Zakup licencji znacznie rozszerza możliwości pracy z wideo, gdyż użytkownik po dokonaniu płatności uzyskuje prawo do wykorzystania utworu muzycznego w reklamach i wideo, na swoim kanale YouTube, a także w innych sieciach społecznościowych, może także nakładać na taką muzykę głos, dodawać ją jako całość lub wybierać poszczególne fragmenty.

    Z powyższego wynika, że posługiwanie się giełdami w celu wyszukiwania muzyki do tworzenia reklam jest opłacalnym i wygodnym rozwiązaniem, z którego mogą korzystać zarówno początkujący, jak i doświadczeni marketingowcy.

    Artykuł partnera

    Oceń artykuł
    [Głosów: 0 Średnia: 0]

    Podobał Ci się ten artykuł?

    Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!

    Prowadzisz małą lub średnią firmę?

    Pobierz Darmowy Ebook - Bezpieczna firma z AVG, który pomoże Ci zwiększyć bezpieczeństwo biznesu, zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

    Znajdziesz w nim ponad 30 konkretnych artykułów, dzięki którym dowiesz jak się jak szybko i łatwo, za pomocą darmowych narzędzi zadbać o takie rzeczy jak: polityka bezpiecznych haseł, backup cennych danych, blokowanie portów USB, korzystanie z pulpitu zdalnego, awaryjne odzyskiwanie danych... i wiele, wiele więcej!

    Pobierz e-book teraz!

    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    trybawaryjny
    • Facebook

    Trybawaryjny.pl to strona zawierająca przydatne informacje, porady i ciekawostki dotyczące komputerów, pisane prostym i zrozumiałym językiem. Portal jest tworzony przy współpracy z ekspertami oprogramowania antywirusowego AVG.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    4 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oliwia
    Oliwia
    1 rok temu

    Świetny artykuł!
    Oby takich więcej !

    0
    Odpowiedz
    Tomasz Wasiewicz
    Tomasz Wasiewicz
    1 rok temu
    Reply to  Oliwia

    Dziękujemy bardzo. Coś konkretnie się Pani spodobało w tekście?

    0
    Odpowiedz
    Oliwia
    Oliwia
    1 rok temu
    Reply to  Tomasz Wasiewicz

    Przydatne info .
    Same pomocne konkrety. Lubię takie wpisy:)

    0
    Odpowiedz
    Tomasz Wasiewicz
    Tomasz Wasiewicz
    1 rok temu
    Reply to  Oliwia

    Bardzo nas to cieszy 🙂

    0
    Odpowiedz
    Najnowsze komentarze
    • Arkadiusz Zakrzewski Cześć,Przekazałem kolegom z działu sprzedaży aby sprawdzili czy dostali Pańskie zgłoszen...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Pawel Witam serdecznie napisałem meila którego Pan polecił do biuro@avg.pl tydzień temu po jakim...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Arkadiusz Zakrzewski Cześć,Z opisu możnaby wnioskować, że cała funkcja Ułatwienia dostępu nie działa prawidło...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Sebastian Witam, na androidzie w zakładce "Ułatwienia dostępu" mam informację że ta funkcja nie dzia...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Pawel Dziekuje za informację napisałem maila podałem tylko zdiecie firmy która mi pobrala pieni...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    Skuteczny Antywirus
    Encyklopedia Bezpieczeństwa
    Odbierz darmowe porady od AVG
    O nas

    TrybAwaryjny.pl to strona stworzona specjalnie dla użytkowników antywirusa AVG. Oprócz szeregu porad i artykułów dotyczących bezpieczeństwa, znajdziecie tutaj wszystko to co jest związane z programami AVG w Polsce. Możecie również zadać pytania dotyczące bezpieczeństwa komputerów ekspertom pomocy technicznej AVG.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2023 Trybawaryjny.pl

    Wypełnił powyższe pole i naciśnij Enter żeby wyszukać. Naciśnij Esc żeby anulować.

    wpDiscuz
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji: Polityka prywatności | RegulaminZgoda