Problem wystąpił w piątek. Dotyczy on aktualizacji baz wirusów w wersji iAVI 3292. Podatne systemy to Windows 7 64bit i Windows Server 2008 64bit, a błąd pojawia się we wszystkich wersjach 64bit AVG 2011 (zarówno darmowych jak i komercyjnych).
Uprzedzając obawy – do żadnego kataklizmu nie doszło. W naszej pomocy technicznej odebraliśmy tylko jedno zgłoszenie dotyczące systemu, który nie uruchamia się po potwierdzeniu restartu spowodowanego ostatnią aktualizacją. W kilka minut system został przywrócony do funkcjonalności. Błyskawiczne usunięcie felernej aktualizacji z serwerów maksymalnie ograniczyło ilość unieruchomionych komputerów.
W razie wątpliwości dział pomocy technicznej pozostaje do dyspozycji. Odpowiemy na wszelkie pytania, a za całe zamieszanie w imieniu centrali przepraszamy.
Na wszelki wypadek dla wszystkich potrzebujących pomocy zamieszczam poniżej szczegóły błędu oraz rozwiązanie problemów spowodowanych przez aktualizację 3292.
Najważniejszą informacją jest, że felerna aktualizacja po niespełna godzinie została wycofana z serwerów aktualizacyjnych. Błąd w aktualizacji dotyczył umieszczenia nieodpowiedniej wersji jednego z plików w zestawie, który był przeznaczony dla AVG 9.0 – a więc jest to typowo ludzka pomyłka.
Już w piątek około południa dostępna była pierwsza szybka porada dotycząca uruchomienia systemów, które po aktualizacji wpadały w pętlę restartów połączonych z blue screenem (BSOD).
Aktualnie dostępna jest już kompletna solucja dla wszystkich, których systemy ucierpiały.
Dokładne instrukcje usunięcia problemu zostały opublikowane w FAQ: //www.avg.com/pl-pl/faq?num=4079
- Pobieramy albo obraz ISO do nagrania bootowalnej płyty CD albo archiwum ZIP do przygotowania bootowalnego nośnika USB.
- Obraz ISO nagrywamy na czystą płytę CD dowolną aplikacją – Nero, ImgBurn, BurnAware Free, Ashampoo itp. wedle uznania.
- W przypadku wersji bootowalnej dla USB archiwum ZIP rozpakowujemy i uruchamiamy setup.exe, aby przygotować nośnik jako Rescue disk.
- Uruchamiamy komputer z utworzonego nośnika i czekamy na zakończenie jego rozruchu.
- W oknie głównym RescueCD zgodnie z informacją naciskamy dowolny klawisz aby wykonać automatyczną naprawę systemu.
- Po ukończeniu procesu automatycznej naprawy systemu potwierdzamy informację o konieczności ponownego uruchomienia komputera wciskając ENTER.
- System uruchomi się poprawnie ale AVG nie będzie działało. Aby przywrócić pełną funkcjonalność programu w oknie głównym AVG korzystamy z opcji NAPRAW.
Proces naprawy ilustruje również prezentacja video:
Jeśli w oknie głównym AVG 2011 widnieje informacja, że aktualna wersja baz wirusów to 3292, a Twój komputer domaga się restartu, skorzystaj z narzędzia, które rozwiąże problem przed ponownym uruchomieniem komputera:
//update.avg.com/softw/10/update/fixcorex3.exe
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Wykorzystaj wielofunkcyjny antywirus AVG do pełnej ochrony Twojego komputera.
No i drugi telefon był od nas 🙂 Generalnie dopóki nie ma restartu serwera nie ma tragedii. Po restarcie nie ma żadnej możliwości uruchomienia serwera (nawet w trybach awaryjnych, trybach przywracania ostatniej dobrej konfiguracji itp.) Nie ukrywam, że podnosi to trochę adrenalinę, ale po telefonie do AVG
(Core) i lekturze bloga wszystko jest jasne.
Jest trzeci przypadek na szczęście już były informacje na forum więc było nieco mniej stresu.
Metoda naprawy opisana na blogu nie działa przy bardziej rozbudowanych serwerach. Obraz iso nie zawiera sterowników do serwerowych kontrolerów dyskowych i po starcie z cd pojawia się komunikat w stylu „no volume avaliable”. Należy ręcznie usunąć wadliwe pliki AVG (system musi wystartować z dysku instalacyjnego Windows Server w trybie wiersza poleceń).
Podane metody również zawodzą przy naprawie Win 7 64 bit / ToshibaSatellite C650.
/probably buggy MP table/ 🙁
No i drugi telefon był od nas 🙂 Generalnie dopóki nie ma restartu serwera nie ma tragedii. Po restarcie nie ma żadnej możliwości uruchomienia serwera (nawet w trybach awaryjnych, trybach przywracania ostatniej dobrej konfiguracji itp.) Nie ukrywam, że podnosi to trochę adrenalinę, ale po telefonie do AVG (Core) i lekturze bloga wszystko jest jasne.
Jest trzeci przypadek na szczęście już były informacje na forum więc było nieco mniej stresu.
Metoda naprawy opisana na blogu nie działa przy bardziej rozbudowanych serwerach. Obraz iso nie zawiera sterowników do serwerowych kontrolerów dyskowych i po starcie z cd pojawia się komunikat w stylu „no volume avaliable”. Należy ręcznie usunąć wadliwe pliki AVG (system musi wystartować z dysku instalacyjnego Windows Server w trybie wiersza poleceń).
Podane metody również zawodzą przy naprawie Win 7 64 bit / ToshibaSatellite C650. /probably buggy MP table/ 🙁