Pozycjonowanie stron internetowych to aktualnie jedno z najbardziej efektywnych działań marketingowych, pozwalających na zwiększenie wartościowego i konwertującego ruchu w naszej witrynie. Widoczność na pierwszych stronach wyników wyszukiwania to szansa na dotarcie do potencjalnych Klientów, którzy wiedzą czego chcą i być może szukają… właśnie Ciebie!
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron to wszelkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności danej strony WWW w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron dzieli się na dwa obszary – działania on-site wykonywane w obrębie witryny, a także działania off-site, które odbywają się poza witryną internetową.
Co to jest pozycjonowanie stron on-site? Czym jest optymalizacja SEO?
Pozycjonowanie stron On-Site, nazywane również optymalizacją SEO, skupia się na poprawianiu działania witryny, jej struktury, treści na stronie, kodu strony czy linków wychodzących, zgodnie z wytycznymi Google, tak by strona była jednocześnie:
- jak najłatwiejsza w obsłudze dla użytkownika,
- jak najczytelniejsza dla robotów Google,
- jak najbardziej odpowiadająca na zapytania wpisywane do wyszukiwarki.
Optymalizacja SEO jest bardzo ważna w całym procesie pozycjonowania, ponieważ strony, które spełniają wymogi wyszukiwarki, mają dużo większą szansę na pojawienie się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, niż te, które do wymogów się nie dostosowują.
W optymalizacji SEO używamy tak zwanych fraz kluczowych, czyli zwrotów lub słów, wpisywanych do wyszukiwarki, na które chcemy być widoczni. Frazy te muszą być powiązane z tematyką strony i powinny jak najlepiej odpowiadać jej treści.
Przeczytaj też artykuł o tym czym różni się SEO i SEM: https://greenparrot.pl/blog/seo-sem-co-to-jest/
Co to jest pozycjonowanie off-site? Czym jest link building?
Pozycjonowanie stron off-site to tak zwany link building czyli budowanie linków do pozycjonowanej strony internetowej. Linki do pozycjonowanej witryny są bardzo ważne w procesie pozycjonowania, ponieważ wskazują, że linkowana witryna jest wartościowa i godna uwagi.
Wartościowe linki stanowią bardzo czynnik ważny dla algorytmu wyszukiwarki Google. Podczas procesu pozycjonowania warto skupić się na nie na ilości linków, a na ich jakości. Odnośniki do pozycjonowanej witryny powinny pochodzić z zaufanych stron internetowych o dużym autorytecie.
Istnieje wiele technik budowania linków – niektóre są skuteczne, inne mniej, jeszcze inne mogą zaszkodzić pozycjonowanej witrynie, zamiast jej pomóc. Dlatego tak ważne jest znalezienie wykwalifikowanego specjalisty, który posiada rozległą wiedzę i doświadczenie w obszarze pozycjonowania stron internetowych. Sprawdź ofertę agencji reklamowej Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.
Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania strony, może przynieść Ci długofalowe efekty, objawiające się wartościowym ruchem, który pozostanie z Tobą na długi czas. Zaskocz swoją konkurencję i zacznij pozycjonować swoją stronę internetową już teraz.
Artykuł Sponsorowany
Firmy z roku na rok coraz więcej budżetów przeznaczają na link-building. To oznacza, że zwlekanie z decyzją o pozycjonowaniu własnej strony firmowej z każdym dniem umacnia konkurencję. Jeżeli myślimy o długoterminowym pozyskiwaniu klientów z internetu, to pozycjonowanie dobrym wyborem.
Przy branżach cechujących się dużą sezonowością trzeba także rozważyć na poważnie linki sponsorowane z Google ADS.
Bardzo dziękujemy za ciekawy komentarz, panie Pawle! Zgadzamy się w pełni.