W sieci nie można się ukryć, zwłaszcza przed firmami zajmującymi się marketingiem i reklamami takimi jak Facebook.
Jeśli cenisz sobie prywatność w mediach społecznościowych i w ogóle w sieci, mamy dla Ciebie złą wiadomość. Facebook planuje wziąć pod lupę prywatne informacje swoich użytkowników i na ich podstawie kierować reklamy. Dotyczy to również tych, którzy nie mają założonego konta na Facebooku.
Jak dotąd, Facebook wyświetlał reklamy tylko swoim użytkowników, jednak po licznych analizach odkryto, że równie wielki potencjał tkwi w internautach, którzy nie posiadają konta na Facebooku, dlatego potetant postanowił wziąć ich na swój celownik.
W czwartek światło dzienne ujrzała informacja, iż Facebook rozszerza swoją Sieć Odbiorców, pozwalając tym samym wydawcom oraz deweloperom na dotarcie do większej ilości ludzi poprzez reklamy portalu.
Pliki cookies
Aby dostarczyć ukierunkowane reklamy zarówno do swoich użytkowników i osób z poza serwisu, Facebook będzie wykorzystywał pliki cookies (pliki witryn internetowych przechowywane na urządzeniach użytkowników) innych witryn, które korzystają z pluginów tego portalu społecznościowego (takich jak przyciski ‘Lubię to’).
„Zaprojektowaliśmy te aktualizacje tak, aby były zgodne z prawem Unii Europejskiej. W szczególności skupiliśmy się na informacji zwrotnej ludzi, którzy korzystają z Facebooka, w tym różnych ekspertów w dziedzinie prywatności z całej Europy. Wszystko po to, aby dopracować naszą politykę plików cookies oraz aby zdobyć zgodę użytkowników” mówi Stephen Deadman, Szef ds. prywatności.
Wykorzystywana technika jest bardzo podobna do tej stosowanej przez Google AdWords czy inne platformy reklam online. Pomoże ona Facebookowi na osiągnięcie statusu giganta reklamowego (oprócz wyżej wymienionego giganta społecznościowego).
Firma twierdzi, że nie sprzedaje prywatnych danych swoich użytkowników innym reklamodawcom. Należy jednak pamiętać, iż sama wykorzystuje te dane, aby zarobić na reklamach. Jej zysk z sektora reklamowego w poprzednim kwartale wyniósł 5 miliardów dolarów.
Jak się z tego wypisać? Jeśli nie chcemy, aby Facebook zbierał na nasz temat dane dla dostarczania reklam wystarczy zmienić ustawienia Facebooka dostępne w sekcji ‘Reklamy’.
Co sądzisz o potrzebie zdobywania ‘większej ilości danych’? A może znasz jakiś inny sposób na zabezpieczenie się przed reklamami Facebooka? Jeśli jesteś ciekaw jak poprawić swoje bezpieczeństwo na Facebooku sprawdź nasze nagranie. Podziel się z nami swoją opinią!
Źródło: //thehackernews.com/2016/05/facebook-ads.html
Telefony śledzą nasze położenie, kontakty, itd komputery śledzą nasze zainteresowania, zakupy, co robimy, jak gdzie i kiedy. Niedługo chipy w naszych głowach bedą wyświetlać nam reklamy bezpośrednio na zamkniętych powiekach ;] Niestety nawet wtyczki typu adblock nie wyłapują wszystkiego i ciągle zewsząd atakują nas reklamy. Jak z tym walczyc? 😀
Telefony śledzą nasze położenie, kontakty, itd komputery śledzą nasze zainteresowania, zakupy, co robimy, jak gdzie i kiedy. Niedługo chipy w naszych głowach bedą wyświetlać nam reklamy bezpośrednio na zamkniętych powiekach ;] Niestety nawet wtyczki typu adblock nie wyłapują wszystkiego i ciągle zewsząd atakują nas reklamy. Jak z tym walczyc? 😀