Close Menu
TrybAwaryjny.pl
    Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    23 marca 2016
    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    22 maja 2015
    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    11 września 2015
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Kategorie
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Polecane
      • Praca
      • Komputer
      • Mobilne
      • Aplikacje online
      • Technologia
      • Cyberbezpieczeństwo
      • Hosting
      • Ciekawostki
      • Bezpieczne dzieci
      • Promocje i okazje
    • Rankingi i opinie
    • Cyberbezpieczeństwo
      • Antywirusy
        • Produkty Norton
        • Produkty Avast
        • Produkty AVG
      • Artykuły
        • Wszystkie
        • Norton
        • Avast
        • AVG
        • CCleaner
      • Informacje prasowe
      • Forum
      • Współpraca
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.pl
    Home»Porady dla biznesu»Content marketing – czym jest i jakie korzyści przynosi?
    Porady dla biznesu

    Content marketing – czym jest i jakie korzyści przynosi?

    22 stycznia 2023Brak komentarzy4 Mins ReadUpdated:24 sierpnia 2023
    Content Marketing

    Internauci mają coraz większe oczekiwania wobec stron WWW i materiałów zamieszczanych w sieci. Co za tym idzie, właściciele serwisów powinni skupić się na tworzeniu contentu, który jest wartościowy i na tyle interesujący dla odbiorców, że będą skłonni podzielić się nim w serwisach społecznościowych czy też wspomnieć na swoim blogu. To właśnie jeden z celów content marketingu.

    Spis treści

    • Czym jest content marketing?
    • Jakie korzyści przynosi content marketing?
      • Narzędzia content marketingu
      • Cel wykorzystania content marketingu
      • Korzyści z content marketingu

    Czym jest content marketing?

    Content marketing obejmuje zarówno treści, jak i inne materiały m.in. infografikę, wideo, raport w pliku PDF i nie tylko. Jego celem jest stworzenie takiego materiału, który zaktywizuje odbiorców i zachęci nie tylko do zapoznania się z nim, ale również podzielenia się. Dzięki temu content może trafić do mnóstwa użytkowników w serwisach społecznościowych.

    Według Semrush 79% firm wykorzystuje content marketing do zdobywania wysokiej jakości leadów. 84% badanych przedsiębiorstw ma opracowaną strategię prowadzenia takich działań. 3 na 4 marketerów uważa, że content marketing jest skuteczny. Z wielu analiz rynkowych wynika, że w najbliższych latach budżety wykorzystywane przez firmy na takie działania będą rosły. 30% marketerów jest zdania, że wysokiej jakości treści są jednym z najważniejszych czynników, od których zależy wiarygodność marki.

    Jakie korzyści przynosi content marketing?

    Marketing treści to działania, które mogą przynieść przedsiębiorstwu wiele korzyści. Jak firmy próbują osiągnąć cele – jakimi działaniami? Co udało im się zrealizować?

    Narzędzia content marketingu

    Jak wynika z badania IAB Polska, firmy sięgają najczęściej po następujące materiały:

    • kontekstowe – 82%,
    • mailingowe – 79%,
    • do social media – 70%,
    • PR – 57%,
    • interaktywne – 39%.

    Content marketing jest o 62% tańszy niż tradycyjny marketing, a jednocześnie – według analizy Demand Metric – przynosi trzy razy wyższy zwrot z każdego zainwestowanego dolara. Przeciętnie marketerzy wykorzystują 25% budżetu, który mają do dyspozycji, na content marketing.

    Cel wykorzystania content marketingu

    W ubiegłym roku marketerzy B2C wykorzystali content marketing do osiągnięcia niektórych ze swoich najważniejszych celów.

    Jak wynika z raportu B2C Content marketing 2020, specjaliści wykorzystywali takie działania, aby osiągnąć następujące cele w 2019 roku:

    • 82% – budowanie świadomość marki,
    • 75% – edukowanie odbiorców,
    • 65% – budowanie wiarygodności i zaufania,
    • 61% – zdobywanie klientów,
    • 55% – zwiększenie lojalności obecnych klientów,
    • 51% – wsparcie wprowadzenia nowego produktu lub usługi,
    • 49% – dbanie o odbiorców, subskrybentów i leady,
    • 48% – generowanie sprzedaży,
    • 38% – budowanie listy subskrypcyjnej.

    Korzyści z content marketingu

    A jakie korzyści wynikają z tych działań? Zaliczamy do nich przede wszystkim:

    • zwiększenie ruchu na stronie – jeśli materiał trafi w gusta odbiorców, będzie udostępniany w serwisach społecznościowych i przyniesie duży ruch. Odwiedziny w serwisie powodują, że internauta może zapisać się do newslettera, wysłać zapytanie o ofertę, zamówić produkt lub podjąć inne działania. Oczywiście, taki rezultat wymaga profesjonalnego podejścia do przygotowania materiału – może to zapewnić doświadczona agencja marketingu treści;
    • budowanie pozytywnego wizerunku – wartościowe materiały, które trafiają do klienta, mogą sprawić, że uzna twórców za profesjonalistów. Będzie szukać porad na stronie i na podstawie rekomendacji podejmować decyzje zakupowe;
    • wsparcie dla pozycjonowania – dzięki content marketingowi można zdobywać linki prowadzące do strony. Jeśli na blogu firmy znajduje się np. wartościowy raport, może być podawany jako źródło informacji do różnych treści w sieci. To sposób na zdobycie linków, które – w przypadku konieczności zapłaty za nie – byłyby bardzo kosztowne. Doskonałym przykładem jest raport publikowany przez Gemius dotyczący sprzedaży w sieci. Do strony z informacją o edycji 2021 publikacji prowadzą według Ahrefs linki z ponad 150 domen, a wśród nich z wielu cenionych portali;
    • wsparcie dla innych kanałów – jeden materiał może jednocześnie być wykorzystany w serwisach społecznościowych, e-mail marketingu czy nawet w reklamach w ramach Google Ads.

    Content marketing bezdyskusyjnie się opłaca. Przynosi wysoki zwrot z inwestycji, niemniej stworzenie materiału, który pomoże zrealizować cele, nie jest łatwe. Z tego względu kluczowe jest wsparcie specjalistów, którzy przygotują odpowiednie treści.


    Lubisz czytać nasze artykuły?

    Otrzymuj świeże informacje o nowych treściach i promocjach.



    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz! Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!
    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!

    Artykuł sponsorowany.


    Oceń artykuł
    [Głosów: 1 Średnia: 5]
    Polub nasz profil na Facebook!
    Previous ArticleZacięta rywalizacja i wiele emocji na V Mistrzostwach Warmii i Mazur w E-Sporcie
    Next Article Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci – 5 kroków do zwiększenia prywatności
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Najnowsze komentarze
    • Adam Niestety nic nie zastapi zdrowego rozsądku i sprawdzania podejrzanych rzeczy, sam dalem s...Bezpieczeństwo w sieci – nowe zagrożenia w Q4 2024
    • Adam Bardzo ciekawy artykuł a dzięki podpowiedziom z Waszego serwisu mam bardzo fajny inter...Kiedy warto inwestować w on-premise, a kiedy wybrać rozwiązania chmurowe? Sprawdzamy opłacalność serwerów
    • Arkadiusz Zakrzewski Witam, Niestety nie my (firma CORE, dystrybutor marki AVG, Avast i Norton w Polsce) jesteś...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Nadia Napisałam już maila w tej sprawie, wypróbowałam opcję darmowego trialu i niestety cóż… no...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Wojtek Interesujący temat, ciekawe ile firm w Polsce w ogóle ma świadomość, jakie koszty idą za t...Raport kosztów naruszeń bezpieczeństwa danych w 2024 r. i przegląd najważniejszych zagrożeń
    Włącz cyberbezpieczeństwo
    Avast 15% taniej!
    Skuteczny Antywirus
    Encyklopedia Bezpieczeństwa AVG
    O nas

    TrybAwaryjny.pl tworzony jest przez doświadczonych ekspertów i pasjonatów. Porusza tematy około technologiczne, IT oraz cyfrowe. Tworzymy autorskie i darmowe artykuły, porady dla domu i firm, rankingi a także regularnie odpowiadamy na wszystkie pytania naszych czytelników. Jeśli masz problem z komputerem, tabletem czy telefonem lub chciałbyś zapytać o dowolny aspekt związany z siecią, nasi specjaliści udzielą Ci konkretnych odpowiedzi.

     

    Cyberbezpieczeństwo

    Pomagamy zrozumieć zagrożenia w Internecie oraz tłumaczymy jak bezpiecznie korzystać z telefonu, tabletu i komputera. Szeroko opisujemy cyberzagrożenia, na które są narażeni użytkownicy i wyjaśniamy jak skutecznie się przed nimi bronić. Posiadamy dedykowany dział, w którym poruszamy bezpieczeństwo dzieci oraz oferujemy rozwiązania antywirusowe dla domu, firm, szkół i placówek państwowych.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2025 Trybawaryjny.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    wpDiscuz