Według danych pochodzących z raportu „Dekada polskiego e-commerce” Izby Gospodarki Elektronicznej z 2023 roku, rynek sprzedaży internetowej w samym sektorze B2C osiągnął na koniec roku 2022 wartość ok. 154 miliardów zł. Co więcej, w ciągu zaledwie 10 lat odsetek osób korzystających z internetu i jednocześnie robiących zakupy online wzrósł dwukrotnie: z 45 proc. w 2013 roku do 87 proc. w 2023 r. W 2014 roku możliwość płacenia telefonem była rewolucją – dziś po ulicach największych miast jeżdżą roboty dowożące jedzenie. E-commerce to już nie gałąź, a w zasadzie pień świata sprzedaży.
Spis treści
- Nie ma przyszłości bez e-commerce
- E-commerce to jeden z najszybciej zmieniających się rynków
- Szybki kurs e-commerce – tego można się nauczyć
Nie ma przyszłości bez e-commerce
W ciągu ostatniej dekady liczba Polaków aktywnie korzystających z internetu zwiększyła się z ok. 13,5 mln (2013 r.) do ok. 30 mln (2022 r.), jak wskazują dane przedstawiane w raportach Gemius. W styczniu 2023 roku internautów było już 36,68 mln (wg raportu Digital 2023). Z roku na rok coraz więcej osób poznaje możliwości, które otwiera przed nimi bycie online i wyraźnie stawia na szybkość oraz wygodę. Jak wspomnieliśmy we wstępie, przez te ostatnie 10 lat zwiększyła się dwukrotnie nie tylko liczba internautów, ale też osób korzystających z e-commerce. Do tego stopnia, że płatności internetowe zaczynają wypierać gotówkę: w samym 2022 roku Polacy wykonali ponad 1,2 mld transakcji BLIK.
I nic nie wskazuje na to, żeby ta machina miała się zatrzymać. Wręcz przeciwnie. Strategy& Polska prognozuje, że w 2027 roku wartość ryku e-commerce ma wynosić ok. 187 mld zł, a liczba e-konsumentów wzrośnie o kolejne 3,4 mln. Jeśli zatem planujesz otwarcie biznesu, zastanawiasz się nad kolejnymi krokami w już prowadzonej działalności albo szukasz swojego miejsca w świecie sprzedaży, to szkolenie z e-commerce powinno znaleźć się na szczycie Twojej listy to-do.
E-commerce to jeden z najszybciej zmieniających się rynków
Wraz z ogromnym rozwojem handlu internetowego idą również zmiany w e-commerce. Co chwilę pojawiają się nowe trendy sprzedaży online, inne metody pozyskiwania klientów w sieci, jeszcze wygodniejsze formy płatności – i tak dalej. Obecnie rynek coraz mocniej skupia się na m-commerce, czyli sprzedaży przez urządzenia mobilne: za pomocą aplikacji i sklepów internetowych przystosowanych do potrzeb smartfonów.
Konsumenci przykładają też coraz większą wagę do zrównoważonego rozwoju. To wielka szansa dla re-commerce: sprzedaży towarów używanych, uszkodzonych, pochodzących ze zwrotów, odnowionych – i tak dalej. To jeden z trendów, który rozwinął się w czasie pandemii; podobnie jak live commerce, czyli sprzedaż na żywo, np. poprzez prowadzenie transmisji live, szczególnie popularnych w branży odzieżowej i beauty.
Szybki kurs e-commerce – tego można się nauczyć
Wszystko to, o czym wspominamy w poprzedniej części artykułu, może wydawać się bardzo skomplikowane. W rzeczywistości jednak handlu internetowego można się nauczyć – bez względu na wiek czy doświadczenie w sprzedaży. Od czegoś trzeba zacząć, a najprostszą drogą do połączenia swojego biznesu lub przyszłości zawodowej z e-commerce jest kurs sprzedaży internetowej.
Doskonałym przykładem takich kursów jest szkolenie e-commerce w Żaku (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/e-commerce) – trwa zaledwie 140 godzin, a przy tym w pełni przygotowuje do prowadzenia skutecznej sprzedaży w sieci. To kurs handlu internetowego od podstaw, w trakcie którego można poznać najważniejsze zagadnienia z branży e-commerce, nauczyć się obsługi social mediów i prowadzenia kampanii marketingowych, a także tworzenia analizy bieżących trendów rynkowych oraz zakładania własnego biznesu online. Oczywiście całe szkolenie odbywa się przez internet, co ułatwia pogodzenie zdobywania nowych kompetencji z obecną pracą.
Po ukończeniu kursu e-commerce otrzymuje się zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN oraz certyfikat potwierdzający zdobycie wiedzy, która umożliwia znalezienie zatrudnienia w handlu internetowym. To najprostsza i najkrótsza droga do wejścia w świat e-commerce!
Artykuł sponsorowany.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!