Helpdesk IT to coraz bardziej popularne rozwiązanie, zwłaszcza w przypadku firm, w których stworzonych zostało kilka działów, zatrudniających zarówno pracowników stacjonarnych, jak i zdalnych. Czym dokładnie jest wspomniany powyżej helpdesk IT, jakie ma zalety, kiedy w szczególności warto zdecydować się na takie rozwiązanie? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
Czym jest helpdesk?
Nawet niewielka awaria sprzętu komputerowego, brak dostępu do oprogramowania i inne tego typu problemy mogą bardzo utrudnić, a nawet uniemożliwić pracę. Naraża to firmę na straty, uniemożliwia finalizację zobowiązań, wywołuje stres. W takiej sytuacji sprawna, specjalistyczna pomoc jest konieczna. W przypadku Helpdesk mamy zapewnione niemal natychmiastowe wsparcie.
Czym właściwie jest helpdesk? Helpdesk, z angielskiego biurko pomocy, to usługa polegająca na rozwiązywaniu problemów, jakie występują w środowisku informatycznym. Mowa tutaj o usuwaniu błędów oraz trudności z logowaniem, optymalizacji działania różnego typu systemów i sprzętów (zarówno komputerów, jak i tabletów czy telefonów). Wsparcie obejmuje także pomoc z zakresu systemów operacyjnych i VPN-ów, obsługę aplikacji, aktualizacje oprogramowania, a nawet szkolenia z obsługi sprzętu i oprogramowania.
Helpdesk zdalny i stacjonarny
Helpdesk może mieć charakter zdalny ‒ w takim przypadku specjalista łączy się z Twoim komputerem przez specjalne oprogramowanie ‒ TeamViewer. Dzięki takiej opcji możesz otrzymać natychmiastową pomoc, bez względu na to, w jakim miejscu się znajdujesz. To bardzo dobre rozwiązanie dla osób dla pracujących zdalnie, daleko od siedziby firmy.
Inną opcją jest helpdesk lokalny. W takiej sytuacji specjalista znajduje się na miejscu, w firmie, dla której pracuje. W razie potrzeby może od razu zareagować.
Helpdesk – zalety
Helpdesk IT ma wiele zalet, przede wszystkim jest to gwarancja sprawnej, specjalistycznej pomocy zarówno dla pracowników zdalnych, jak i stacjonarnych. Szybka naprawa różnego rodzaju błędów zminimalizuje nieplanowane przerwy w pracy do minimum, a to przełoży się na większą wydajność.
W razie awarii nie musimy więc sami zajmować się problemem, szukać specjalisty, który będzie w stanie nam pomóc. Wystarczy, że zgłosimy problem na helpdesk.
Lizard – helpdesk, outsorsing IT
Wszystkim firmom, biurom, przedsiębiorstwom potrzebującym wsparcia specjalistów polecamy firmę Lizard. Lizard oferuje zarówno helpdesk it zdalny, jak i stacjonarny na terenie całej Polski. Zakres usług wspomnianej firmy to także outsourcing IT, audyty IT czy administracja chmurą.
Artykuł sponsorowany
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!