Close Menu
TrybAwaryjny.pl
    Najpopularniejsze
    Czy jest sposób na wyzerowanie Windowsa

    Jak sformatować/przywrócić Windows 10?

    23 marca 2016
    Nowy konkurs AVG - weź udział teraz

    Wybierz imię dla ludka-ninja! Wiosenny konkurs AVG!

    22 maja 2015
    Nowy konkurs AVG

    Pomóż nam wybrać koszulkę dla Trybu i zgarnij NOWE gadżety AVG!

    11 września 2015
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.plTrybAwaryjny.pl
    • Strona główna
    • Tu zacznij
    • Kategorie
      • Dla domu
      • Dla firmy
      • Dla szkoły
      • Polecane
      • Praca
      • Komputer
      • Mobilne
      • Aplikacje online
      • Technologia
      • Cyberbezpieczeństwo
      • Hosting
      • Ciekawostki
      • Bezpieczne dzieci
      • Promocje i okazje
    • Rankingi i opinie
    • Cyberbezpieczeństwo
      • Antywirusy
        • Produkty Norton
        • Produkty Avast
        • Produkty AVG
      • Artykuły
        • Wszystkie
        • Norton
        • Avast
        • AVG
        • CCleaner
      • Informacje prasowe
      • Forum
      • Współpraca
    • Kontakt i współpraca
    Facebook YouTube
    TrybAwaryjny.pl
    Home»Praca»Helpdesk – zarobki i obowiązki pracownika w branży IT
    Praca Porady dla domu

    Helpdesk – zarobki i obowiązki pracownika w branży IT

    28 listopada 2023Brak komentarzy3 Mins Read
    Helpdesk – zarobki i obowiązki pracownika w branży IT


    Sprawne działanie rozwiązań IT wymaga nie tylko pracowników, którzy przygotują oprogramowanie i infrastrukturę, lecz także osób odpowiedzialnych za wsparcie. Tego typu pozycje określa się często jako „helpdesk” lub „support”. Jak wyglądają obowiązki na tym stanowisku i jakich zarobków można się spodziewać?

    Spis treści

    • Za co odpowiada helpdesk?
    • Ile można zarobić jako pracownik supportu?
    • Helpdesk – jakie umiejętności są potrzebne?
    • Rekrutacja helpdesk – outsourcing

    Za co odpowiada helpdesk?

    Dokładny zakres obowiązków pracowników supportu zależy w głównej mierze od wybranej firmy i jej sposobu działania. Spore znaczenie ma także charakterystyka oferowanych rozwiązań IT. Jeśli jest to np. specjalistyczne oprogramowanie dla przemysłu, wsparcie będzie skupiać się m.in. na konfiguracji maszyn; gdy z kolei firma tworzy aplikacje użytkowe, helpdesk będzie głównie rozwiązywać problemy użytkowników. W wielu przypadkach support odpowiada również za pomoc w instalacji oprogramowania czy przygotowaniu infrastruktury.

    Jak to wygląda w praktyce? Rozwiązywanie problemów sprzętowych i software’owych, instalacja i konfiguracja urządzeń, tłumaczenie działania poszczególnych funkcji – to tylko część możliwych zadań dla pracowników helpdesku. Na pewno jest to pozycja z bardzo różnorodnymi obowiązkami, na które wpływa wiele czynników.

    Ile można zarobić jako pracownik supportu?

    Podobnie jak obowiązki helpdesku, zarobki mogą się znacznie różnić. W grę wchodzi jednak już nie tylko charakterystyka pracy, lecz także doświadczenie – osoby na stanowiskach seniorskich mogą zarabiać nawet 2- czy 3-krotnie więcej niż juniorzy. Jak wyglądają przeciętne stawki? Specjaliści wsparcia IT (helpdesk) z mniejszym doświadczeniem mogą liczyć na stawki w okolicach 6 – 7 000 zł brutto. Osoby z większym doświadczeniem (2-3 linia wsparcia) 10 – 13 000 zł. Seniorzy na poziomie 3 linii wsparcia z kolei zarabiają w granicach do 16 000 zł.


    Lubisz czytać nasze artykuły?

    Otrzymuj świeże informacje o nowych treściach i promocjach.



    Helpdesk – jakie umiejętności są potrzebne?

    Wymagania dla pracowników supportu obejmują zarówno kompetencje techniczne, jak i umiejętności miękkie. Dokładna znajomość języków programowania i technologii nie jest tak ważna, jak w przypadku programistów czy inżynierów oprogramowania, jednak zawsze potrzebna będzie przynajmniej ogólna wiedza dotycząca rozwiązań wykorzystywanych w projekcie. Jeśli firma współpracuje z zagranicznymi klientami lub udostępnia swoją ofertę użytkownikom z zagranicy, niezbędny będzie również język obcy. Ogromne znaczenie mają także umiejętności miękkie, zwłaszcza związane z komunikacją – dzięki temu będzie można nie tylko łatwiej dotrzeć do źródła problemu, lecz także zaproponować rozwiązanie w jasny i zrozumiały sposób.

    Rekrutacja helpdesk – outsourcing

    Jak dotrzeć do najlepszych kandydatów w szybki, efektywny i opłacalny sposób? Zamiast samodzielnego prowadzenia rekrutacji warto postawić na outsourcing i contracting IT, a także usługi takie jak body leasing czy team leasing. Dzięki temu skompletowanie profesjonalnego zespołu supportu stanie się znacznie prostsze – zapraszamy do zapoznania się z ofertą HRK – https://hrk.pl/pl/it-contracting, by dowiedzieć się więcej.

    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz! Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!
    Podziel się z nami swoją opinią! Zostaw komentarz!

    Materiał przygotowany przez partnera serwisu.


    Oceń artykuł
    [Głosów: 1 Średnia: 5]
    Polub nasz profil na Facebook!
    Previous ArticleDlaczego szukanie lotów w sieci pozwala sporo oszczędzić?
    Next Article Najlepsze aplikacje do tworzenia notatek [ranking]
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Najnowsze komentarze
    • Adam Niestety nic nie zastapi zdrowego rozsądku i sprawdzania podejrzanych rzeczy, sam dalem s...Bezpieczeństwo w sieci – nowe zagrożenia w Q4 2024
    • Adam Bardzo ciekawy artykuł a dzięki podpowiedziom z Waszego serwisu mam bardzo fajny inter...Kiedy warto inwestować w on-premise, a kiedy wybrać rozwiązania chmurowe? Sprawdzamy opłacalność serwerów
    • Arkadiusz Zakrzewski Witam, Niestety nie my (firma CORE, dystrybutor marki AVG, Avast i Norton w Polsce) jesteś...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Nadia Napisałam już maila w tej sprawie, wypróbowałam opcję darmowego trialu i niestety cóż… no...Pomoc techniczna dla użytkowników darmowych wersji antywirusów – AVG FREE i AVAST FREE
    • Wojtek Interesujący temat, ciekawe ile firm w Polsce w ogóle ma świadomość, jakie koszty idą za t...Raport kosztów naruszeń bezpieczeństwa danych w 2024 r. i przegląd najważniejszych zagrożeń
    Włącz cyberbezpieczeństwo
    AVG Ultimate - Najbardziej zaawansowany antywirus
    Skuteczny Antywirus
    AVG Internet Security
    O nas

    TrybAwaryjny.pl tworzony jest przez doświadczonych ekspertów i pasjonatów. Porusza tematy około technologiczne, IT oraz cyfrowe. Tworzymy autorskie i darmowe artykuły, porady dla domu i firm, rankingi a także regularnie odpowiadamy na wszystkie pytania naszych czytelników. Jeśli masz problem z komputerem, tabletem czy telefonem lub chciałbyś zapytać o dowolny aspekt związany z siecią, nasi specjaliści udzielą Ci konkretnych odpowiedzi.

     

    Cyberbezpieczeństwo

    Pomagamy zrozumieć zagrożenia w Internecie oraz tłumaczymy jak bezpiecznie korzystać z telefonu, tabletu i komputera. Szeroko opisujemy cyberzagrożenia, na które są narażeni użytkownicy i wyjaśniamy jak skutecznie się przed nimi bronić. Posiadamy dedykowany dział, w którym poruszamy bezpieczeństwo dzieci oraz oferujemy rozwiązania antywirusowe dla domu, firm, szkół i placówek państwowych.

    Znajdź nas na FB
    Facebook YouTube
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    © 2025 Trybawaryjny.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    wpDiscuz