Dlaczego każdy nowoczesny biznes powinien rozważyć oparcie swoich usług na rozwiązaniach chmurowych, takich jak Google Cloud Platform? Dla kogo technologie chmurowe mogą się okazać przepustką do sukcesu?
Co to jest Google Cloud Platform?
Google Cloud Platform (w skrócie GCP) to chmura publiczna, zawierająca w sobie ponad 200 gotowych usług zaprojektowanych pod kątem najróżniejszych potrzeb biznesu. Mogą z niej korzystać zarówno małe i świeże firmy (startupy), jak również podmioty o średniej wielkości oraz duże przedsiębiorstwa o już ugruntowanej pozycji na rynku.
Znajdziemy tam między innymi maszyny wirtualne, narzędzia do budowy i zarządzania bazami danych (włącznie z analityką Big Data), środowisko do wdrożeń i hostingu aplikacji webowych oraz mobilnych, rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, a także narzędzia do budowania internetu rzeczy (IoT).
GCP to jednak przede wszystkim kompleksowa i dostępna praktycznie na całym świecie infrastruktura (sieć centrów danych), o którą firmy już nie muszą się martwić. Czas potrzebny na utworzenie lub modernizację zaplecza sprzętowego oraz wiążące się z tym koszty stanowią duże wyzwanie dla biznesu. Usługi chmurowe, takie jak Google Cloud Platform, redukują zarówno koszty, jak i czas potrzebny do stworzenia, utrzymania oraz modernizacji infrastruktury dla swoich produktów.
Ile kosztuje Google Cloud Platform?
W standardowym scenariuszu działania biznes opiera się na własnej lub wynajmowanej infrastrukturze. Koszty związane z zakupem, utrzymaniem albo wypożyczeniem serwerów lub przestrzeni w centrum danych są zazwyczaj stałe, niezależnie od poziomu ich wykorzystania. Do tego trzeba doliczyć koszty obsługi i zaangażowania zespołu IT.
Natomiast za usługi chmurowe najczęściej płacimy w modelu pay-as-you-go, czyli na bazie faktycznego zużycia zasobów. O rozbudowę i utrzymanie całego zaplecza sprzętowego w należytej kondycji martwi się dostawca usług (w wypadku GCP będzie to Google). W danym momencie biznes płaci wyłącznie tyle, ile faktycznie musi (np. na bazie zainteresowania produktami danej firmy wśród klientów).
Niektóre z usług Google Cloud Platform mają również darmowe limity (tzw. Free Tier), których zużycie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Dlaczego warto wdrożyć GCP z partnerem?
Na start każdy nowy użytkownik Google Cloud Platform otrzymuje voucher o równowartości 300 dolarów. To kredyty służące do bezkosztowych testów usług dostawcy chmurowego przez okres 90 dni. Po ich wyczerpaniu można nawiązać współpracę z jednym z oficjalnych partnerów Google Cloud Platform. Dlaczego warto? Poza analizą potrzeb, wsparciem we wdrożeniu i bieżącą obsługą możemy liczyć na szereg benefitów.
Dla przykładu oficjalny partner Google Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej FOTC, przyznaje kolejny voucher na GCP, tym razem o równowartości 500 dolarów, do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy. Firma organizuje również szkolenia z podstaw infrastruktury Google Cloud Platform. Pozwala on pracownikom sprawnie poruszać się wśród usług GCP i bez obaw uczestniczyć w procesie migracji do chmury czy budowie aplikacji cloud-native.
Artykuł sponsorowany.