Łącznie na świecie zarejestrowanych jest ponad 6 miliardów indywidualnych kont mailowych. Liczba ta jest ogromna, chociaż eksperci podkreślają, że może być można niedoszacowana. Email marketing wykorzystuje ten fenomen, trafiając z propozycją handlową do wielu osób naraz.
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Na czym polega email marketing?
Email marketing nie jest najnowszym rodzajem internetowego marketingu bezpośredniego. Śmiało można powiedzieć, że liczy tyle lat, ile pierwsze skrzynki mailowe. Wciąż jednak zyskuje na popularności. Z czego to wynika?
Każdy dobry sklep internetowy, strona internetowa czy choćby wizytówka potrzebuje reklamy. Email marketing jest stosunkowo tanią, a w niektórych przypadkach – całkowicie darmową techniką służącą do pozyskania klientów.
58% internautów uznaje, że sprawdzenie skrzynki mailowej jest najważniejszą czynnością w trakcie korzystania z internetu. 71% użytkowników internetu aktywnie sprawdza zawartość newsletterów.
Najważniejsze zalety kampanii email-marketingowych
Chociaż ograniczenia prawne w zakresie sposobu przedstawiania oferty marketingowej przez firmy uległy zaostrzeniu przez ostatnie lata, wciąż email marketing jest sprawdzonym sposobem dla wielu podmiotów. Dzięki kampaniom mailingowym można zyskać wielu klientów, ponieważ docierają one do ogromnego grona odbiorców.
Przyjmując nawet, że wskaźnik konwersji wyniesie zaledwie 2%, jeżeli lista adresatów kampanii składa się z 20 000 dobrze dobranych adresów, łatwo oszacować, że można liczyć na nawet 400 odbiorców – osób, które mogą być zainteresowane kupnem proponowanego produktu lub skorzystaniem z reklamowanej usługi.
Drugim ogromnym atutem jest cena email marketingu. Zbiorcza wysyłka maili nie jest droga. Jeżeli treść jest identyczna, nie ma większego znaczenia, czy pragnie się wysłać wiadomości do dziesięciu czy dwudziestu tysięcy maili.
Oczywiście w zależności od danego usługodawcy wielkość pakietu będzie inaczej wyceniana, ale wciąż email marketing jest narzędziem po prostu tanie.
Content is everything – przykuj uwagę klienta
Treść, na stronach internetowych, w sklepach online, a także w kampaniach email-marketingowych, jest najważniejszym elementem. To właśnie ten czynnik wpływa na stopień konwersji. Z tego powodu, zamierzając stworzyć dobry email marketing, należy zwrócić uwagę na zawartość przesyłanego maila.
Najważniejszy element widać na wstępie – jest nim tytuł wiadomości. Kiedyś bardzo popularne były chwytliwe tytuły okropione dawką storytellingu. Obecnie stawia się na prostotę i transparentność.
Nikt nie otworzy wiadomości, która zaczyna się od „Poznaj historię Janka, który zarobił dzięki temu miliony”… Poza tym – zleceniodawca usług marketingu emailowego pragnie przecież zachować wiarygodny wizerunek, prawda?
Kolejną częścią jest treść wiadomości. Kluczowe znaczenie ma jej długość – nie może to być tylko jeden akapit, ale list pisany na dwie strony maszynopisu prędzej zrazi potencjalnego klienta, niż skłoni do jakiegokolwiek działania. Jeżeli sami mamy trudność z opracowaniem dobrego tekstu, warto taką usługę powierzyć copywriterowi, który fachowo opracuje pożądany rodzaj treści.
Artykuł Sponsorowany
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!