IBARD – twoje dane zawsze pod ręką, czyli kopia zapasowa danych w chmurze

2

Praca zdalna jest w ostatnich miesiącach popularną formą wykonywania obowiązków służbowych. Już nie tylko freelancerzy pracują z dowolnego miejsca, ale wielu pracowników etatowych spędza czas w domowym zaciszu, zamiast w swoim biurze. By taka forma była skuteczna i efektywna, konieczny jest stały dostęp do firmowych plików. Zapewni go usługa do backupu danych IBARD, ułatwiający również dzielenie się plikami i współpracę w grupie.

Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy

  • Raport zagrożeń AVG

    INFORMACJE O ZAGROŻENIACH

    Darmowa, krótka, zwięzła i rzeczowa forma dotycząca najnowszych zagrożeń pojawiających się w internecie. Wirusy, wycieki haseł, wyłudzenia danych. Informacje prosto na Twój e-mail.

    Zapisz się

  • AVG Ultimate

    NAJLEPSZY ANTYWIRUS

    Najlepszy antywirus od AVG. Ponad 80 unikalnych aplikacji. Ochrona komputera i urządzeń Android. Połączenie zaawansowanej ochrony dla komputera i smartfona. BEZ LIMITU STANOWISK

    Sprawdź

  • Encyklopedia Bezpieczeństwa AVG

    PRAKTYCZNY PORADNIK DLA CIEBIE

    Darmowy poradnik przygotowany przez ekspertów AVG dla osób, które słabo znają się na komputerach. Zawiera podpowiedzi, rady, wskazówki zwiększające Twoje bezpieczeństwo.

    Zapisz się

  • AVG TuneUp

    PRZYSPIESZENIE KOMPUTERA I SMARTFONU

    Currently, the best program on the market to optimize, manage, free up space and speed up the work of a computer and Android smartphone . [emergency mode] UNLIMITED POSITIONS

    Sprawdź

Comarch IBARD

IBARD to usługa, dzięki której home office może być efektywny, bo nie trzeba tracić czasu na poszukiwanie niezbędnych informacji. To narzędzie do backupu danych w domu i w firmie, które pozwala na bezpieczne udostępnianie i przechowywanie informacji. Zapewnia też synchronizację plików między komputerami oraz innymi urządzeniami.

Jeżeli więc:

  • pracujesz na kilku urządzeniach jednocześnie
  • współpracujesz z innymi i potrzebujesz sprawnie wymieniać się dokumentami
  • boisz się, że dane mogą zostać ukradzione lub utracone
  • męczy cię ciągłe wykonywanie fizycznej kopii zapasowej plików
  • dokumenty, na których pracujesz, są poufne i nie mogą wpaść w niepowołane ręce

usługa IBARD ułatwi ci życie.

Backup danych, szyfrowanie, chmura - to wszystko zawiera IBARD.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Czym jest IBARD?

Backup danych do chmury jest obecnie jednym z najczęściej używanych sposobów zabezpieczenia danych przed kradzieżą i utratą. Comarch IBARD to uniwersalna usługa do backupu baz danych oraz backupu plików i folderów – przeznaczony zarówno dla małych, jak i dużych firm, chcących w bezpieczny sposób przechowywać pliki.

Pozwala robić kopię zapasową danych z komputera, a także ważnych informacji z urządzeń mobilnych (backup danych z telefonu lub tabletu).

Usługa dba o bezpieczeństwo plików szyfrując je  podczas przesyłania oraz magazynowania. Każdy użytkownik ma również swój własny klucz szyfrujący pozwalający mu zakodować swoje dokumenty tak, by nikt inny nie mógł ich odczytywać.

Praca na wielu urządzeniach również nie jest problemem. Aplikacja umożliwia zdalną synchronizację plików dzięki czemu można korzystać z zasobów firmy na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu (lub z zainstalowaną aplikacją IBARD).

Czy IBARD jest dla mnie?

Tak, IBARD powstał z myślą o wykorzystaniu w każdym biznesie – zarówno mniejszych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach. Usługa jest dostępny na rynku od 2009 roku i korzysta z niego 40 tys. firm. Jeżeli i w Twojej firmie konieczny jest stały dostęp do aktualnych plików, pracujesz na wielu urządzeniach jednocześnie lub współpracujesz w teamie, to rozwiązanie firmy Comarch spełni twoje oczekiwania. Zapewni pełny dostęp do niezbędnych danych z każdego miejsca, co pozwoli na pracę w domu, jak również na swobodne korzystnie z firmowych plików w podróży.

IBARD można zamówić w wybranym planie taryfowym, dostosowanym do wielkości przedsiębiorstwa. Można również stworzyć rozwiązanie indywidualne, szyte na miarę dla firmy.

Jakie funkcje ma program IBARD?

Podstawowe funkcje IBARD to udostępnianie plików, kopia zapasowa i synchronizacja.

1) Backup plików i baz danych

Usługa IBARD (poza standardowym backupem baz danych MS SQL) umożliwia tworzenie harmonogramów kopii zapasowych z urządzeń typu komputer, telefon oraz serwer. Automatyczny backup danych pozwala uniknąć konieczności wykonywania ich ręcznie (dane same zsynchronizują się w wybranym czasie).

2) Synchronizacja plików między urządzeniami

Dzięki jednemu kliknięciu możliwe jest aktualizowanie plików do najnowszej wersji na wszystkich urządzeniach podpiętych pod aplikację. A jeżeli okaże się, że najnowszy plik nie jest tym czego szukasz, masz możliwość podglądnięcia jego wcześniejszych wersji. IBARD pozwala odtworzyć proces zmian (aż do 20 wersji wstecz!) i powrócić do wcześniejszej kopii pliku, jeśli będzie to konieczne.

3) Gwarancja bezpieczeństwa przechowywanych plików

Aplikacja wykorzystuje szyfrowanie AES-256 bit i klucz szyfrujący.  AES to symetryczny szyfr blokowy przyjęty jako norma przez amerykański urząd standaryzacyjny. Dane przesyłane chroni szyfrowane połączenie SSL 128-bit (takie samo szyfrowanie jest używane w kontaktach z bankami). By zwiększyć bezpieczeństwo, IBARD nie przechowuje kluczy szyfrujących swoich klientów (nie mogą zostać wykradzione i użyte).

4) Bezpieczne udostępnianie zasobów

Pliki mogą być udostępniane między użytkownikami programu oraz osobami z zewnątrz na wiele sposobów:

  • Współpracownicy otrzymają dostęp do wybranych plików oraz do określonej wielkości przestrzeni dyskowej po dodaniu ich adresu e-mail. Współpracownicy otrzymują możliwość wyłącznie podglądu lub edytowania pliku.
  • Partnerom z zewnątrz można udostępnić plik przez link bezpośredni. By zapewnić jeszcze lepszą ochronę danych plik może zostać zabezpieczony hasłem, a link stracić ważność po wybranym okresie czasu. Pliki wysłane poprzez link partnerom z poza usługi IBARD mogą być wyłącznie pobrane bez możliwości edycji.
  • Pliki można udostępniać również przy pomocy protokołu FTP oraz szyfrowanej transmisji protokołu i FTPS.

IBARD krok po kroku – krótka instrukcja obsługi

Aplikacja IBARD jest intuicyjna i łatwa w obsłudze. Poniżej przedstawiamy jak dodać nowego członka zespołu, jak przygotować pliki do backupu oraz jak udostępnić pliki z serwera innym użytkownikom.

Jak dodać dodatkową osobę w usłudze IBARD?

  1. W głównym menu z panelu z lewej strony wybieramy zakładkę Użytkownicy.
    Dodawanie nowej osoby do aplikacji IBARD.

    Klikamy w pole Użytkownicy.

  2. Klikamy w ikonę przedstawiającą osobę z plusem w celu dodania nowego użytkownika.
    Jak dodać nowego użytkownika do aplikacji IBARD.

    Klikamy w ikonę dodania nowego użytkownika.

  3. Tutaj dodajemy nazwę nowego użytkownika.
  4. Tutaj dodajemy adres e-mail nowego użytkownika.
  5. Tutaj ustalamy maksymalną przestrzeń dyskową jaką może wykorzystać użytkownik
  6. Zezwalamy lub nie na udostępnianie plików poprzez link.
  7. Blokujemy konto jeżeli chcemy uniemożliwić danemu użytkownikowi korzystanie z danych w aplikacji.
  8. Zapisujemy ustawienia. Nowy użytkownik został utworzony.
    Nadawanie uprawnień do plików w aplikacji IBARD.

    Tutaj przypisujemy komu i jakie uprawnienia do plików możemy dać.

Jak dodać plik do usługi IBARD?

  1. W głównym menu z lewego panelu wybieramy Moje dane (1), a następnie klikamy w ikonę chmury (2).
    Jak dodać nowy plik do aplikacji IBARD.

    Wybieramy Moje dane a następnie klikamy w ikonę chmury z plusem.

  2. Wybieramy plik z naszego lokalnego dysku (1) i klikamy otwórz (2) aby dodać plik na serwer.
    Jak krok po korku dodać plik w aplikacji IBARD.

    Wybieramy plik do dodania z dysku komputera.

  3. W tym miejscu (1) pojawia się dodany plik. Jeżeli chcemy aby plik został zapisany w nowym folderze możemy stworzyć go tutaj (2), a następnie klikając prawym przyciskiem myszy na pliku wybieramy opcję przenieś.
    Jak dodać nowy folder w aplikacji IBARD?

    Dowolny plik możemy przenieś do nowo stworzonego folderu.

Jak robić backup danych w firmie oraz ustawić harmonogram?

  1. W głównym menu wybieramy Backup danych (1) następnie Zadania backupu (2) i Pliki i foldery (3).
    Jak ustawić backup plików w aplikacji IBARD?

    Wybieramy Zadania backupu a następnie rodzaj kopi jaki chcemy wykonać.

  2. Wybieramy miejsce gdzie znajduje się folder lub plik którego kopiuję zapasową chcemy wykonać.
    Jak wybrać folder do stowrzenia backupu w aplikacji IBARD?

    Wybieramy folder który zostanie poddany operacji backupu.

  3. Wybieramy lub tworzymy folder w aplikacji gdzie będą przechowywane backupowane pliki.
    Jak stworzyć folder do backupu w aplikacji IBARD?

    Wybieramy lub tworzymy nowy folder do backupu w aplikacji IBARD.

  4. Wybieramy rodzaj harmonogramu oraz w opcji edycji ustawiamy rodzaj plików jakie będą backupowane.
    Jak stworzyć harmonogram backupu w aplikacji IBARD?

    Wybieramy jak powinien wyglądać harmonogram wykonywania backupu.

    Jak nadać filtry do backupu w aplikacji IBARD?

    Wybieramy jakie pliki powinny być wyłączone z tworzenia backupu.

  5. W ostatnim oknie wybieramy dni w które ma być wykonywany backup oraz częstotliwość jego wykonywania.
    Jak ustawić częstotliwość wykonywania backupu w aplikacji IBARD?

    Ustawiamy częstotliwość wykonywania backupu.

Jak udostępnić pliki za pomocą aplikacji IBARD?

  1. Klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę pliku który chcemy udostępnić i wybieramy opcję Udostępnienie.
Jak udostępnić plika za pomocą Aplikacji IBARD?

Klikając na plik prawym przyciskiem myszy wybieramy opcje Udostępnianie.

W menu udostępniania otrzymujemy dostęp do kilku opcji:

  1. Link kierujący bezpośrednio do pliku
  2. Możliwość zahasłowania pliku
  3. Możliwość ustawienia daty wygaśnięcia linku
  4. Dodanie adresu e-mail osoby której powinien zostać udostępniony plik
  5. Wybranie opcji czy plik po udostępnieniu powinien być tylko do wglądu czy również do edycji
Jak krok po kroku udostępnić pliki w aplikacji IBARD?

Ustalamy kto, jak i jak dług będzie miał dostęp do udostępnionych przez nas plików.

Jak stworzyć klucz szyfrujący?

  1. W aplikacji zainstalowanej na komputerze wybieramy Ustawienia, a następnie Generuj klucz szyfrujący.
    Jak krok po kroku stworzyć klucz szyfrujący w aplikacji IBARD?

    W ustawieniach stacjonarnej aplikacji wybieramy opcje generowania klucza szyfrującego.

  2. Wybieramy lokalizację zapisu klucza szyfrującego i potwierdzamy utworzenie. Zapisany klucz będzie nam potrzebny do odczytania zakodowanych plików w przypadku reinstalacji aplikacji lub zmiany komputera.
    Jak wygenerować klucz szyfrujący w aplikacji IBARD?

    Wygenerowany klucz należy zapisać w bezpiecznym miejscu.

     

Poradnik jak korzystać z IBARD – film

Cennik IBARD

Usługa IBARD dostępna jest w czterech głównych pakietach.

  • Ekonomiczny: 210 netto pln
  • Standard: 430 netto pln
  • Biznes: 1300 netto pln
  • Enterprise: wycena indywidualna

Główne różnice między pakietami to:

  • Wielkość przestrzeni dyskowej,
  • Liczba użytkowników,
  • Liczba backupu baz danych,
  • Dostępności API,
  • Backup lokalizacji sieciowej,
  • Dostępność powiadomień e-mail o statusie backupu
Cennik aplikacji IBARD.

Cztery pakiety przygotowane specjalnie dla różnych rozmiarów firm.

Poza podstawowym pakietem cenowym IBARD oferuje specjalne pakiety dla:

  • Aktualnych klientów Comarch ERP
  • Dużych przedsiębiorstw (oferta indywidualna)
  • Firm chcących rozszerzyć własną aplikację dla klientów o współpracę z IBARD (oferta White Label)

Pełny Cennik można zobaczyć na głównej stronie IBARD.

Jak zamówić IBARD?

IBARD umożliwia nam przetestowanie konta przez 60 dni za darmo zanim podejmiemy decyzję o wyborze planu taryfowego.

Aby zarejestrować się i stworzyć konto wystarczy wejść na stronę główną IBARD podać adres e-mail.

Darmowy okres próbny aplikacji IBARD.

Pobierz i testuj przez 60 dni za darmo!

Na podany adres e-mail otrzymamy link z potwierdzeniem oraz kompleksową instrukcję obsługi programu.

Po zalogowaniu otrzymamy dostęp do panelu obsługi programu. Panel jest intuicyjny, a dołączona w wiadomości e-mail instrukcja ułatwia stawianie pierwszych kroków.

Główne menu aplikacji Comarch IBARD.

Główne menu aplikacji IBARD jest bardzo przejrzyste.

Jak uzyskać dostęp do danych w aplikacji IBARD

Poza aplikacją webową możemy zainstalować aplikację na komputerze lub na urządzeniach mobilnych z system Android oraz iOS.

Ibard pobierz:

Aplikacja Android

Aplikacja IBARD iOS

Aplikacja na komputer z systemem Windows

Aplikacja dla urządzeń mobilnych ma dodatkowe funkcje, które pozwalają na robienie kopii zapasowej kontaktów, zdjęć, ustawień i innych ważnych danych przechowywanych na smartfonie. Najważniejsze z nich to:

  • Wysłanie zdjęcia na serwery Comarch IBARD zaraz po jego wykonaniu,
  • Backup plików i folderów gromadzonych w pamięci telefonu lub na zewnętrznej karcie pamięci (funkcja dostępna tylko dla systemu Android),
  • Synchronizacja kontaktów, kalendarzy,
  • Backup skrzynki SMS/MMS,
  • Kopia zapasowa zdjęć, filmów, muzyki.
Aplikacja IBARD dostępna jest na każdą platformę.

Comarch IBARD dostępny jest na komputery jak i na urządzenia mobilne.

Aplikacja IBARD może być również zdalnie zainstalowana na firmowych komputerach. Taka funkcja jest przydatna, w sytuacji, gdy w firmie jest wiele komputerów lub dostęp do nich jest utrudniony (np. są u pracowników w domach). Pełny opis jak dokonać zdalnej instalacji znaleźć można w szczegółowym FAQ IBARD.

Podsumowanie aplikacji IBARD

IBARD do usługa przechowywania danych w chmurze oraz intuicyjna i łatwa w obsłudze aplikacja. Prostota dodawania, usuwania i synchronizowania plików pozwala na sprawne wykonywanie backupów plików oraz szybkie wprowadzanie nowych pracowników do pracy z programem. Do jej najważniejszych zalet należy również bezpieczeństwo danych oraz możliwość dobrania planu taryfowego do potrzeb firmy (lub skorzystanie z indywidualnej oferty).

Jeżeli korzystasz z dużej ilości plików na różnych urządzeniach oraz często przesyłasz pliki do dalszej modyfikacji to aplikacja IBARD jest właśnie dla CIEBIE. Zainstaluj ją, testuj, a później wybierz pakiet, który zapewni ci wystarczającą przestrzeń na dysku w chmurze.

Poniżej krótkie zestawienie najważniejszych funkcji aplikacji IBARD:

  1. Aplikacja mobilna: TAK
  2. Aplikacja stacjonarna na komputer: TAK (plus możliwość instalacji zdalnej)
  3. Aplikacja webowa: TAK
  4. Support: TAK (e-mail, telefon, formularz kontaktowy w aplikacji)
  5. Język polski: TAK (poza tym angielski, niemiecki, hiszpański, francuski)
  6. Pojemność dysku zależna od pakietu: TAK (100 GB, 200 GB, 500 GB, nielimitowane dla pakietu Enterprise)
  7. Ilość użytkowników zależna od pakietu: TAK (2,5,15, nielimitowane)
  8. Wersja testowa: TAK (60 dni)
  9. Backup plików i folderów: TAK
  10. Backup baz danych: TAK
  11. Automatyczna synchronizacja plików na urządzeniach: TAK
  12. Dostęp do poprzednich wersji plików: TAK (opcja dostępna w zależności od wybranej oferty)
  13. Możliwość udostępniania plików: TAK (wewnętrznie innym użytkownikom, za pomocą linków, za pomocą serwera FTP)
  14. Możliwość ustawienia hasła oraz terminu dostępu dla pliku: TAK
  15. Szyfrowanie plików: TAK
  16. Możliwość zdalnej instalacji aplikacji: TAK

Sprawdź darmowy okres próbny!

Zarejestruj się przenieś swoją firmę na zupełnie nowy poziom

Rejestracja IBARD

Chcesz dowiedzieć się więcej? Potrzebujesz pomocy?

Napisz swoje pytanie w komentarzu a my odpowiemy jak najszybciej. W przypadku trudniejszych spraw przekierujemy Twoje pytanie bezpośrednio do pomocy aplikacji IBARD.

Artykuł Partnera

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!

Prowadzisz małą lub średnią firmę?

Pobierz Darmowy Ebook - Bezpieczna firma z AVG, który pomoże Ci zwiększyć bezpieczeństwo biznesu, zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Znajdziesz w nim ponad 30 konkretnych artykułów, dzięki którym dowiesz jak się jak szybko i łatwo, za pomocą darmowych narzędzi zadbać o takie rzeczy jak: polityka bezpiecznych haseł, backup cennych danych, blokowanie portów USB, korzystanie z pulpitu zdalnego, awaryjne odzyskiwanie danych... i wiele, wiele więcej!

Pobierz e-book teraz!

O Autorze

trybawaryjny

Trybawaryjny.pl to strona zawierająca przydatne informacje, porady i ciekawostki dotyczące komputerów, pisane prostym i zrozumiałym językiem. Portal jest tworzony przy współpracy z ekspertami oprogramowania antywirusowego AVG.

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ziom
Ziom
13 dni temu

fajna i chyba nawet polska chmura

Tomasz Wasiewicz
Editor
13 dni temu
Reply to  Ziom

Zgadza się 🙂 Fajna i polska.

Podobał Ci się ten tekst? Dołącz do nas na Facebooku i nie przegap NOWYCH artykułów!
Polub AVG na Facebooku