Internauci mają coraz większe oczekiwania wobec stron WWW i materiałów zamieszczanych w sieci. Co za tym idzie, właściciele serwisów powinni skupić się na tworzeniu contentu, który jest wartościowy i na tyle interesujący dla odbiorców, że będą skłonni podzielić się nim w serwisach społecznościowych czy też wspomnieć na swoim blogu. To właśnie jeden z celów content marketingu.
Spis treści
Czym jest content marketing?
Content marketing obejmuje zarówno treści, jak i inne materiały m.in. infografikę, wideo, raport w pliku PDF i nie tylko. Jego celem jest stworzenie takiego materiału, który zaktywizuje odbiorców i zachęci nie tylko do zapoznania się z nim, ale również podzielenia się. Dzięki temu content może trafić do mnóstwa użytkowników w serwisach społecznościowych.
Według Semrush 79% firm wykorzystuje content marketing do zdobywania wysokiej jakości leadów. 84% badanych przedsiębiorstw ma opracowaną strategię prowadzenia takich działań. 3 na 4 marketerów uważa, że content marketing jest skuteczny. Z wielu analiz rynkowych wynika, że w najbliższych latach budżety wykorzystywane przez firmy na takie działania będą rosły. 30% marketerów jest zdania, że wysokiej jakości treści są jednym z najważniejszych czynników, od których zależy wiarygodność marki.
Jakie korzyści przynosi content marketing?
Marketing treści to działania, które mogą przynieść przedsiębiorstwu wiele korzyści. Jak firmy próbują osiągnąć cele – jakimi działaniami? Co udało im się zrealizować?
Narzędzia content marketingu
Jak wynika z badania IAB Polska, firmy sięgają najczęściej po następujące materiały:
- kontekstowe – 82%,
- mailingowe – 79%,
- do social media – 70%,
- PR – 57%,
- interaktywne – 39%.
Content marketing jest o 62% tańszy niż tradycyjny marketing, a jednocześnie – według analizy Demand Metric – przynosi trzy razy wyższy zwrot z każdego zainwestowanego dolara. Przeciętnie marketerzy wykorzystują 25% budżetu, który mają do dyspozycji, na content marketing.
Cel wykorzystania content marketingu
W ubiegłym roku marketerzy B2C wykorzystali content marketing do osiągnięcia niektórych ze swoich najważniejszych celów.
Jak wynika z raportu B2C Content marketing 2020, specjaliści wykorzystywali takie działania, aby osiągnąć następujące cele w 2019 roku:
- 82% – budowanie świadomość marki,
- 75% – edukowanie odbiorców,
- 65% – budowanie wiarygodności i zaufania,
- 61% – zdobywanie klientów,
- 55% – zwiększenie lojalności obecnych klientów,
- 51% – wsparcie wprowadzenia nowego produktu lub usługi,
- 49% – dbanie o odbiorców, subskrybentów i leady,
- 48% – generowanie sprzedaży,
- 38% – budowanie listy subskrypcyjnej.
Korzyści z content marketingu
A jakie korzyści wynikają z tych działań? Zaliczamy do nich przede wszystkim:
- zwiększenie ruchu na stronie – jeśli materiał trafi w gusta odbiorców, będzie udostępniany w serwisach społecznościowych i przyniesie duży ruch. Odwiedziny w serwisie powodują, że internauta może zapisać się do newslettera, wysłać zapytanie o ofertę, zamówić produkt lub podjąć inne działania. Oczywiście, taki rezultat wymaga profesjonalnego podejścia do przygotowania materiału – może to zapewnić doświadczona agencja marketingu treści;
- budowanie pozytywnego wizerunku – wartościowe materiały, które trafiają do klienta, mogą sprawić, że uzna twórców za profesjonalistów. Będzie szukać porad na stronie i na podstawie rekomendacji podejmować decyzje zakupowe;
- wsparcie dla pozycjonowania – dzięki content marketingowi można zdobywać linki prowadzące do strony. Jeśli na blogu firmy znajduje się np. wartościowy raport, może być podawany jako źródło informacji do różnych treści w sieci. To sposób na zdobycie linków, które – w przypadku konieczności zapłaty za nie – byłyby bardzo kosztowne. Doskonałym przykładem jest raport publikowany przez Gemius dotyczący sprzedaży w sieci. Do strony z informacją o edycji 2021 publikacji prowadzą według Ahrefs linki z ponad 150 domen, a wśród nich z wielu cenionych portali;
- wsparcie dla innych kanałów – jeden materiał może jednocześnie być wykorzystany w serwisach społecznościowych, e-mail marketingu czy nawet w reklamach w ramach Google Ads.
Content marketing bezdyskusyjnie się opłaca. Przynosi wysoki zwrot z inwestycji, niemniej stworzenie materiału, który pomoże zrealizować cele, nie jest łatwe. Z tego względu kluczowe jest wsparcie specjalistów, którzy przygotują odpowiednie treści.
Artykuł sponsorowany.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!