Sprzedaż w internecie zyskuje na popularności już od kilkunastu lat. Jednak dopiero zmiany, które nastąpiły w kilku ostatnich latach sprawiły, że obecnie prawdopodobnie więcej osób decyduje się na zakupy w internecie niż w sklepach stacjonarnych, chociaż zależy to od branży. Branża e-commerce przeżywa swój najlepszy okres i założenie sklepu internetowego to doskonały pomysł na nowy biznes. Dlaczego jeszcze warto założyć sklep internetowy?
Możliwość dotarcia do milionów klientów z całego świata
W odróżnieniu od prowadzenia sklepu stacjonarnego, który ogranicza zakres potencjalnych klientów, sprzedaż w internecie umożliwia dotarcie do praktycznie nieograniczonej liczby odbiorców z całego świata. W wielu branżach nie ma znaczenia, w jakim państwie jest zarejestrowana firma – klienci oczekują tylko wygodnych warunków dostawy, dobrej ceny i wysokiej jakości produktu. Aby sprzedaż w internecie okazała się sukcesem, wystarczy wybrać gotowy sklep internetowy na jednej z platform SaaS i skupić się na promocji strony.
Reklama w mediach społecznościowych lub wysoka pozycja w wynikach Google umożliwiają docieranie do klientów z całego świata. Dodatkowo sprzedaż w formacie Dropshipping sprawia, że sprzedawca nie musi zajmować się logistyką i wysyłką.
Niski koszt i małe ryzyko
Aby założyć swój sklep internetowy, nie potrzeba praktycznie żadnego kapitału startowego. Po pierwsze, w internecie można sprzedawać na kwotę do 1050 złotych miesięcznie bez rejestrowania działalności gospodarczej. Po drugie, aby założyć gotowy sklep internetowy i zdobyć pierwszych klientów, czasem wystarczy raptem kilkadziesiąt złotych.
Przy tak niskiej inwestycji, nawet ewentualna porażka sklepu nie będzie dotkliwą stratą pieniędzy. Co więcej, model dropshippingu polega na tym, że sprzedawca występuje w roli pośrednika, dlatego nie musi kupować produktów i zajmować się ich magazynowaniem, dopóki nie znajdzie zainteresowanych klientów.
Funkcjonalność i łatwość w obsłudze sklepu internetowego
Założenie i prowadzenie sklepu internetowego mogą być bardzo proste. Istnieją oczywiście bardziej skomplikowane opcje, jednak na początek najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z platformy sprzedażowej SaaS jak np. CStore, która umożliwia szybkie stworzenie sklepu opartego o model dropshippng lub hurtownię internetową B2B.
Platformy sprzedażowe umożliwiają sprzedawcom automatyzację wielu procesów, które dotyczą prowadzenia sklepu internetowego. Dzięki wykorzystywaniu oprogramowania SaaS dochodowa sprzedaż w internecie może wymagać raptem kilku godzin dziennie.
Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce
Rynek e-commerce nigdy wcześniej nie był tak atrakcyjną branżą jak dziś. Według analizy PwC, w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wyniesie ok. 162 mld zł. Aby było to możliwe, rynek powinien rosnąć o ok. 12% rocznie. Jest to w pełni możliwe i tylko pokazuje, jak wielu Polaków coraz częściej wybiera zakupy w internecie.
Oczywiście, częściowo było to spowodowane pandemią koronawirusa, jednak bardzo wysoka efektywność sklepów internetowych sprawiła, że większość „nowych” klientów będzie wybierać zakupy online nawet po zniesieniu ograniczeń i zakończeniu pandemii.
Doskonały sposób na rozszerzenie biznesu i nowe kanały sprzedaży
Założenie sklepu internetowego to również doskonały sposób na rozszerzenie swojej działalności dla przedsiębiorców prowadzących stacjonarne sklepy. Obecnie potencjał sprzedaży przez internet jest ogromny, dlatego nawet dobrze funkcjonujące firmy mają szansę na dodatkowy zysk dzięki umiejętnemu rozszerzeniu działalności. Rozpoczęcie sprzedaży w internecie nie wiąże się z dużym ryzykiem i kosztami, a może bardzo pomóc w promocji sklepu stacjonarnego.
Artykuł partnera
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!