Aby docierać do szerokiego grona odbiorców, w pierwszej kolejności należy zrozumieć, jak działają algorytmy Google. To one określają, w jaki sposób budować swoją stronę internetową i jakimi zasadami należy kierować się podczas pisania artykułów, jeśli chcemy zostać zauważeni w sieci – dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Teksty internetowe muszą być przede wszystkim zgodne z zasadami SEO. Jak tworzyć artykuły, które są profesjonalne i dostosowane do wymagań Google? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania!
Spis treści
- Czym jest pozycjonowanie stron WWW?
- Jak tworzyć artykuły SEO?
- Kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych?
Czym jest pozycjonowanie stron WWW?
Właściciele stron internetowych wiedzą, że samo posiadanie witryny nie gwarantuje sukcesu. Aby docierać do odbiorców, strona WWW musi zajmować wysokie pozycje w rankingu Google, dzięki czemu internauci w szybszy i prostszy sposób będą na nią trafiać.
Algorytmy Google mają swoje własne wymagania, które dana witryna musi spełnić, aby mieć szansę na uplasowanie się w topowych wynikach wyszukiwania. Mimo że wytyczne te często się zmieniają, to zamysł pozostaje ten sam – strona internetowa musi być zoptymalizowana pod kątem SEO. Jakie działania wchodzą w zakres takiego procesu?
- Budowanie profilu linkowego – pozyskiwanie linków na zewnętrznych portalach, które prowadzą do danej witryny i generują na niej ruch.
- Dbanie o User Experience – odbiorca powinien odnosić pozytywne wrażenia podczas interakcji z witryną.
- Tworzenie metadanych – każda podstrona musi mieć meta tytuł oraz meta opis, który mówi internautom, co znajduje się w ich obrębie.
- Zapewnienie bezpieczeństwa witryny – zabezpieczenie strony WWW certyfikatem SSL.
- Stworzenie responsywnego designu – witryna powinna być dopasowana do różnego rodzaju urządzeń.
- Optymalizacja grafik i zdjęć – ważne, aby były one wysokiej jakości oraz miały odpowiednie atrybuty w postaci opisów alternatywnych.
- Tworzenie unikalnych treści – jeden z najważniejszych czynników. Strona internetowa powinna zawierać treści, które zawierają słowa kluczowe oraz realną wiedzę.
Teksty na stronie to między innymi artykuły. Jak pisać je zgodnie z zasadami SEO? Czytaj dalej!
Jak tworzyć artykuły SEO?
Treści na stronie to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dobry ranking w Google przekłada się na większy ruch na stronie, a ten z kolei prowadzi do poprawy wskaźnika sprzedaży. Artykuły SEO są więc niezbędne dla firm, które chcą odnieść sukces w sieci. Na co więc zwracać uwagę podczas ich tworzenia?
- zawieranie słów kluczowych
Google sugeruje swoim odbiorcom strony, które zawierają treści najlepiej odpowiadające ich zapytaniom. Niezwykle istotne jest więc, aby zawierać w swoich artykułach słowa kluczowe, które najczęściej zostają wpisywane w wyszukiwarkę internetową. Dobór odpowiednich fraz ułatwiają takie narzędzia jak Senuto czy też UberSuggest, gdzie w łatwy i szybki sposób można sprawdzić, czego i w jaki sposób najczęściej szukają w sieci nasi potencjalni klienci.
- długość tekstu
Inną długość będą miały opisy produktów, inną zaś artykuły blogowe. Nie ma co do tego konkretnych wytycznych, których należy się trzymać, więc przyjmuje się, że najlepiej jest po prostu wyczerpać temat, ale być przy tym konkretnym i przekazywać odbiorcy wiedzę, na której mu zależy. W innym wypadku może on się szybko znudzić i zrezygnować z dalszego czytania – w ten sposób można szybko stracić zainteresowanie odbiorcy.
- odpowiednie formatowanie
Nic nie zniechęca bardziej niż chaotyczny tekst. Stosuj nagłówki H1, H2 oraz H3, numerację czy też wypunktowania, aby zachować odpowiednią strukturę artykułu. To ważniejsze niż myślisz – pomaga to robotom Google na szybszą analizę tekstu.
- optymalizacja meta danych
Meta opis i meta tytuł to pewnego rodzaju wizytówka danego artykułu w wyszukiwarce Google. W tej krótkiej formie powinny zawierać się wszystkie najważniejsze informacje, mówiące odbiorcy to, co znajdzie on w jego treści. Pamiętaj o stosowaniu słów kluczowych!
- aktualizowanie treści na bieżąco
Informacje zawierane w artykułach nie zawsze będą aktualne. Jeśli chcesz, aby Twoja marka cieszyła się renomą, musisz stale korygować stare teksty i wprowadzać poprawki. To ważne nie tylko z punktu widzenia odbiorcy, który chce pozyskać wiedzę, ale także z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarek internetowych, które chętniej proponują internautom uaktualnione i świeże artykuły.
- linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne polega na zawieraniu w swoich artykułach odnośników do kolejnych tekstów, zwykle powiązanych tematycznie. Takie rozwiązanie sprawia, że nawigacja w obrębie witryny jest łatwiejsza, a odbiorca może zyskać jeszcze więcej potrzebnych dla niego informacji. Spędzi on w ten sposób więcej czasu na Twojej stronie internetowej, co także zostanie zauważone przez algorytmy Google.
- stosowanie języka korzyści
Pisząc artykuły, należy zwracać szczególną uwagę na to, w jaki sposób kierujemy narrację. Oprócz tego, że powinny zawierać one realną wiedzę, warto używać także języka korzyści. Co to takiego? O ile to możliwe, zachęcaj odbiorcę do zapoznania się z Twoją ofertą. Nie warto robić tego w nachalny sposób, ale nie można zapominać, że finalnie naszym celem jest doprowadzenie do konwersji – dokonania przez internautę oczekiwanego przez nas działania, np. zakupu produktu lub zapisu do newslettera.
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych?
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoja witryna nie dociera do szerokiego grona odbiorców, właśnie poznałeś odpowiedź – należy przykładać szczególną wagę do optymalizacji SEO, czyli m.in. tworzenia artykułów, które wpłyną pozytywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Cały proces jest jednak dosyć skomplikowany i wymaga chociażby bycia na bieżąco z aktualnymi wymaganiami algorytmów Google. Większość przedsiębiorców decyduje się finalnie na współpracę z profesjonalnymi firmami, które zapewniają kompleksową obsługę i realizację projektu zgodnie z założeniami. Do tych najbardziej renomowanych na rynku należy zespół doradców internetowych WeNet.
Liczby nie kłamią. Badanie ilościowe wykonane w 2021 roku na klientach wskazuje, że blisko 94% wyraziło zadowolenie ze współpracy z zespołem specjalistów WeNet. Co takiego mają oni do zaoferowania?
Współpraca z zespołem doradców internetowych WeNet to przede wszystkim gwarancja tego, że Twoja strona internetowa zyska wysoką pozycję w rankingu Google i zacznie generować organiczny ruch – pamiętaj, że internauci klikają zwykle w topowe wyniki w wyszukiwarce, dlatego niezwykle ważne jest, aby się tam znaleźć.
Warto wspomnieć także, że decydując się na taką współpracę, otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie nadzorował i raportował przebieg prac nad Twoją witryną. Odpowie on także na wszystkie Twoje pytania i zostanie pośrednikiem między Tobą a zespołem specjalistów, który będzie zajmował się optymalizowaniem Twojej strony WWW.
Zastanawiasz się, od czego zacząć? Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO, dzięki któremu dowiesz się, które elementy Twojej witryny wymagają poprawy. Resztą zajmą się specjaliści. Ty będziesz mógł z kolei w pełni cieszyć się z napływu nowych klientów każdego dnia!
Artykuł sponsorowany. CORE - polski dystrybutor antywirusów Norton, AVAST i AVG. Poznaj AVAST Business Antivirus antywirus dla biznesu. Wysoko oceniany i nagradzany program do pełnej ochrony/ firmy.