Pozycjonowanie ‒ jedni nie wyobrażają sobie bez niego realizacji celów biznesowych, inni uważają, że jest zbędne. Jak jest w rzeczywistości? Czy warto walczyć o uzyskanie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Jaką rolę spełniają działania prowadzące do lepszej widoczności w sieci? Odpowiadamy!
Spis treści
- Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
- Pozycjonowanie – jakie jeszcze ma zalety?
- Co oprócz pozycjonowania?
- Dlaczego pozycjonowanie to strzał w dziesiątkę?
- Kiedy pozycjonowanie będzie strzałem w kolano?
- 1stplace.pl ‒ e-marketing dostosowany do specyfiki Twojej firmy
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Funkcjonalna, nowoczesna i oczywiście widoczna w sieci strona internetowa stanowi ważne narzędzie w zdobywaniu klientów. Odpowiednio zoptymalizowana witryna umożliwia zwiększenie rozpoznawalności, rozwój biznesu i pomnożenie zysków. Jeśli więc zależy nam, by każdego dnia być o krok bliżej do realizacji celów biznesowych, powinniśmy rozważyć inwestycje w e-marketing.
Pozycjonowanie w szczególności zalecane jest firmom, które stawiają na długofalowe strategie. Chcących poświęcić czas i energię, by zdobyć oraz utrzymać miejsce w TOP10 i cieszyć się z efektów prac przez długi czas.
Pozycjonowanie – jakie jeszcze ma zalety?
Jakie zalety ma pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania obejmuje różnego typu działania w obrębie strony internetowej. Zoptymalizowana, zawierająca wartościowe treści, szybko ładująca się strona, jest drogą do wyższej konwersji. Konwersji, której dokonają zarówno użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania (czyli pozyskani dzięki pozycjonowaniu), jak i z kanałów w mediach społecznościowych, z kampanii Google & Facebook Ads, z Profilu Firmy w Google, z artykułów umieszczonych na portalach zewnętrznych. A także tacy, którzy w okno wyszukiwania wpiszą adres URL strony (np. https://1stplace.pl/pozycjonowanie/). Dzięki optymalizacji wykonanej w ramach SEO, zwiększymy satysfakcję użytkowników trafiających do nas ze wszystkich kanałów.
Trwałe rezultaty to kolejna, niezwykle ważna zaleta pozycjonowania. Optymalizacja treści, przygotowanie kontentu, kompresja grafik, atrybuty alt to prace, które po wdrożeniu “zostają na stronie”. Wykonane działania nie zostaną anulowane po przerwaniu pozycjonowania. Płacimy za artykuł blogowy raz i pozostaje on na naszym blogu, dopóki go nie usuniemy.
Pozycjonowanie jest najtańszą formą promocji w sieci. W porównaniu z reklamą Google Ads, działania generują niższe koszty. Co więcej, jak już wspomnieliśmy powyżej, wykonane prace nie znikają. W przypadku reklamy Google Ads, kampanie przestaną się wyświetlać od razu po wyczerpaniu budżetu.
Co oprócz pozycjonowania?
Pozycjonowanie warto uzupełnić o inne działania z zakresu marketingu internetowego. Dzięki temu będziemy docierać do użytkowników różnymi kanałami. Co więcej, koszty generowane przez e-marketing zostaną rozłożone na różne media. Oprócz pozycjonowania powinniśmy także zadbać o optymalizację Profilu Firmy w Google, publikację wpisów w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku. Kolejną opcją są kampanie Google & Fb Ads.
Dlaczego pozycjonowanie to strzał w dziesiątkę?
Dlaczego pozycjonowanie to strzał w dziesiątkę? Część zalet już wymieniliśmy, są to:
- długotrwałe efekty
- jedna z tańszych form promocji w sieci
- optymalizacja strony i zwiększenie satysfakcji użytkowników.
To także:
- większe zaufanie wśród klientów (użytkownicy największym zaufaniem darzą witryny zajmujące wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania),
- przewaga nad konkurencją, która nie prowadzi działań z zakresu e-marketingu lub robi to na niewielką skalę,
- wizerunek eksperta (strony z TOP10 uznawane są za najbardziej wiarygodne, takie firmy cieszą się wizerunkiem eksperta).
Kiedy pozycjonowanie będzie strzałem w kolano?
Czy zdarzają się sytuacje, gdy pozycjonowanie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli zależy nam na błyskawicznej reklamie, bardzo szybkim zwiększeniu widoczności w sieci, dotarciu do użytkowników w krótkim czasie, lepszą opcją mogą okazać się kampanie Google Ads.
Takie przypadki zdarzają się, gdy organizujemy bardzo dużą promocję, wprowadzamy zmiany w ofercie, świadczymy usługi wyłącznie przez 2-3 miesiące w roku.
Reklamy płatne widoczne są od razu po uruchomieniu. Bardzo szybko więc dotrzemy do swojej grupy docelowej. Pamiętajmy jednak, że reklamy znikną po wyczerpaniu budżetu.
Nie oznacza to jednak, że całkowicie powinniśmy zrezygnować z pozycjonowania. Działania on-site i off-site z pewnością zaprocentują.
1stplace.pl ‒ e-marketing dostosowany do specyfiki Twojej firmy
Nie wiesz, jakie rozwiązanie będzie najlepsze w przypadku Twojego biznesu? Warto skonsultować się ze specjalistami, którzy pomogą w doborze optymalnych działań. Agencja e-marketingowa 1stplace.pl od lat zajmuje się zwiększaniem widoczności w internecie biznesów o różnej specyfice działania. Zakres usług 1stplace.pl to zarówno budowa stron www i sklepów e-commerce, jak i pozycjonowanie oraz kampanie Google & FB Ads.
Już dziś zadbaj o widoczność biznesu w sieci ‒ to ważny krok w stronę rozwoju Twojej firmy.
Artykuł partnera. CORE – polski dystrybutor antywirusów AVAST i AVG. Poznaj AVAST Business Antivirus antywirus dla biznesu. Wysoko oceniany i nagradzany program do pełnej ochrony/ firmy.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!