Praca zdalna jest w ostatnich miesiącach popularną formą wykonywania obowiązków służbowych. Już nie tylko freelancerzy pracują z dowolnego miejsca, ale wielu pracowników etatowych spędza czas w domowym zaciszu, zamiast w swoim biurze. By taka forma była skuteczna i efektywna, konieczny jest stały dostęp do firmowych plików. Zapewni go usługa do backupu danych IBARD, ułatwiający również dzielenie się plikami i współpracę w grupie.
Sprawdź nasze darmowe poradniki i programy
Comarch IBARD
IBARD to usługa, dzięki której home office może być efektywny, bo nie trzeba tracić czasu na poszukiwanie niezbędnych informacji. To narzędzie do backupu danych w domu i w firmie, które pozwala na bezpieczne udostępnianie i przechowywanie informacji. Zapewnia też synchronizację plików między komputerami oraz innymi urządzeniami.
Jeżeli więc:
- pracujesz na kilku urządzeniach jednocześnie
- współpracujesz z innymi i potrzebujesz sprawnie wymieniać się dokumentami
- boisz się, że dane mogą zostać ukradzione lub utracone
- męczy cię ciągłe wykonywanie fizycznej kopii zapasowej plików
- dokumenty, na których pracujesz, są poufne i nie mogą wpaść w niepowołane ręce
usługa IBARD ułatwi ci życie.
Spis treści
- Czym jest IBARD?
- Czy IBARD jest dla mnie?
- Jakie funkcje ma program IBARD?
- IBARD krok po kroku – krótka instrukcja obsługi
- Poradnik jak korzystać z IBARD – film
- Cennik IBARD
- Jak zamówić IBARD?
- Jak uzyskać dostęp do danych w aplikacji IBARD
- Podsumowanie aplikacji IBARD
- Poniżej krótkie zestawienie najważniejszych funkcji aplikacji IBARD:
- Sprawdź darmowy okres próbny!
- Chcesz dowiedzieć się więcej? Potrzebujesz pomocy?
Czym jest IBARD?
Backup danych do chmury jest obecnie jednym z najczęściej używanych sposobów zabezpieczenia danych przed kradzieżą i utratą. Comarch IBARD to uniwersalna usługa do backupu baz danych oraz backupu plików i folderów – przeznaczony zarówno dla małych, jak i dużych firm, chcących w bezpieczny sposób przechowywać pliki.
Pozwala robić kopię zapasową danych z komputera, a także ważnych informacji z urządzeń mobilnych (backup danych z telefonu lub tabletu).
Usługa dba o bezpieczeństwo plików szyfrując je podczas przesyłania oraz magazynowania. Każdy użytkownik ma również swój własny klucz szyfrujący pozwalający mu zakodować swoje dokumenty tak, by nikt inny nie mógł ich odczytywać.
Praca na wielu urządzeniach również nie jest problemem. Aplikacja umożliwia zdalną synchronizację plików dzięki czemu można korzystać z zasobów firmy na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu (lub z zainstalowaną aplikacją IBARD).
Czy IBARD jest dla mnie?
Tak, IBARD powstał z myślą o wykorzystaniu w każdym biznesie – zarówno mniejszych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach. Usługa jest dostępny na rynku od 2009 roku i korzysta z niego 40 tys. firm. Jeżeli i w Twojej firmie konieczny jest stały dostęp do aktualnych plików, pracujesz na wielu urządzeniach jednocześnie lub współpracujesz w teamie, to rozwiązanie firmy Comarch spełni twoje oczekiwania. Zapewni pełny dostęp do niezbędnych danych z każdego miejsca, co pozwoli na pracę w domu, jak również na swobodne korzystnie z firmowych plików w podróży.
IBARD można zamówić w wybranym planie taryfowym, dostosowanym do wielkości przedsiębiorstwa. Można również stworzyć rozwiązanie indywidualne, szyte na miarę dla firmy.
Jakie funkcje ma program IBARD?
Podstawowe funkcje IBARD to udostępnianie plików, kopia zapasowa i synchronizacja.
1) Backup plików i baz danych
Usługa IBARD (poza standardowym backupem baz danych MS SQL) umożliwia tworzenie harmonogramów kopii zapasowych z urządzeń typu komputer, telefon oraz serwer. Automatyczny backup danych pozwala uniknąć konieczności wykonywania ich ręcznie (dane same zsynchronizują się w wybranym czasie).
2) Synchronizacja plików między urządzeniami
Dzięki jednemu kliknięciu możliwe jest aktualizowanie plików do najnowszej wersji na wszystkich urządzeniach podpiętych pod aplikację. A jeżeli okaże się, że najnowszy plik nie jest tym czego szukasz, masz możliwość podglądnięcia jego wcześniejszych wersji. IBARD pozwala odtworzyć proces zmian (aż do 20 wersji wstecz!) i powrócić do wcześniejszej kopii pliku, jeśli będzie to konieczne.
3) Gwarancja bezpieczeństwa przechowywanych plików
Aplikacja wykorzystuje szyfrowanie AES-256 bit i klucz szyfrujący. AES to symetryczny szyfr blokowy przyjęty jako norma przez amerykański urząd standaryzacyjny. Dane przesyłane chroni szyfrowane połączenie SSL 128-bit (takie samo szyfrowanie jest używane w kontaktach z bankami). By zwiększyć bezpieczeństwo, IBARD nie przechowuje kluczy szyfrujących swoich klientów (nie mogą zostać wykradzione i użyte).
4) Bezpieczne udostępnianie zasobów
Pliki mogą być udostępniane między użytkownikami programu oraz osobami z zewnątrz na wiele sposobów:
- Współpracownicy otrzymają dostęp do wybranych plików oraz do określonej wielkości przestrzeni dyskowej po dodaniu ich adresu e-mail. Współpracownicy otrzymują możliwość wyłącznie podglądu lub edytowania pliku.
- Partnerom z zewnątrz można udostępnić plik przez link bezpośredni. By zapewnić jeszcze lepszą ochronę danych plik może zostać zabezpieczony hasłem, a link stracić ważność po wybranym okresie czasu. Pliki wysłane poprzez link partnerom z poza usługi IBARD mogą być wyłącznie pobrane bez możliwości edycji.
- Pliki można udostępniać również przy pomocy protokołu FTP oraz szyfrowanej transmisji protokołu i FTPS.
IBARD krok po kroku – krótka instrukcja obsługi
Aplikacja IBARD jest intuicyjna i łatwa w obsłudze. Poniżej przedstawiamy jak dodać nowego członka zespołu, jak przygotować pliki do backupu oraz jak udostępnić pliki z serwera innym użytkownikom.
Jak dodać dodatkową osobę w usłudze IBARD?
- W głównym menu z panelu z lewej strony wybieramy zakładkę Użytkownicy.
- Klikamy w ikonę przedstawiającą osobę z plusem w celu dodania nowego użytkownika.
- Tutaj dodajemy nazwę nowego użytkownika.
- Tutaj dodajemy adres e-mail nowego użytkownika.
- Tutaj ustalamy maksymalną przestrzeń dyskową jaką może wykorzystać użytkownik
- Zezwalamy lub nie na udostępnianie plików poprzez link.
- Blokujemy konto jeżeli chcemy uniemożliwić danemu użytkownikowi korzystanie z danych w aplikacji.
- Zapisujemy ustawienia. Nowy użytkownik został utworzony.
Jak dodać plik do usługi IBARD?
- W głównym menu z lewego panelu wybieramy Moje dane (1), a następnie klikamy w ikonę chmury (2).
- Wybieramy plik z naszego lokalnego dysku (1) i klikamy otwórz (2) aby dodać plik na serwer.
- W tym miejscu (1) pojawia się dodany plik. Jeżeli chcemy aby plik został zapisany w nowym folderze możemy stworzyć go tutaj (2), a następnie klikając prawym przyciskiem myszy na pliku wybieramy opcję przenieś.
Jak robić backup danych w firmie oraz ustawić harmonogram?
- W głównym menu wybieramy Backup danych (1) następnie Zadania backupu (2) i Pliki i foldery (3).
- Wybieramy miejsce gdzie znajduje się folder lub plik którego kopiuję zapasową chcemy wykonać.
- Wybieramy lub tworzymy folder w aplikacji gdzie będą przechowywane backupowane pliki.
- Wybieramy rodzaj harmonogramu oraz w opcji edycji ustawiamy rodzaj plików jakie będą backupowane.
- W ostatnim oknie wybieramy dni w które ma być wykonywany backup oraz częstotliwość jego wykonywania.
Jak udostępnić pliki za pomocą aplikacji IBARD?
- Klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę pliku który chcemy udostępnić i wybieramy opcję Udostępnienie.
W menu udostępniania otrzymujemy dostęp do kilku opcji:
- Link kierujący bezpośrednio do pliku
- Możliwość zahasłowania pliku
- Możliwość ustawienia daty wygaśnięcia linku
- Dodanie adresu e-mail osoby której powinien zostać udostępniony plik
- Wybranie opcji czy plik po udostępnieniu powinien być tylko do wglądu czy również do edycji
Jak stworzyć klucz szyfrujący?
- W aplikacji zainstalowanej na komputerze wybieramy Ustawienia, a następnie Generuj klucz szyfrujący.
- Wybieramy lokalizację zapisu klucza szyfrującego i potwierdzamy utworzenie. Zapisany klucz będzie nam potrzebny do odczytania zakodowanych plików w przypadku reinstalacji aplikacji lub zmiany komputera.
Poradnik jak korzystać z IBARD – film
Cennik IBARD
Usługa IBARD dostępna jest w czterech głównych pakietach.
- Ekonomiczny: 210 netto pln
- Standard: 430 netto pln
- Biznes: 1300 netto pln
- Enterprise: wycena indywidualna
Główne różnice między pakietami to:
- Wielkość przestrzeni dyskowej,
- Liczba użytkowników,
- Liczba backupu baz danych,
- Dostępności API,
- Backup lokalizacji sieciowej,
- Dostępność powiadomień e-mail o statusie backupu
Poza podstawowym pakietem cenowym IBARD oferuje specjalne pakiety dla:
- Aktualnych klientów Comarch ERP
- Dużych przedsiębiorstw (oferta indywidualna)
- Firm chcących rozszerzyć własną aplikację dla klientów o współpracę z IBARD (oferta White Label)
Pełny Cennik można zobaczyć na głównej stronie IBARD.
Jak zamówić IBARD?
IBARD umożliwia nam przetestowanie konta przez 60 dni za darmo zanim podejmiemy decyzję o wyborze planu taryfowego.
Aby zarejestrować się i stworzyć konto wystarczy wejść na stronę główną IBARD podać adres e-mail.
Na podany adres e-mail otrzymamy link z potwierdzeniem oraz kompleksową instrukcję obsługi programu.
Po zalogowaniu otrzymamy dostęp do panelu obsługi programu. Panel jest intuicyjny, a dołączona w wiadomości e-mail instrukcja ułatwia stawianie pierwszych kroków.
Jak uzyskać dostęp do danych w aplikacji IBARD
Poza aplikacją webową możemy zainstalować aplikację na komputerze lub na urządzeniach mobilnych z system Android oraz iOS.
Ibard pobierz:
Aplikacja na komputer z systemem Windows
Aplikacja dla urządzeń mobilnych ma dodatkowe funkcje, które pozwalają na robienie kopii zapasowej kontaktów, zdjęć, ustawień i innych ważnych danych przechowywanych na smartfonie. Najważniejsze z nich to:
- Wysłanie zdjęcia na serwery Comarch IBARD zaraz po jego wykonaniu,
- Backup plików i folderów gromadzonych w pamięci telefonu lub na zewnętrznej karcie pamięci (funkcja dostępna tylko dla systemu Android),
- Synchronizacja kontaktów, kalendarzy,
- Backup skrzynki SMS/MMS,
- Kopia zapasowa zdjęć, filmów, muzyki.
Aplikacja IBARD może być również zdalnie zainstalowana na firmowych komputerach. Taka funkcja jest przydatna, w sytuacji, gdy w firmie jest wiele komputerów lub dostęp do nich jest utrudniony (np. są u pracowników w domach). Pełny opis jak dokonać zdalnej instalacji znaleźć można w szczegółowym FAQ IBARD.
Podsumowanie aplikacji IBARD
IBARD do usługa przechowywania danych w chmurze oraz intuicyjna i łatwa w obsłudze aplikacja. Prostota dodawania, usuwania i synchronizowania plików pozwala na sprawne wykonywanie backupów plików oraz szybkie wprowadzanie nowych pracowników do pracy z programem. Do jej najważniejszych zalet należy również bezpieczeństwo danych oraz możliwość dobrania planu taryfowego do potrzeb firmy (lub skorzystanie z indywidualnej oferty).
Jeżeli korzystasz z dużej ilości plików na różnych urządzeniach oraz często przesyłasz pliki do dalszej modyfikacji to aplikacja IBARD jest właśnie dla CIEBIE. Zainstaluj ją, testuj, a później wybierz pakiet, który zapewni ci wystarczającą przestrzeń na dysku w chmurze.
Poniżej krótkie zestawienie najważniejszych funkcji aplikacji IBARD:
- Aplikacja mobilna: TAK
- Aplikacja stacjonarna na komputer: TAK (plus możliwość instalacji zdalnej)
- Aplikacja webowa: TAK
- Support: TAK (e-mail, telefon, formularz kontaktowy w aplikacji)
- Język polski: TAK (poza tym angielski, niemiecki, hiszpański, francuski)
- Pojemność dysku zależna od pakietu: TAK (100 GB, 200 GB, 500 GB, nielimitowane dla pakietu Enterprise)
- Ilość użytkowników zależna od pakietu: TAK (2,5,15, nielimitowane)
- Wersja testowa: TAK (60 dni)
- Backup plików i folderów: TAK
- Backup baz danych: TAK
- Automatyczna synchronizacja plików na urządzeniach: TAK
- Dostęp do poprzednich wersji plików: TAK (opcja dostępna w zależności od wybranej oferty)
- Możliwość udostępniania plików: TAK (wewnętrznie innym użytkownikom, za pomocą linków, za pomocą serwera FTP)
- Możliwość ustawienia hasła oraz terminu dostępu dla pliku: TAK
- Szyfrowanie plików: TAK
- Możliwość zdalnej instalacji aplikacji: TAK
Sprawdź darmowy okres próbny!
Zarejestruj się przenieś swoją firmę na zupełnie nowy poziom
Chcesz dowiedzieć się więcej? Potrzebujesz pomocy?
Napisz swoje pytanie w komentarzu a my odpowiemy jak najszybciej. W przypadku trudniejszych spraw przekierujemy Twoje pytanie bezpośrednio do pomocy aplikacji IBARD.
Artykuł Partnera
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!
fajna i chyba nawet polska chmura
Zgadza się 🙂 Fajna i polska.