Współcześnie każda firma powinna mieć swoją witrynę internetową. Jednak założenie jej to dopiero pierwszy krok, który może przyczynić się do zaistnienia w sieci. Niezależnie, czy prowadzisz sklep online, czy proponujesz usługi stacjonarne – przyda Ci się profesjonalne pozycjonowanie stron. Przeczytaj artykuł i dowiedz się o nim więcej!
Jak można pozycjonować stronę?
Krótko wyjaśniając – pozycjonowaniem stron nazywa się ogół zadań, które są niezbędne do wykonania, aby uplasować witrynę internetową na wyższych wynikach wyszukiwania. W Polsce najczęściej czynności te realizuje się pod wyszukiwarkę Google, bo jest najpowszechniej używana przez internautów. Co natomiast zalicza się do tych działań?
Można je podzielić na dwie szersze kategorie, tj. on-site i off-site. W pierwszym przypadku chodzi o prace wykonywane w obrębie samego serwisu, które obejmują m.in.:
• optymalizację kodu witryny,
• zaplanowanie i uproszczenie struktury (od ogółu do szczegółu),
• dobór odpowiednich fraz kluczowych,
• przygotowanie i publikację unikatowych treści…
… i szereg innych zadań, mających na celu przyspieszenie funkcjonowania strony i zwiększenie jej przyjazności dla użytkownika sieci.
Nieco inaczej wygląda kwestia działań off-site. Są to prace SEO wykonywane poza serwisem. Mają na celu doprowadzenie internautów do konkretnych kategorii lub produktów albo strony głównej. Wartościowe linki znacznie podnoszą też pozycję witryny w SERP-ach – wynikach wyszukiwania. Wyżej opisane zadania mają duże przełożenie na tzw. wyniki organiczne, czyli te, które niejako naturalnie sprawiają, że domena znajduje się w wynikach wyszukiwania.
Jest jeszcze jedno rozwiązanie – płatne reklamy, gwarantujące niemal natychmiastową widoczność serwisu w wyszukiwarce. Są one dostępne np. w ramach Google Ads. Dzięki nim linki do konkretnego portalu mogą być wyświetlane zarówno w wynikach wyszukiwania (zawsze na szczycie i u samego dołu), jak i np. w innych serwisach należących do tego giganta. Chodzi m.in. o YouTube. Taka reklama może mieć formę tekstową, graficzną, jak i video, co pozwala jeszcze lepiej zaprezentować produkty lub usługi.
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Warto pamiętać, że płatne reklamy dają najlepsze efekty, jeśli wpisują się w większą strategię SEO. W przeciwnym wypadku wygenerowany ruch jest „drogi” i może się nie utrzymać po zakończeniu kampanii. Dlatego pozycjonowanie stron to czynność niezbędna, która pomaga przebić się przez konkurencję i ugruntować swoją pozycję w sieci. Należy mieć na uwadze, że działania te nie są jednorazowe. To nieustanny proces, który powinno się kontynuować ze względu na m.in. stałą optymalizację konkurencyjnych witryn, jak i aktualizację algorytmów Google. Jednak to inwestycja, która się opłaca i pozwala zaistnieć w sieci.
Dlaczego warto pozycjonować domenę z agencją SEO?
Czemu warto to zadanie powierzyć profesjonalnej agencji SEO? Specjaliści z takich firm wiedzą, na co zwracać uwagę. Znają określone zasady, jakimi kieruje się wyszukiwarka, a doświadczenie pozwala im dobrać najlepszą strategię. Dlatego, jeśli chcesz, by Twoja strona była widoczna, powierz to zadanie zawodowcom.
Masz pytania? Chciałbyś coś dodać? Zostaw komentarz poniżej!
Artykuł sponsorowany powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Poznaj AVAST Business Antivirus antywirus dla biznesu. Wysoko oceniany i nagradzany program do pełnej ochrony firmy.