Zrobiliśmy małe wprowadzenie do wirtualnych asystentów. Porównaliśmy cztery najbardziej popularne i wskazaliśmy naszym zdaniem aktualnego zwycięzcę. Tekst jednak był skierowanych do pojedynczych osób, które korzystają z nich w pracy i w domu, jednak wyłącznie na swój własny użytek. Amazon nie pierwszy raz jako pierwszy robi krok wprzód tworząc ofertę skierowaną do biznesu. Idealnie dla całej, dużej organizacji. W tym artykule przedstawimy Alexę dla Biznesu, asystenta, który ułatwi pracę całemu zespołowi.
Alexa dla biznesuy – dlaczego Twój biznes jej potrzebuje?
Spis treści
- Główne założenia
- Jak działa obsługa powierzchni konferencyjnej?
- Jaki zysk jest z personalnych urządzeń?
- Co z tą personalizacją?
- Ile to wszystko kosztuje?
- Podsumowanie
- Pytania?
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Główne założenia
Amazon przedstawia pomysł na lepszą organizację środowiska pracy. Podaje przy tym kilka domyślnych możliwości, ale również dostarcza narzędzia, by spersonalizować Alexę bardzo mocno pod warunki naszej firmy.
Mamy dwie główne odnogi, Alexa zarządza wyłącznie pomieszczeniami konferencyjnymi i spotkaniami firmowymi lub do tego pracownicy mogą korzystać z osobistego asystenta.
Ten stworzy, przełoży, odwoła spotkanie, zadzwoni do innej osoby z firmy, wepnie się do istniejącego spotkania, stworzy listę rzeczy do zrobienia, przypomni o zadaniu, które mieliśmy wykonać, a nawet napisze maila, którego mu podyktujemy.
Jak działa obsługa powierzchni konferencyjnej?
Bardzo prosto. W każdym pomieszczeniu montujemy głośnik z rodziny Echo. Możemy albo go skonfigurować ręcznie, albo tylko podłączyć do firmowego wifi i wszystko zrobić zdalnie z poziomu narzędzi administratora.
Przypisujemy do niego miejsce (na przykład numer salki), podłączamy do niego urządzenia do sterowania ekranem, roletami, czy projektorem bądź telefonem VoIP. Wchodzimy i wydajemy polecenia głosowo, a Alexa sama uruchamia odpowiednie urządzenia.
Możemy też poprosić o zapisanie nagrania ze spotkania czy uruchomienie internetowego pokoju, do którego będą mogli się wdzwonić ci, którzy nie mogli się fizycznie stawić na spotkanie. Możemy też wejść do pomieszczenia i zapytać Alexy czy jest ono zajęte i jeśli tak, to w jakich godzinach, czy zająć je, w przypadku gdy jest wolne.
Jaki zysk jest z personalnych urządzeń?
Tak jak oczywiście zarządzanie salkami konferencyjnymi jest przydatne, tak dobrze móc to zrobić z poziomu swojego biura. Dzięki temu możemy sprawdzić dostępność salek, zarezerwować jakąś, a wychodząc z biura poprzez Alexę nakazać wszystko przygotować i przyjść na gotowe.
Do tego z głośnikiem echo w biurze możecie tworzyć na bieżąco realizować zadania z listy, zarządzać spotkaniami, dzwonić, wyszukiwać informacji, dyktować emaile i słuchać tych, które przyszły do was. Wyobraźcie sobie, że każdy pracownik ma własnego asystenta, który o wszystkim przypomina i organizuje wiele rzeczy, a zajmuje tylko trochę miejsca na biurku i jest niezwykle tani.
Co z tą personalizacją?
Przede wszystkim Alexa dla Biznesu współpracuje z tak zwanym AWSem, czyli narzędziami Amazona do obliczeń i baz danych w chmurze, do tego dochodzą narzędzia DevOps, kontenery Dockera oraz cały szereg innych rozwiązań współpracujących pod wspólnym szyldem Amazonu.
Do tego dochodzi możliwość pisania własnych narzędzi, tylko dla naszej firmy bądź korzystanie, z tych, które stworzyli inni użytkownicy i udostępnili publicznie.
Są tam listy zakupowe, szersza obsługa poczty, kalendarza, pomoc przy obsłudze bankowej, czy liczenie czasu pracy pracowników. Możliwości są nieskończone i ograniczone wyłącznie wyobraźnią waszą lub waszych pracowników.
Ile to wszystko kosztuje?
W zależności od tego jakie urządzenia potrzebujecie, to najtańsze z nich można dostać za 200 zł, model z wyświetlaczem dotykowym to koszt rzędu 800 zł. Pomnóżcie to przez ilość biur i salek konferencyjnych w waszej firmie. Do tego dochodzi opłata miesięczna za obsługę biznesową dla Amazonu.
7$ za urządzenie wspólne (takie jak w salce) i 3$ za użytkownika indywidualnego. W tym pierwszym przypadku urządzenie to nie ma przypisanego użytkownika i każdy kto ma fizyczny dostęp do niego może z niego skorzystać. W tym drugim przypadku możemy logować się na dowolnej liczbie urządzeń w tym, na tych wspólnych, a indywidualność polega na tym, że mamy zsynchronizowany dostęp do naszego kalendarza, poczty i innych narzędzi, gdzie wymagane jest konto osobiste.
Podsumowanie
Alexa dla biznesu to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które lubią nowe technologie, nie boją się ich wdrażać i mają pomysł na to jak je wykorzystać. Osobisty asystent dla każdego pracownika biurowego za 10 zł / miesięcznie, to brzmi jak bajka.
Do tego zintegrowanie systemów w salkach konferencyjnych i ograniczenie dostępu dla osób, które nie muszą się na tym znać to duża korzyść dla pracowników działu IT. Nawet koszt wejścia nie jest wysoki przy urządzeniach kosztujących po 200 zł. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by zrobić to w kilku krokach. Najpierw same salki, a dopiero później osobisty głośnik Echo w każdym biurze.
Pytania?
Tradycyjnie, jeśli macie pytania, czekamy na nie w komentarzach. Z przyjemnością na nie odpowiemy.
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Sprawdź AVAST Business Antivirus – antywirus dla firmy. Wszystko co potrzebne do ochrony małej firmy w jednym miejscu.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!