Powoli dochodzi do skutku rozwód AVG z Yahoo.
Dotychczas moduł wyszukiwania dostępny w AVG Toolbar używał silnika Yahoo, ale już w nowych wersjach tego narzędzia dostawcą stało się Google.
Decyzja ta argumentowana jest popularnością Google. Product Team AVG powołuje się na statystyki comScore, z których wynika, że ~66% rynku należy do Google, podczas gdy Yahoo ma tylko ~16.5%.
CEO AVG JR Smith powiedział, że „AVG jest zaangażowane w dostarczanie użytkownikom intuicyjnej ochrony w sieci, której zadaniem jest proaktywne działanie również podczas korzystania z wyszukiwarki.”
Decyzja jak najbardziej słuszna i rozsądna: zastąpić silnik wyszukiwania najpopularniejszą w sieci wyszukiwarką Google. Dodatkowo na plus przemawia fakt, że Yahoo w Polsce cieszy się znikomym zainteresowaniem, podczas gdy Google wiedzie niewątpliwy prym.
Instalując AVG wraz z toolbarem już w obecnej wersji otrzymamy wersję z Google. Użytkownicy, którzy mają AVG z toolbarem w wersji Yahoo, mogą albo wykonać aktualizację produku (pobierając nowy instalator i instalując toolbar ponownie) albo poczekać na udostępnienie automatycznej aktualizacji dla produktów AVG, która sama wprowadzi te zmiany.
Wersja Toolbara z Yahoo będzie działać jeszcze przez 6 miesięcy. Po tym czasie wszyscy będą już korzystali z Google.
___
Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG. Wykorzystaj najlepszy antywirus Avast Ultimate. Jeden antywirus zapewni ochronę wszystkim Twoim urządzeniom.
Podobał Ci się ten artykuł?
Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!