Poznaj 10 najlepszych aplikacji do przechowywania danych w chmurze

0

Przechowywanie danych w chmurze ma wiele zalet, dlatego jest coraz chętniej wybierane zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy. Chmura internetowa zapewnia właściwie nieograniczoną przestrzeń na pliki, pozwala mieć je pod ręką na każdym urządzeniu (i w każdym miejscu), a także ułatwia dzielenie się nimi z innymi.


Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy

  • Raport zagrożeń AVG

    INFORMACJE O ZAGROŻENIACH

    Darmowa, krótka, zwięzła i rzeczowa forma dotycząca najnowszych zagrożeń pojawiających się w internecie. Wirusy, wycieki haseł, wyłudzenia danych. Informacje prosto na Twój e-mail.

    Zapisz się

  • AVG Ultimate

    NAJLEPSZY ANTYWIRUS

    Najlepszy antywirus od AVG. Ponad 80 unikalnych aplikacji. Ochrona komputera i urządzeń Android. Połączenie zaawansowanej ochrony dla komputera i smartfona. BEZ LIMITU STANOWISK

    Sprawdź

  • Encyklopedia Bezpieczeństwa AVG

    PRAKTYCZNY PORADNIK DLA CIEBIE

    Darmowy poradnik przygotowany przez ekspertów AVG dla osób, które słabo znają się na komputerach. Zawiera podpowiedzi, rady, wskazówki zwiększające Twoje bezpieczeństwo.

    Zapisz się

  • AVG TuneUp

    PRZYSPIESZENIE KOMPUTERA I SMARTFONU

    Obecnie najlepszy na rynku program do optymalizacji, zarządzania, zwolnienia miejsca i przyspieszania pracy komputera oraz smartfona Android. BEZ LIMITU STANOWISK

    Sprawdź

Który program do przechowywania danych w chmurze jest najlepszy?

Z jakiego warto skorzystać?Oto 10 naszych propozycji.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Google Drive / Google Cloud Storage

Dysk Google Drive

Chmura Google

Google to jedna z najbardziej znanych firm, która oferuje wiele abonamentów na przechowywanie plików w chmurze. Zaletą jest wysoki poziom bezpieczeństwa świadczonych usług.

Dla osób prywatnych oferta jest prosta – do 15 GB usługa jest darmowa, a jeżeli potrzeba „coś więcej”, wówczas do dyspozycji są trzy pakiety Google One: 100GB za 8,99zł/ mies., 200GB za 13,99zł /mies. lub 2TB za 46,99zł/mies. Przy opłacie za rok z góry można zaoszczędzić 17%.

W Google Cloud – chmurze dla firm – opłata jest naliczana od ilości osób oraz ilości miejsca jakie jest wykorzystywane. Koszt – 8$ za użytkownika miesięcznie + 1$ za każde 25GB powierzchni. W pakiecie mamy dostęp do narzędzi Google (takich jak dokumenty, arkusze kalkulacyjne czy prezentacje) oraz pomoc techniczną 24/7. Na stronie https://cloud.google.com/drive-enterprise?hl=pl#pricing można wykonać kalkulację kosztów dla swojej firmy.

  1. Darmowe konto: TAK (do 15 GB)
  2. Darmowe testowanie usługi: 30 dni
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 46,99 zł/miesięcznie
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 8$/ (ok. 24zł) /użytkownik / mies. + 1$ (ok. 4zł) za 25GB dysku
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: BRAK
  7. Pojemność dysku: 15GB – ∞
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

2. iCloud

Chmura od Apple – iCLOUD

iCloud jest chmurą internetową dla użytkowników urządzeń Apple, ale można z niej korzystać też w systemach Windows. Zarówno osoby prywatne, jak i firmy mogą wykupić jeden z 3 płatnych pakietów by przechowywać swoje pliki w chmurze: 50GB za 3,99zł/ mies., 200GB za 11,99zł/ mies. i 2TB za 39,99zł/ mies. Ostatnie dwa pakiety można współdzielić z 5 innymi osobami.

  1. Darmowe konto: TAK, do 5GB
  2. Darmowe testowanie usługi: 30 dni
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 46,99zł / mies.
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 3,99zł / mies.
  6. Cena najdroższej opcji dla firm:  46,99zł / mies.
  7. Pojemność dysku:  5 GB – 2TB
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK (w pakietach 200 GB i 2 TB)
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

3. One Drive

Chmura Microsoft – One Drive

One Drive to kolejny z liderów przechowywania danych w chmurze, wspierany przez Microsoft. Jest to chmura internetowa domyślna dla programów Office.

Osoby indywidualne mają do dyspozycji aż 4 różne pakiety. Podstawowy jest bezpłatny – tworząc konto dostajemy 5GB miejsca. Można go powiększyć za 7,99zł/mies. do 100GB. Gdy potrzeba więcej funkcji lub miejsca na dane w chmurze, z pomocą przychodzą pakiety Office 365 Personal (1TB – 299,99zł/rok) i Office 365 Home (6TB – 429,99zł/rok + możliwość dzielenia z 5 innymi użytkownikami). Zaletą dwóch ostatnich jest dostęp do narzędzi Office 365 w cenie, możliwość udostępniania plików innym (link) oraz zestaw narzędzi zwiększających wydajność.

We wszystkich pakietach dla użytkowników indywidualnych dostajemy możliwość tworzenia automatycznej kopii zapasowej dysku z komputera oraz specjalne zabezpieczenia dla plików (są udostępniane tylko po powtórnej weryfikacji tożsamości).

OneDrive dla firm jest ofertą dla przedsiębiorstw korzystających z pakietów Office 365. Tworzy przestrzeń dyskową do współpracy i przechowywania danych w chmurze. Pozwala współdzielić zasoby, a także pracować jednocześnie na tym samym dokumencie. Jego zaletą jest również możliwość ograniczenia / nadawania uprawnień do poszczególnych plików wybranym osobom. Nie ma możliwości wykupienia samego dysku w chmurze – jest on elementem usługi Office 365.

  1. Darmowe konto: TAK, do 5GB
  2. Darmowe testowanie usługi: 30 dni (pakiet Office 365 Home)
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych:  darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 42,99zł / mies.
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: W ramach Office 365
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: W ramach Office 365
  7. Pojemność dysku:  5 GB – 6TB (+2TB)
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK (w pakietach Office 365)
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

4. Box

Chmura – BOX

Box jest dyskiem w chmurze oferującym przestrzeń do przechowywania plików dla osób indywidualnych i biznesu. Użytkownicy prywatni mają do wyboru dwie możliwości: darmową (zapewniającą 10GB dysku i maksymalną wielkość przesyłanego pliku 250MB) oraz płatną (100GB + ładowanie plików do 5GB – w cenie 50zł/mies.).

Chmura dla firm od Box to trzy standardowe pakiety oraz dodatkowy (Enterprise) kalkulowany indywidualnie. Mali przedsiębiorcy mogą wybrać podstawową opcję – Starter (100GB, 3-10 użytkowników, limit wielkości przesyłanego pliku – 2GB w cenie 25zł/mies.). Dla większych firm dedykowane są pakiety Biznes i Biznes Plus. Zapewniają one nieograniczoną przestrzeń na dane w chmurze, a także nielimitowaną liczbę użytkowników.

  1. Darmowe konto: TAK, do 10GB
  2. Darmowe testowanie usługi: 14 dni
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 50zł / mies.
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 24zł / mies.
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 114zł / mies.
  7. Pojemność dysku: 10 GB – ∞
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

5. Dropbox

Chmurza – Dropbox

Jeden z najbardziej znanych serwisów do przechowywania danych. W ofercie dla osób prywatnych ma dwa pakiety: Plus (2TB + historia przechowywana 30 dni w cenie 11.99€ za miesiąc = ok. 43zł) oraz Professional (3TB + historia przechowywana 180 dni w cenie 19.99€ za miesiąc = ok. 85zł). Przy zakupie opcji rocznej można liczyć na niewielkie zniżki od tych cen (2 miesiące wychodzą gratis).

Dla firm DropBox ma bogatszą ofertę. Również proponuje im dwa plany taryfowe, ale jednocześnie daje znacznie więcej narzędzi. W pakiecie Standard mamy 5TB, 180 dni przechowywania historii plików, przesyłanie plików do 2GB oraz narzędzia do zarządzania zespołem, w cenie 10€ za użytkownika miesięcznie. Pakiet Advanced to wersja max: nielimitowana przestrzeń dyskowa, przesyłanie plików do 100GB i narzędzia dla zespołów w cenie 18€ za osobę miesięcznie.

Wszystkie plany mają również usługę zdalnego czyszczenia urządzeń, dwuetapowej weryfikacji i łatwego udostępniania linków do zawartości. Usługi Dropbox Business oferuje firmom m.in. Home.pl.

  1. Darmowe konto: NIE
  2. Darmowe testowanie usługi: 14 dni osoby prywatne (oprócz pakietu PLUS), 30 dni firmy
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: 9,99€ = ok. 43zł / miesięcznie
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 19,99€ = ok. 85zł / miesięcznie
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 10€ / użytkownika = ok. 43zł / miesięcznie
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 18€ / użytkownika = ok. 77zł / miesięcznie
  7. Pojemność dysku: 2TB – ∞
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

6. Sync

Chumra – Sync

Sync proponuje aż 4 różne plany dla użytkowników indywidualnych i 3 dla biznesu. Użytkownicy domowi mogą założyć konto darmowe, gdzie będą mieli do dyspozycji 5GB na swoje pliki. Wystarczy się zarejestrować. W każdej chwili mogą je zamienić na jedno z płatnych kont: Basic (8$/mies., 2TB, 180 dni przechowywania historii); Standard (12$/mies., 3TB, 365 dni przechowywania historii) lub Plus (15$/mies., 4TB, 365 dni przechowywania historii). Wszystkie konta są płatne w okresach rocznych i pozwalają dzielić się dyskiem w chmurze z nieograniczoną liczbą osób.

Chmura dla firm wzbogacona jest o narzędzia pozwalające na pracę grupową online i łatwe zarządzanie wieloma użytkownikami. Pozwala również nadawać różne uprawnienia poszczególnym użytkownikom i dzielić się zgromadzonymi materiałami.

Dostępna jest w trzech abonamentach: Standard (2-100 użytkowników, 1TB na użytkownika w cenie 5$ za osobę / mies.), Plus (2-100 użytkowników, 4TB na użytkownika w cenie 8$ za osobę / mies.) oraz Advanced (2-1000 użytkowników, 10TB na użytkownika w cenie 15$ za osobę / mies.)

  1. Darmowe konto: TAK, 5GB
  2. Darmowe testowanie usługi: NIE
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 15$/mies.
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 5$ za użytkownika / mies. = ok. 20 zł / użytkownika / mies.
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 15$ za użytkownika / mies. = 60 zł / użytkownika / mies.
  7. Pojemność dysku: 5GB – ∞
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

7. Nazwa.pl – Cloud Backup

Chmura – Cloud Backup

Cloud Backup oferowany przez nazwa.pl to propozycja dla firm i osób prywatnych, przeznaczona głównie jako miejsce do przechowywania kopii zapasowych. Dane są szyfrowane przed przesłaniem na serwery (AES-256), a aplikacja pozwala na ustawienie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych, co później dzieje się automatycznie. Kopia usuniętych danych jest przechowywana jeszcze przez 90 dni. Okres promocyjny to rok, po tym czasie usługa kosztuje 10zł / miesięcznie. Przez 30 dni można ją testować za darmo.

  1. Darmowe konto: NIE
  2. Darmowe testowanie usługi: 30 dni
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: 60zł / rok
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 150zł / 2 lata
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: 60zł / urządzenie / rok
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 150 zł / urządzenie / rok
  7. Pojemność dysku:  1 TB
  8. Dostęp do plików: Z każdego urządzenia / www / aplikacja
  9. Możliwość dzielenia się plikami: NIE
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

8. Degoo Cloud

Chmura – degoo

Degoo jest dyskiem w chmurze przeznaczonym do przechowywania zdjęć, ale z powodzeniem można na nim trzymać również inne dane. Ilość dostępnej powierzchni można łatwo zwiększyć zapraszając swoich znajomych na platformę (5GB za każdego znajomego, max 500GB dla konta darmowego i 10GB za znajomego dla innych kont, max 1000GB).

Jego zaletą jest wiele narzędzi do zarządzania zdjęciami, m.in. możliwość automatycznego załadowania oryginalnych fotek z telefonu (zwiększa ilość miejsca na komórce) i możliwość dzielenia się nimi w czasie rzeczywistym. Nie ma osobnej oferty dla biznesu.

Konta bezpłatne mają kilka ograniczeń o których warto pamiętać.  Trzeba logować się min. raz na 90 dni, by zawartość była nadal utrzymywana na serwerze (nieaktywne konta darmowe są usuwane), a ładowanie plików może się odbywać tylko z jednego urządzenia. Trzeba się również przyzwyczaić do reklam.

  1. Darmowe konto: TAK, do 100GB
  2. Darmowe testowanie usługi: TAK, 14 dni
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 9,99$ / mies. = ok. 50 zł / mies.
  5. Cena najtańszej opcji dla firm:  darmowa
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 9,99$ / mies. = ok. 50 zł / mies.
  7. Pojemność dysku: 100GB – 10 TB
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www/aplikacja
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: TAK

9. MediaFire.com

Chmura – MediaFire

MediaFire ma ciekawe propozycje zarówno dla osób indywidualnych, jak i dla firm. Prywatnym użytkownikom oferuje darmowy dysk w chmurze z przestrzenią 10GB i możliwością ładowania pojedynczych plików do 4GB oraz organizowania ich w katalogi po załadowaniu. Konto jest bezpłatne, ale użytkownik musi przywyknąć do wyświetlanych reklam.

Chmura dla firm MediaFire.com oferuje dwa plany biznesowe: PRO za 5$ miesięcznie (1TB powierzchni dyskowej, pojedynczy plik do 20GB, pierwszeństwo w dostępie do pomocy technicznej) lub BUSINESS (50$ miesięcznie, pojemność do 100TB, branding oraz możliwość dodania więcej niż 100 użytkowników do chmury). W obu przypadkach można liczyć na zniżki przy płatności rocznej lub kwartalnej (rzędu 25%-50%).

  1. Darmowe konto: TAK, 10GB
  2. Darmowe testowanie usługi: NIE
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
  5. Cena najtańszej opcji dla firm:  5$ / mies. = ok. 20zł / mies.
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: 50$ / mies. = ok. 250zł / mies.
  7. Pojemność dysku: 10GB – 100TB
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
  11. Szyfrowanie danych: NIE

10. Chomikuj.pl

Chmura – Chomikuj

Chomikuj.pl jest znanym serwisem do darmowego przechowywania danych w chmurze i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami. Wyróżnia się sympatycznym interfejsem i nazewnictwem. Przeznaczony jest dla osób prywatnych.

Oferuje dwie opcje przechowywania i udostępniania plików: bezpłatną i płatną. Za darmo można przechowywać swoje pliki, ale pobieranie ich od innych wiąże się z koniecznością zapłacenia za transfer (1GB za 1,23zł, 3GB za 2,46zł, 10GB za 4,92zł/tygodniowo). Ciekawostką są konta edu, których celem jest wsparcie m.in. grup uczniów w wymianie informacji.

  1. Darmowe konto: TAK
  2. Darmowe testowanie usługi: NIE
  3. Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
  4. Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
  5. Cena najtańszej opcji dla firm: brak oferty
  6. Cena najdroższej opcji dla firm: brak oferty
  7. Pojemność dysku: brak określonej odgórnie
  8. Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
  9. Możliwość dzielenia się plikami: TAK
  10. Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: NIE
  11. Szyfrowanie danych: TAK

Podsumowanie

Darmowy dysk w chmurze jest oferowany przez wiele firm. Dla osób nieużywających dużej przestrzeni do przechowywania danych (szukających jedynie miejsca np. na zdjęcia lub kopię zapasową) to wystarczająca ilość – nie ma sensu płacenia za więcej.

Przedsiębiorcy potrzebujący większego dysku powinni rozejrzeć się za komercyjnymi rozwiązaniami dla małych firm. Wielu dostawców zaproponuje im większą przestrzeń w korzystnej cenie, ale z dostępem tylko dla jednego użytkownika. Dzięki temu nie muszą płacić za narzędzia z których nie skorzystają, takie jak np. możliwość pracy grupowej. Tych narzędzi z pewnością będą używały większe firmy, tworząc na dysku obszary do współpracy online i repozytorium plików.

Wybierając dysk w chmurze warto zwrócić uwagę na szczegóły i zastanowić się do czego będzie nam potrzebny. Na rynku są dostępne serwisy dedykowane konkretnej działalności (np. Degoo – dla fotografów), zawierające dodatkowe narzędzia przydatne w tej profesji. Miejsce do przechowywania plików online można również łączyć z innymi bonusami – tak jest np. w przypadku oferty Microsoft dla firm i pakietu Office 365.

Istotnymi kryteriami wyboru mogą być również techniczne możliwości serwisu, a więc prędkość transferu plików, ograniczenia dotyczące wagi jednego pliku lub sposób dzielenia się zawartością z innymi. Większość serwisów zapewnia plikom wysoki poziom bezpieczeństwa, tworząc ich kopie zapasowe i szyfrując przesyłanie danych (AES-256), ale niektóre mają dodatkowe rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo (np. autoryzację dwustopniową).

Pobierz tabelkę z zestawieniem wszystkich aplikacji do przechowywania danych w chmurze

Ranking aplikacji – kliknij tutaj

A gdzie Ty przechowujesz dane? Informacją podziel się w komentarzu.

Korzystasz z innych serwisów do przechowywania danych w chmurze? Potrzebujesz porady, który z internetowych dysków warto wybrać? Napisz do nas korzystając z opcji komentowania pod tekstem.

___

Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Zobacz dobry antywirus AVAST Internet Security dla osób oczekujących pełnego bezpieczeństwa online.

antywirus avast logo

 

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!

Potrzebjesz pomocy z komputerem?

Skorzystaj z wiedzy ekspertów i zadaj pytanie.

Prowadzisz małą lub średnią firmę?

Pobierz Darmowy Ebook - Bezpieczna firma z AVG, który pomoże Ci zwiększyć bezpieczeństwo biznesu, zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Znajdziesz w nim ponad 30 konkretnych artykułów, dzięki którym dowiesz jak się jak szybko i łatwo, za pomocą darmowych narzędzi zadbać o takie rzeczy jak: polityka bezpiecznych haseł, backup cennych danych, blokowanie portów USB, korzystanie z pulpitu zdalnego, awaryjne odzyskiwanie danych... i wiele, wiele więcej!

Pobierz e-book teraz!

O Autorze

trybawaryjny

Trybawaryjny.pl to strona zawierająca przydatne informacje, porady i ciekawostki dotyczące komputerów, pisane prostym i zrozumiałym językiem. Portal jest tworzony przy współpracy z ekspertami oprogramowania antywirusowego AVG.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Podobał Ci się ten tekst? Dołącz do nas na Facebooku i nie przegap NOWYCH artykułów!
Polub AVG na Facebooku