Google, które bez wątpienia śledzi przepisy dot. ochrony danych, w końcu ustaliło finalną wersję remindera (przypomnienia) i podejmuje działanie mające na celu upewnienie się, że wszyscy rozumieją zasady na jakich firma zbiera dane o nas.
Niedawno, podczas buszowania w sieci, mogliście się natknąć na poniższą wiadomość od Google (dotyczącą wyników waszego wyszukiwania).

W powiadomieniu czytamy, że Google nie zmieniło swojej polityki zbierania danych, a jedynie potwierdza, że zgadzamy się na zbieranie danych związanych z zachowaniem naszej przeglądarki. Ma to związek z wprowadzonym przez Unię Europejską „wymogiem zgody osób, których to działanie dotyczy.”
Pomimo faktu, iż niejednokrotnie klikaliśmy „Zgadzam się” bez czytania wiadomości, odpowiedzialność została teraz przesunięta na firmy, które muszą potwierdzić, które dane są przez nie zbierane i dlaczego.
Wraz z początkiem 2018 roku, wszyscy w Unii Europejskiej będą mieli prawo „zostać usunięci z pamięci” wszelkich usług w Sieci, z jakich korzystają. Użytkownicy będą mieli również możliwość składania skarg w sądach, natomiast firmom, którym udowodni się przewinienia grozić będzie grzywna wysokości 20 milionów Euro lub 4 procent ich rocznego obrotu finansowego.

Przeglądając powiadomienie, możemy edytować poziom naszego przyzwolenia na zbieranie danych przez Google (dane te są potrzebne do wyświetlania spersonalizowanych reklam czy wspierania wyszukiwania). Ustawienia te są odpowiednio oznaczone w powiadomieniu, aczkolwiek, na końcu i tak będziemy musieli wyrazić naszą zgodę.
Dojście do tego stanu rzeczy trwało trzy lata, a mimo to na drodze do wprowadzenia zasad nadal istnieje kilka przeszkód do pokonania. Ich „prawno-lingwistyczny przegląd” jest ważny zanim zostaną złożone przed Radą Europejską, a później Parlamentem Europejskim.
Czy nowe regulacje rzeczywiście pomogą nam zachować anonimowość w sieci? Jak sądzisz, powyższe powiadomienie ciągnie za sobą szczere intencje, czy raczej jest zwykłą prawną formalnością, która zabezpiecza działania firmy?
Źródło: //thenextweb.com/eu/2015/12/19/why-google-is-reminding-us-all-its-a-data-vacuum/
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Sprawdź AVG – antywirus dla biznesu. Idealny, jeżeli pracujesz z komputerem i potrzebujesz najlepszej ochrony.