Zdigitalizowane zarządzanie magazynem, uwzględniające różnego rodzaju sprzęt autoID, znacząco ułatwia proces ewidencjonowania towarów. Korzysta się z niego zarówno w niewielkich firmach zatrudniających kilkanaście osób, jak i w ogromnych centrach logistycznych zaopatrujących cały powiat lub województwo. Przy dużej ilości pracowników serwis urządzeń staje się często sporym utrapieniem, bo każdy musi być wyposażony w sprawne narzędzia. Niestety wielogodzinne korzystanie ze sprzętu przyczynia się do różnego rodzaju usterek – pył i kurz blokuje swobodny dostęp świeżego powietrza, a wysokie temperatury szybko doprowadzają do awarii układów scalonych.
Spis treści
- Jak zakontraktować zbiorowy serwis urządzeń biurowych?
- Serwis urządzeń biurowych w biznesach sezonowych
Jak zakontraktować zbiorowy serwis urządzeń biurowych?
Indywidualne potrzeby każdej z firm mogą być bardzo specyficzne – właściciel niewielkiego magazynu zapewne zadowoli się okazyjną wizytą w serwisie, wraz z jednorazową opłatą za wykonane naprawy. W innej sytuacji będzie natomiast średnie lub duże przedsiębiorstwo, w którym ilość sprzętu biurowego i AutoID jest na tyle duża, że awarie zdarzają się dość często. W takich warunkach serwis urządzeń może generować spore koszty, dlatego każdorazowe płacenie za usunięcie usterki lepiej zastąpić odpowiednim kontraktem długoterminowym. Tego typu usługa gwarantuje większą przewidywalność, zarówno dla właściciela sprzętu, jak też dla techników zajmujących się ewentualnymi naprawami.
Zbiorowy serwis urządzeń najlepiej zakontraktować na okres minimum 1 miesiąca, a przy dłuższej perspektywie działalności można umówić się nawet na kilka lat współpracy z autoryzowanym punktem, obsługującym produkty używanej przez nas marki. Podpisując kontrakt serwisowy na sprzęt biurowy i AutoID warto zwrócić uwagę na deklarowany czas reakcji technika – powinien on być dużo szybszy, niż w przypadku jednorazowego zlecenia naprawy. Jeśli chodzi o cenę, to zwykle pozostaje ona stała przez cały czas trwania umowy, niezależnie od liczby usuniętych usterek. Pozwala to uniknąć nieprzewidzianych kosztów, co ułatwia planowanie budżetu.
Serwis urządzeń biurowych w biznesach sezonowych
Wartym omówienia przypadkiem są branże odznaczające się nieregularną aktywnością, uzależnioną np. od pory roku – w takiej sytuacji sprzęt przez dłuższy czas pozostaje nieużywany, a usterki dają o sobie znać dopiero w gorącym okresie, kiedy wymagana jest bezwzględna gotowość do działania. Jak zapobiegać takim zdarzeniom? Jedną z możliwości są okresowe prace konserwacyjne, wykonywane w ramach kontraktu. Profesjonalny serwis urządzeń, uwzględniający ich czyszczenie i aktualizację, może być świetnym sposobem na utrzymanie elektroniki w stałej gotowości.
Kolejna warta wspomnienia alternatywa to wynajem sprzętu biurowego i AutoID – przez większość część roku bazuje się wtedy na standardowej ilości skanerów, czytników i drukarek, a w szczycie sezonu wzmacnia się zespół o wymaganą ilość narzędzi, aby sprostać wymaganiom klientów. Takie podejście minimalizuje koszty serwisu – będzie również świetnym wyborem w sytuacji, gdy trzeba wykonać ekspresową inwentaryzację hali lub magazynu, a urządzenia nie będą potrzebne na dłużej.
Artykuł sponsorowany.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!