Każdy przedsiębiorca wie, że aby działalność, którą prowadzi, nie upadła, musi nieustannie dbać o klientów. Zależnie od rodzaju działalności – od tego, co sprzedaje lub jakie usługi oferuje – będzie mu zależało na tym, by klienci do niego powracali albo też będzie nieustannie zabiegał o nowych.
Przykładem firm z poszczególnych kategorii może być zakład fryzjerski (do którego zadowolony klient będzie wracał raz na jakiś czas) oraz producent mebli warsztatowych na zamówienie – jeśli ktoś raz wyposaży warsztat, raczej nie będzie tego robił ponownie. Może zamówi jeszcze jakieś nowe szafki, ale nie ma co liczyć na stałych klientów. Dlatego też trzeba nieustannie zabiegać o uwagę nowych.
Czy twój biznes potrzebuje strony internetowej?
Trudno prowadzić w dzisiejszych czasach o rozpoznawalność bez obecności w Internecie. Nie zdobędziesz nowych klientów, jeżeli nie dowiedzą się oni, że twoja firma istnieje i oferuje usługi lub produkty, które mogą ich zainteresować. Gdzie jednak szukać nowych potencjalnych klientów?
Najłatwiej jest ich znaleźć w Internecie – czy to za pomocą reklam, czy na portalach społecznościowych. Prowadzenie profili w social media to dziś warunek sine qua nona rozpoznawalności firmy. Budowanie marki zaczyna się od budowania relacji z klientem. Bez tego ani rusz w rzeczywistości wolnorynkowej!
Jednak dobre profile w social media to nie wszystko – za ich pomocą można się reklamować, jednak nie są najlepszą drogą aby przedstawić swoją ofertę potencjalnemu klientowi. Pomyśl przez chwilę jak on – czy miałbyś ochotę przekopywać się przez stare wpisy i zbierać informacje z różnych postów, czy wolałbyś mieć wszystko zebrane w jednym miejscu – na przykład na firmowej stronie internetowej? Odpowiedź jest oczywista, jednak mimo to nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że pomimo prowadzenia kont na portalach społecznościowych powinni również założyć stronę internetową, na której prezentowaliby ofertę swojej firmy.
Jak stworzyć stronę internetową?
Stworzenie strony internetowej nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać – dostępne w sieci gotowe szablony stron, zarówno płatne, jak i darmowe, to tylko jeden element firmowej witryny. Fakt faktem, to tę część będą oglądać klienci, jednak sama strona to nie wszystko.
Potrzebny jest jeszcze adres, gdyż inaczej użytkownicy aby znaleźć naszą stronę musieliby posługiwać adresem serwera i konieczne byłoby wpisywanie ciągów niepowiązanych ze sobą znaczeniowo znaków, aby namierzyć serwer i znajdujące się na nim dane strony.
Sercem strony internetowej jest serwer. Serwer to komputer, na którym znajdują się dane strony – kiedy jakiś użytkownik chce wyświetlić stronę, do serwera wysyłane jest zapytanie o owe dane – jeśli serwer jest aktywny, a użytkownik ma prawo dostępu, serwer wysyła żądane dane do komputera użytkownika, a strona się wyświetla. Wszystkie te rzeczy dzieją się w mgnieniu oka, jednak nie może być strony internetowej bez serwera.
Najpopularniejszą formą korzystania z serwera bez konieczności samodzielnego zakładania go jest hosting stron www.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!