Współczesne telewizory są bardzo zaawansowanymi urządzeniami elektronicznymi, które od momentu możliwości podłączenia ich do Internetu (Smart TV), zyskały drugie życie. Decydując się na zakup telewizora i przeglądając oferty w sklepach internetowych lub elektromarketach, od nadmiaru producentów oraz modeli może rozboleć głowa. Na jaką markę postawić przy zakupie telewizora w 2023 roku?
Spis treści
Najpierw należy określić nasze potrzeby
Oglądając telewizory na sklepowej półce, zobaczymy mnóstwo modeli o różnym rozmiarze ekranu oraz wykorzystujących różne technologie. Aby ograniczyć wybór modeli, powinniśmy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na kilka pytań dotyczących naszych potrzeb:
- czy potrzebujemy telewizora obsługującego rozdzielczość 8K, może wystarczy nam 4K?
- co będziemy robić na telewizorze: oglądać filmy, grać, czy wszystko po trochu?
- jaki optymalny rozmiar telewizora potrzebujemy (bardzo duży odbiornik w malutkim pomieszczeniu nie będzie dobrym pomysłem)?
- jakimi funduszami dysponujemy na zakup nowego telewizora?
Te kilka pytań pomoże określić oraz zawęzić wybór wśród szukanych modeli. Nie widać tam pytania, czy potrzebujemy dostęp do Internetu, ale obecnie nawet tańsze modele mają w standardzie możliwość podłączenia do sieci.
Lider sprzedaży telewizorów
Od wielu lat liderem w sprzedaży telewizorów w Polsce i na świecie, jest koreańska firma Samsung. Zapoznając się również z ofertami sklepów, możemy dojść do wniosku, że urządzeń koreańskiej korporacji jest zdecydowanie najwięcej. Producent od wielu lat stara się, aby telewizor Samsung mógł nabyć każdy, dlatego ich produkty można znaleźć w niemal każdym segmencie cenowym. Oczywiście są modele mniej i bardziej zaawansowane, jednak – jak łatwo się domyślić – wszystko jest uzależnione od ceny odbiornika. Samsung pozycję lidera utrzymuje od bardzo długiego czasu i decydując się na zakup telewizora w 2023 roku, odbiornik koreańskiego producenta bezdyskusyjnie powinien być brany pod uwagę. Warto również podkreślić, że wiele patentów związanych z matrycami oraz telewizorami, należy i zostało wymyślonych właśnie przez Samsunga.
Może telewizor z Państwa Środka?
Chińskie firmy coraz prężniej pokazują się w świecie technologii, nie inaczej wygląda sytuacja z telewizorami. Jeszcze kilka lat temu, chińskie marki telewizorów, dostępne na krajowym rynku, można było policzyć bardzo szybko. Obecnie, z każdym rokiem, jest ich coraz więcej, jednak zdecydowany prym wiodą dwie: TCL oraz Xiaomi. Obaj producenci na pewno znani są fanom innych elektronicznych urządzeń.
Marka Xiaomi od wielu lat znana jest z produkcji dobrze wycenianych smartfonów, a patrząc na opinie, które zbierają telewizory Xiaomi, z całą pewnością można stwierdzić, że to ich kolejny bardzo udany produkt, który na dodatek jest świetnie wyceniony.
Marka TCL w 2018 roku była marką nr 2, zaraz po Samsungu, w liczbie sprzedanych telewizorów, co mówi samo za siebie. Obecnie TCL w dalszym ciągu zajmuje czołowe lokaty, co tylko potwierdza dobrą jakość oferowanych przez korporację produktów.
Rynek nowoczesnych telewizorów jest niezwykle dynamiczny. Od lat rządzi i dzieli na nim Samsung, koreański gigant technologiczny. Jednak coraz więcej sprzedaje się marek chińskich, takich jak wspomniane Xiaomi oraz TCL. Wszystkich trzech producentów warto wziąć pod uwagę, decydując się na zakup telewizora w 2023 roku. Samsung od wielu lat dzierży palmę pierwszeństwa w kategorii sprzedaży odbiorników, jednak chińska konkurencja bardzo mocno zaznacza na krajowym rynku swoją obecność, co w konsekwencji może wyjść na dobre (cena) tym, którzy z tych produktów korzystają, czyli konsumentom.
Artykuł sponsorowany. CORE - polski dystrybutor antywirusów Norton, AVAST i AVG. Poznaj AVAST Business Antivirus antywirus dla biznesu. Wysoko oceniany i nagradzany program do pełnej ochrony/ firmy.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!