Drukarnia – wcześniej czy później każda firma skorzysta z jej usług. Materiały promocyjne, plakaty na organizowany event, kalendarze, gadżety reklamowe czy wizytówki – trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie w biznesie bez nich.
Szukając wykonawcy przedsiębiorca staje przed wyborem – czy zlecić prace w pobliskiej drukarni, czy może skorzystać z usług online? Wybór często pada na drukarnię internetową, bo ma ona wiele zalet:
1. Wygoda
To z pewnością jeden z najważniejszych atutów, nie tylko dla przedsiębiorców. Wszystkie sprawy związane ze złożeniem zamówienia, dograniem grafiki na plakaty, ulotki i inne materiały reklamowe można załatwić przez telefon i maila. Drukarnia internetowa oszczędza czas, który trzeba by przeznaczyć na dojazd i uzgadnianie szczegółów.
2. Szybkość realizacji
Krótsze ustalenia to również krótszy czas realizacji. Dodatkowym atutem zamawiania wydruków online jest także to, że wszystkie przesłane pliki są od razu kontrolowane pod kątem poprawności, a poprawki można wprowadzić od razu. Wystarczy siąść „na telefonie” z grafikiem by w kilka minut mieć gotowy projekt. Aż strach pomyśleć ile czasu by się zmarnowało dowożąc kolejne wersje grafiki na pendrive!
3. Dokładne ustalenie zakresu zamówienia
Przy zamówieniach tradycyjnych często nie wszystkie informacje były przekazywane na etapie zamawiania (każdy zapomina o drobiazgach)… To wstrzymywało prace.
Tu tak nie jest. Formularz zlecenia w drukarni online jest standardowy – trzeba wypełnić wszystkie pola, by udało się go przesłać. Oznacza to, że zanim rozpocznie się cały proces, drukarnia dokładnie wie co ma zrobić (na jakim materiale, w jakiej ilości, formacie, kolorystyce itp.). Dodatkowo drukując wybrany rodzaj materiałów (np. plakaty) od razu widać co można wybrać, jakie są inne opcje i ich ceny. To ułatwia podjęcie decyzji.
4. Otwarte 24/24
Chociaż sama drukarnia działa w wyznaczonych godzinach pracy, pliki do druku można przesłać o dowolnej porze dnia i nocy. To ważne, zwłaszcza dla tych osób, które pracują zdalnie lub projektowo. Dzięki takiej opcji mogą na spokojnie przygotować grafikę wieczorem, a rano tylko uzgadniają szczegóły.
5. Ceny
Jak z większością rzeczy w sieci: kupowanie online jest tańsze niż „w realu”. Wynika to z ograniczenia kosztów. Drukarnia nie musi zatrudniać handlowców czy sprzedawców – zamówienia z całej Polski spływają same przez stronę. Dodatkową korzyścią jest konkurencja. Internauci mogą łatwo porównać koszt druku plakatów, wizytówek czy innych materiałów promocyjnych. Kto jest konkurencyjny cenowo, ten dostaje zlecenie.
6. Brak ograniczeń terytorialnych przy wyborze
Internet nie zna granic. Do wykonania zlecenia można sobie wybrać drukarnię z innego województwa lub nawet z drugiego krańca Polski. Jeżeli tylko z jakiegoś powodu jest lepsza niż te, które mamy pod ręką – czemu nie! Wydrukowane materiały po prostu przyjadą kurierem na miejsce (a transport przy dużych zamówieniach często jest gratis).
Artykuł przygotowany we współpracy z partnerem serwisu
Przede wszystkim z drukarni online warto korzysta ze względu na niższe ceny. Z uwagi, że nie trzeba mieć stacjonarnego punktu, koszty produkcji są mniejsze.
Tak nakazuje zdrowy rozsądek i rzeczywiście najczęściej tak jest. Dziwią zatem serwisy, które właśnie przez internet dodaają opłaty manipulacyjne 🙂 Oby tych pierwszych było więcej.
No i po napisaniu tego artykułu doszedł kolejny punkt związany z pandemią. „Bezpieczeństwo” – można bezpiecznie zamawiać bez maseczki, bez narażania siebie i innych. Na pewno w czasach covid więcej osób odkrywa zalety zamawiania wydruków przez internet.
Bardzo słuszna uwaga. Dziękujemy za nią! 🙂