Przechowywanie danych w chmurze ma wiele zalet, dlatego jest coraz chętniej wybierane zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy. Chmura internetowa zapewnia właściwie nieograniczoną przestrzeń na pliki, pozwala mieć je pod ręką na każdym urządzeniu (i w każdym miejscu), a także ułatwia dzielenie się nimi z innymi.
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Który program do przechowywania danych w chmurze jest najlepszy?
Z jakiego warto skorzystać?Oto 10 naszych propozycji.
Spis treści
- 1. Google Drive / Google Cloud Storage
- 2. iCloud
- 3. One Drive
- 4. Internxt
- 5. Box
- 6. Dropbox
- 7. IBARD
- 8. Sync
- 9. Nazwa.pl – Cloud Backup
- 10. MediaFire.com
- 11. Chomikuj.pl
- Podsumowanie
- Pobierz tabelkę z zestawieniem wszystkich aplikacji do przechowywania danych w chmurze
- A gdzie Ty przechowujesz dane? Informacją podziel się w komentarzu.
1. Google Drive / Google Cloud Storage
Google to jedna z najbardziej znanych firm, która oferuje wiele abonamentów na przechowywanie plików w chmurze. Zaletą jest wysoki poziom bezpieczeństwa świadczonych usług.
Dla osób prywatnych oferta jest prosta – do 15 GB usługa jest darmowa, a jeżeli potrzeba „coś więcej”, wówczas do dyspozycji są trzy pakiety Google One: 100GB za 8,99zł/ mies., 200GB za 13,99zł /mies. lub 2TB za 46,99zł/mies. Przy opłacie za rok z góry można zaoszczędzić 17%.
W Google Cloud – chmurze dla firm – opłata jest naliczana od ilości osób oraz ilości miejsca jakie jest wykorzystywane. Koszt – 8$ za użytkownika miesięcznie + 1$ za każde 25GB powierzchni. W pakiecie mamy dostęp do narzędzi Google (takich jak dokumenty, arkusze kalkulacyjne czy prezentacje) oraz pomoc techniczną 24/7. Na stronie https://cloud.google.com/drive-enterprise?hl=pl#pricing można wykonać kalkulację kosztów dla swojej firmy.
- Darmowe konto: TAK (do 15 GB)
- Darmowe testowanie usługi: 30 dni
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 46,99 zł/miesięcznie
- Cena najtańszej opcji dla firm: 8$/ (ok. 24zł) /użytkownik / mies. + 1$ (ok. 4zł) za 25GB dysku
- Cena najdroższej opcji dla firm: BRAK
- Pojemność dysku: 15GB – ∞
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
2. iCloud
iCloud jest chmurą internetową dla użytkowników urządzeń Apple, ale można z niej korzystać też w systemach Windows. Zarówno osoby prywatne, jak i firmy mogą wykupić jeden z 3 płatnych pakietów by przechowywać swoje pliki w chmurze: 50GB za 3,99zł/ mies., 200GB za 11,99zł/ mies. i 2TB za 39,99zł/ mies. Ostatnie dwa pakiety można współdzielić z 5 innymi osobami.
- Darmowe konto: TAK, do 5GB
- Darmowe testowanie usługi: 30 dni
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 46,99zł / mies.
- Cena najtańszej opcji dla firm: 3,99zł / mies.
- Cena najdroższej opcji dla firm: 46,99zł / mies.
- Pojemność dysku: 5 GB – 2TB
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK (w pakietach 200 GB i 2 TB)
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
3. One Drive
One Drive to kolejny z liderów przechowywania danych w chmurze, wspierany przez Microsoft. Jest to chmura internetowa domyślna dla programów Office.
Osoby indywidualne mają do dyspozycji aż 4 różne pakiety. Podstawowy jest bezpłatny – tworząc konto dostajemy 5GB miejsca. Można go powiększyć za 7,99zł/mies. do 100GB. Gdy potrzeba więcej funkcji lub miejsca na dane w chmurze, z pomocą przychodzą pakiety Office 365 Personal (1TB – 299,99zł/rok) i Office 365 Home (6TB – 429,99zł/rok + możliwość dzielenia z 5 innymi użytkownikami). Zaletą dwóch ostatnich jest dostęp do narzędzi Office 365 w cenie, możliwość udostępniania plików innym (link) oraz zestaw narzędzi zwiększających wydajność.
We wszystkich pakietach dla użytkowników indywidualnych dostajemy możliwość tworzenia automatycznej kopii zapasowej dysku z komputera oraz specjalne zabezpieczenia dla plików (są udostępniane tylko po powtórnej weryfikacji tożsamości).
OneDrive dla firm jest ofertą dla przedsiębiorstw korzystających z pakietów Office 365. Tworzy przestrzeń dyskową do współpracy i przechowywania danych w chmurze. Pozwala współdzielić zasoby, a także pracować jednocześnie na tym samym dokumencie. Jego zaletą jest również możliwość ograniczenia / nadawania uprawnień do poszczególnych plików wybranym osobom. Nie ma możliwości wykupienia samego dysku w chmurze – jest on elementem usługi Office 365.
- Darmowe konto: TAK, do 5GB
- Darmowe testowanie usługi: 30 dni (pakiet Office 365 Home)
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 42,99zł / mies.
- Cena najtańszej opcji dla firm: W ramach Office 365
- Cena najdroższej opcji dla firm: W ramach Office 365
- Pojemność dysku: 5 GB – 6TB (+2TB)
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK (w pakietach Office 365)
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
4. Internxt
Internxt — bezpieczne przechowywanie w chmurze
Internxt to bezpieczny, w pełni open-source’owy i prywatny dostawca pamięci masowej w chmurze z przejrzystym interfejsem, dobrym wsparciem, wieloma planami cenowymi i mnóstwem funkcji!
Klienci Internxt korzystają z 4 różnych pakietów cenowych: na zawsze bezpłatny plan 10 GB, obejmujący wszystkie funkcje; pakiet 20 GB za jedyne 0,99 €/miesiąc; najpopularniejszy plan 200 GB za 4,49 €/miesiąc lub najbardziej rozbudowany plan 2 TB za jedyne 9,99 €/miesiąc.
Wszystkie plany Internxt obejmują 3 podstawowe usługi: Dysk, Zdjęcia i Wyślij. Klienci mogą łatwo przesyłać i pobierać swoje pliki i zdjęcia, ciesząc się dużą szybkością transferu i bez ograniczeń przesyłania. Internxt jest łatwy w konfiguracji i oferuje również funkcję automatycznego tworzenia kopii zapasowych. Internxt wyróżnia się również prywatnością i bezpieczeństwem dzięki szyfrowaniu typu end-to-end i brakowi dostępu do danych użytkownika przez osoby prywatne lub osoby trzecie.
- Darmowe konto: TAK, do 10 GB
- Darmowe testowanie usługi: 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy i bezpłatna usługa
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 9,99 € / mies.
- Cena najtańszej opcji dla firm: 4,49 € / mies. za użytkownika
- Cena najdroższej opcji dla firm: 95,00 € / mies.
- Pojemność dysku: 2 TB+
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
5. Box
Box jest dyskiem w chmurze oferującym przestrzeń do przechowywania plików dla osób indywidualnych i biznesu. Użytkownicy prywatni mają do wyboru dwie możliwości: darmową (zapewniającą 10GB dysku i maksymalną wielkość przesyłanego pliku 250MB) oraz płatną (100GB + ładowanie plików do 5GB – w cenie 50zł/mies.).
Chmura dla firm od Box to trzy standardowe pakiety oraz dodatkowy (Enterprise) kalkulowany indywidualnie. Mali przedsiębiorcy mogą wybrać podstawową opcję – Starter (100GB, 3-10 użytkowników, limit wielkości przesyłanego pliku – 2GB w cenie 25zł/mies.). Dla większych firm dedykowane są pakiety Biznes i Biznes Plus. Zapewniają one nieograniczoną przestrzeń na dane w chmurze, a także nielimitowaną liczbę użytkowników.
- Darmowe konto: TAK, do 10GB
- Darmowe testowanie usługi: 14 dni
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 50zł / mies.
- Cena najtańszej opcji dla firm: 24zł / mies.
- Cena najdroższej opcji dla firm: 114zł / mies.
- Pojemność dysku: 10 GB – ∞
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
6. Dropbox
Jeden z najbardziej znanych serwisów do przechowywania danych. W ofercie dla osób prywatnych ma dwa pakiety: Plus (2TB + historia przechowywana 30 dni w cenie 11.99€ za miesiąc = ok. 43zł) oraz Professional (3TB + historia przechowywana 180 dni w cenie 19.99€ za miesiąc = ok. 85zł). Przy zakupie opcji rocznej można liczyć na niewielkie zniżki od tych cen (2 miesiące wychodzą gratis).
Dla firm DropBox ma bogatszą ofertę. Również proponuje im dwa plany taryfowe, ale jednocześnie daje znacznie więcej narzędzi. W pakiecie Standard mamy 5TB, 180 dni przechowywania historii plików, przesyłanie plików do 2GB oraz narzędzia do zarządzania zespołem, w cenie 10€ za użytkownika miesięcznie. Pakiet Advanced to wersja max: nielimitowana przestrzeń dyskowa, przesyłanie plików do 100GB i narzędzia dla zespołów w cenie 18€ za osobę miesięcznie.
Wszystkie plany mają również usługę zdalnego czyszczenia urządzeń, dwuetapowej weryfikacji i łatwego udostępniania linków do zawartości. Usługi Dropbox Business oferuje firmom m.in. Home.pl.
- Darmowe konto: TAK, Dropbox Basic pozwala na przechowanie do 2GB danych.
- Darmowe testowanie usługi: 14 dni osoby prywatne (oprócz pakietu PLUS), 30 dni firmy
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: 9,99€ = ok. 43zł / miesięcznie
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 19,99€ = ok. 85zł / miesięcznie
- Cena najtańszej opcji dla firm: 10€ / użytkownika = ok. 43zł / miesięcznie
- Cena najdroższej opcji dla firm: 18€ / użytkownika = ok. 77zł / miesięcznie
- Pojemność dysku: 2TB – ∞
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – aplikacja / www
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
7. IBARD
IBARD umożliwia przechowywanie danych firmowych w 100% polskiej chmurze Comarch. Kreator backupu umożliwia wysyłanie danych automatycznie w określonych porach tygodnia lub dnia. Możesz bezpiecznie udostępniać pliki i określać okres ich dostępności. Dane są szyfrowane w czasie przesyłania, możesz też szyfrować je własnym kluczem. IBARD oferuje jeden z najwyższych poziomów bezpieczeństwa popartego wieloma certyfikatami.
- Konto testowe: TAK, pakiet Biznes (500 GB).
- Darmowe testowanie usługi: 60 dni
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
- Cena najtańszej opcji dla firm: 210 zł netto / rok (100 GB)
- Cena najdroższej opcji dla firm: ustalana indywidualnie, w zależności od potrzeb Klienta
- Pojemność dysku: od 100 GB
- Dostęp do plików: aplikacja WWW, IOS, Android, Windows Desktop, Windows Serwer
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
8. Sync
Sync proponuje aż 4 różne plany dla użytkowników indywidualnych i 3 dla biznesu. Użytkownicy domowi mogą założyć konto darmowe, gdzie będą mieli do dyspozycji 5GB na swoje pliki. Wystarczy się zarejestrować. W każdej chwili mogą je zamienić na jedno z płatnych kont: Basic (8$/mies., 2TB, 180 dni przechowywania historii); Standard (12$/mies., 3TB, 365 dni przechowywania historii) lub Plus (15$/mies., 4TB, 365 dni przechowywania historii). Wszystkie konta są płatne w okresach rocznych i pozwalają dzielić się dyskiem w chmurze z nieograniczoną liczbą osób.
Chmura dla firm wzbogacona jest o narzędzia pozwalające na pracę grupową online i łatwe zarządzanie wieloma użytkownikami. Pozwala również nadawać różne uprawnienia poszczególnym użytkownikom i dzielić się zgromadzonymi materiałami.
Dostępna jest w trzech abonamentach: Standard (2-100 użytkowników, 1TB na użytkownika w cenie 5$ za osobę / mies.), Plus (2-100 użytkowników, 4TB na użytkownika w cenie 8$ za osobę / mies.) oraz Advanced (2-1000 użytkowników, 10TB na użytkownika w cenie 15$ za osobę / mies.)
- Darmowe konto: TAK, 5GB
- Darmowe testowanie usługi: NIE
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 15$/mies.
- Cena najtańszej opcji dla firm: 5$ za użytkownika / mies. = ok. 20 zł / użytkownika / mies.
- Cena najdroższej opcji dla firm: 15$ za użytkownika / mies. = 60 zł / użytkownika / mies.
- Pojemność dysku: 5GB – ∞
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
9. Nazwa.pl – Cloud Backup
Cloud Backup oferowany przez nazwa.pl to propozycja dla firm i osób prywatnych, przeznaczona głównie jako miejsce do przechowywania kopii zapasowych. Dane są szyfrowane przed przesłaniem na serwery (AES-256), a aplikacja pozwala na ustawienie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych, co później dzieje się automatycznie. Kopia usuniętych danych jest przechowywana jeszcze przez 90 dni. Okres promocyjny to rok, po tym czasie usługa kosztuje 10zł / miesięcznie. Przez 30 dni można ją testować za darmo.
- Darmowe konto: NIE
- Darmowe testowanie usługi: 30 dni
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: 60zł / rok
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: 150zł / 2 lata
- Cena najtańszej opcji dla firm: 60zł / urządzenie / rok
- Cena najdroższej opcji dla firm: 150 zł / urządzenie / rok
- Pojemność dysku: 1 TB
- Dostęp do plików: Z każdego urządzenia / www / aplikacja
- Możliwość dzielenia się plikami: NIE
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: TAK
10. MediaFire.com
MediaFire ma ciekawe propozycje zarówno dla osób indywidualnych, jak i dla firm. Prywatnym użytkownikom oferuje darmowy dysk w chmurze z przestrzenią 10GB i możliwością ładowania pojedynczych plików do 4GB oraz organizowania ich w katalogi po załadowaniu. Konto jest bezpłatne, ale użytkownik musi przywyknąć do wyświetlanych reklam.
Chmura dla firm MediaFire.com oferuje dwa plany biznesowe: PRO za 5$ miesięcznie (1TB powierzchni dyskowej, pojedynczy plik do 20GB, pierwszeństwo w dostępie do pomocy technicznej) lub BUSINESS (50$ miesięcznie, pojemność do 100TB, branding oraz możliwość dodania więcej niż 100 użytkowników do chmury). W obu przypadkach można liczyć na zniżki przy płatności rocznej lub kwartalnej (rzędu 25%-50%).
- Darmowe konto: TAK, 10GB
- Darmowe testowanie usługi: NIE
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
- Cena najtańszej opcji dla firm: 5$ / mies. = ok. 20zł / mies.
- Cena najdroższej opcji dla firm: 50$ / mies. = ok. 250zł / mies.
- Pojemność dysku: 10GB – 100TB
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: TAK
- Szyfrowanie danych: NIE
11. Chomikuj.pl
Chomikuj.pl jest znanym serwisem do darmowego przechowywania danych w chmurze i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami. Wyróżnia się sympatycznym interfejsem i nazewnictwem. Przeznaczony jest dla osób prywatnych.
Oferuje dwie opcje przechowywania i udostępniania plików: bezpłatną i płatną. Za darmo można przechowywać swoje pliki, ale pobieranie ich od innych wiąże się z koniecznością zapłacenia za transfer (1GB za 1,23zł, 3GB za 2,46zł, 10GB za 4,92zł/tygodniowo). Ciekawostką są konta edu, których celem jest wsparcie m.in. grup uczniów w wymianie informacji.
- Darmowe konto: TAK
- Darmowe testowanie usługi: NIE
- Cena najtańszych opcji dla osób indywidualnych: darmowa
- Cena najdroższych opcji dla osób indywidualnych: BRAK
- Cena najtańszej opcji dla firm: brak oferty
- Cena najdroższej opcji dla firm: brak oferty
- Pojemność dysku: brak określonej odgórnie
- Dostęp do plików: Z dowolnego urządzenia – www / aplikacja
- Możliwość dzielenia się plikami: TAK
- Kopie zapasowe danych przechowywanych w chmurze: NIE
- Szyfrowanie danych: TAK
Podsumowanie
Darmowy dysk w chmurze jest oferowany przez wiele firm. Dla osób nieużywających dużej przestrzeni do przechowywania danych (szukających jedynie miejsca np. na zdjęcia lub kopię zapasową) to wystarczająca ilość – nie ma sensu płacenia za więcej.
Przedsiębiorcy potrzebujący większego dysku powinni rozejrzeć się za komercyjnymi rozwiązaniami dla małych firm. Wielu dostawców zaproponuje im większą przestrzeń w korzystnej cenie, ale z dostępem tylko dla jednego użytkownika. Dzięki temu nie muszą płacić za narzędzia z których nie skorzystają, takie jak np. możliwość pracy grupowej. Tych narzędzi z pewnością będą używały większe firmy, tworząc na dysku obszary do współpracy online i repozytorium plików.
Wybierając dysk w chmurze warto zwrócić uwagę na szczegóły i zastanowić się do czego będzie nam potrzebny. Na rynku są dostępne serwisy dedykowane konkretnej działalności, zawierające dodatkowe narzędzia przydatne w tej profesji. Miejsce do przechowywania plików online można również łączyć z innymi bonusami – tak jest np. w przypadku oferty Microsoft dla firm i pakietu Office 365.
Istotnymi kryteriami wyboru mogą być również techniczne możliwości serwisu, a więc prędkość transferu plików, ograniczenia dotyczące wagi jednego pliku lub sposób dzielenia się zawartością z innymi. Większość serwisów zapewnia plikom wysoki poziom bezpieczeństwa, tworząc ich kopie zapasowe i szyfrując przesyłanie danych (AES-256), ale niektóre mają dodatkowe rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo (np. autoryzację dwustopniową).
Pobierz tabelkę z zestawieniem wszystkich aplikacji do przechowywania danych w chmurze
Ranking aplikacji – kliknij tutaj
A gdzie Ty przechowujesz dane? Informacją podziel się w komentarzu.
Korzystasz z innych serwisów do przechowywania danych w chmurze? Potrzebujesz porady, który z internetowych dysków warto wybrać? Napisz do nas korzystając z opcji komentowania pod tekstem.
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Zobacz dobry antywirus AVAST Internet Security dla osób oczekujących pełnego bezpieczeństwa online.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!
Ja polecam MEGA.NZ
Dziękujemy za komentarz. Podzieliłby się Pan jeszcze z nami powodami tego polecenia?
Mega.nz- Zdecydowałem się po awarii dysku, gdzie straciłem nieco danych: Na chmurze przechowuję PITY,dane lekarskie, skany waznych dokumentów, ale też ebooki czy audiobooki – dane są szyfrowane. Polityka zero knowledge. Mega uprzedza, że jak się zapomni hasła to nie sa w stanie pomóc.Czyli nikt mi nie podkradnie danych. Mam miejsca 400 GB za ok 200 PLN rocznie.Nie musze się martwić , że na pendrive mam kopię danych sprzed tygodnia, albo miesiąca. Wszystko backupowane na bieżąco Mogę ustawić foldery które synchronizuja się automatycznie, jak też dodawać ręcznie pliki. Z minusów to słabe prędkości uploadu i downloadu.I te 200 GB, które tam… Czytaj więcej »
Najcenniejsze są właśnie komentarze użytkowników. Dziękuję za podzielenie się opinią!
Nie zapominajmy że „Mega.nz” daje 50 GB za darmo więc chyba najwięcej na rynku. Jest też „dubox.com” który daje 1T za darmo ale tu bym podchodził do tej chmury ostrożnie.
Faktycznie, to dużo więcej od pozostałych.
Teraz wyskakuje mi, że 20 GB w darmowym koncie
Również polecam mega, używam od 3 miesięcy.U mnie prędkości zapisu jak i pobierania na bardzo dobrym poziomie. Subskrypcja 25zl/msc za 400gb to na prawdę śmieszny pieniądz jak za taką usługę. Szukałem długo chmury myślę ze zostanę na dłuzeej 🙂
Założyłem testowo konto na Mega.nz po tych pochwałach i zupełnie ich nie rozumiem. 20GB w darmowym planie to jedyna zaleta. Do największych wad można zaliczyć zupełny brak jakichkolwiek opcji synchronizacji, nie można ustawić ani kierunku, ani harmonogramu, itd. Przykładowo, usuniemy coś przez pomyłkę lokalnie to Mega natychmiast radośnie usunie nam to z dysku sieciowego i nawet do kosza nie przeniesie. Taka chmura nie nadaje się nawet do zastosowań domowych, o biznesowych nie wspominając. Widać na tym przykładzie, że samo porównywanie wielkości miejsca i ceny bez porównywania funkcjonalności poszczególnych chmur nie ma sensu.
Dziękujemy za ten cenny komentarz. Myślę, że ma Pan dobrą sugestię i warto poszerzyć temat o funkcjonalności i testy.
Coś z tym koszem u Ciebie jest nie tak.
Synchronizacja też prawidłowo działa, np. edytowany plik edytora tekstowego synchronizuję się automatycznie po zapisaniu *po wykryciu zmian), to po co harmonogram?
Jestem z Megi zadowolony od kilku lat (konto free), jedyny minus to limit transferu, który w pewnych sytuacjach może się przydarzyć.
Dziękujemy bardzo za komentarz!
Ja polecam google drive – jest on super. Zmiany widoczne od razu super.
Też często z niego korzystamy. Problemem może tu być podejście do przetwarzania danych osobowych, co w świetle przepisów dla niektórych fimr może być problematyczne. Użytkownik prywatny znajdzie tutaj jednak sporo fajnych narzędzi zupełnie za darmo.
Jest jeszcze sdata.net.pl, przynajmniej nie mają problemów z transferami jak Google
A korzystał Pan z SDATA? Jak Pan ocenia, poza jakością transferów?
Pracujemy w drukarni, mamy ich od pół roku i spoko. Zawsze działa
Super, dziękujemy za opinię!
Jedna poprawka. Dropbox daje 2 GB bezpłatnego miejsca w opcji basic.
Ma Pan rację, już poprawiamy 🙂
Degoo to złodzieje omijajcie szerokim łukiem. Kupiłem dożywotni plan, po roku skasowali moje pliki i zmienili na wersję darmową. Nie odpowiedzieli na żaden z kilkudziesięciu wiadomości do supportu. Poczytajcie opinie w internecie zanim coś kupicie od nich. Nic tylko tępić takich oszustów!
Dziękuję za opinię. Bardzo nam przykro, że naciął się Pan na takie zachowanie producenta.
A to była jakaś promocja z tym dożywotnim kontem bo już jej nie widzę na ich stronie.
Tylko Linux
Ale Linux w chmurze do przechowywania danych? Napisze Pani coś więcej? 🙂
Gdzie jest opcja Cloud Backup – 150zł / 2 lata, bo byłem u nich na stronie i jest tylko opcja na rok i to nie ważne czy prywatny czy firma.
Cześć,
Zestawienie ma 2 lata więc być może oferta, o której pisaliśmy wtedy jest już niedostępna. Najlepiej zapytaj wsparcia konkretnego dostawcy usługi o aktualną ofertę 🙂
One Drive. Za 43 zł miesięcznie 6 osób każda dostaje po 1TB plus Office 365 dla każdego dodatkowo automatyczna synchronizacja z pc
[…] 5. Poznaj 11 najlepszych aplikacji do przechowywania danych w … […]
[…] Dyskietka? A co to? Dzisiaj liczy się jakakolwiek pamięć przenośna, ale z furą gigabajtów do wykorzystania lub możliwość zapisu danych w tzw. „chmurze„ […]
Tomaszu, w Internecie nie ma Pań I Panów, netykieta jasno o tym mówi. Co do przechowywania danych w chmurze to nie wie skąd ten entuzjazm. Za 2TB google życzy sobie 49 zł/m, czyli rocznie 588 zł. Za 589 zł mamy dysk WD Gold 2TB. Mamy dużo wyższe transfery, dużo większą pewność braku utraty tych danych, extremalnie wysoką prywatność tych danych. Co roku możemy kupować sobie nowy dysk i zwiększać pojemność naszego magazynu oraz robić go jeszcze bardziej niezawodnym. Co więcej, możemy zaszaleć i postawić swój serwer danych np. TrueNAS. Możliwości jest wiele. Zakładając 30-letni okres przechowywania danych to mamy 17640… Czytaj więcej »
Zdecydowanie IBARD, data center leży na rodzimych ziemiach 🙂 Poza tym sporo opcji dla zaawansowanych, takich jak dostęp do API czy szyfrowanie własnym kluczem.
Mikrosoft chyba też zrobił jakąś chmurę, przynajmniej miało coś takiego być i też bezpłatnie ale mała pojemność. Chyba google nadal ma najlepsze z darmowych.
Pewnie masz na myśli Microsoft Onedrive, które działa już od dłuższego czasu, ale fakt, darmowa przestrzeń to tylko 5GB
Dla firm np. CRM wyposażony w wewnętrzny dysk sieciowy. Jak np. Firmao.
Tabelka miałaby sens gdyby porównywała cenę za GB w ofertach płatnych. Trochę więcej roboty i miałaby sens 🙂
Cześć,
Dzięki za sugestie! Przekażę komu trzeba.
Czy któraś z tych stron umożliwia załadowanie pliku JPG na inny serwer za pomocą linku bezpośrednio do obrazu?